Nytt, nytt, nytt. Mer, mer, mer..

Framtiden. Den är spännande, osäker, lockande, skrämmande men framförallt full av möjligheter.


På senaste tiden har jag känt mig oinspirerad och lat. Jag har saknat drivkraften att ta tag i saker och verkligen lägga ner krut på att göra saker och ting fullt ut. Istället har jag kurat ner mig och soffan och satt anstängningsnivån på noll. Det kan vara så att sommaren tog mer på mina krafter än vad jag kunnat ana. Visst behöver man perioder för vila. Man behöver stanna upp och känna efter. Man får lov att prestera så lite så möjligt under en period. Fast man får inte fastna i det sättet att leva. Så nu är det bestämt. Det är slut på detta. Nu ska jag ta tag i det som jag tycker är roligt och vill hålla på med. Jag ska damma av kameran, ta tag i bloggen, dyka djupt ner i skolböckerna, pallra mig till gymmet och skriva ett grymt CV så jag kan kirra ett extrajobb.


Jag vet att jag är inne på rätt spår. Nu har jag stannat upp och känt efter, ifrågasatt mina val. Jag vet att jag har valt rätt, så nu kör vi. Jag har insett att jag mår som bäst när jag är aktiverad och har saker på gång. (Mamma, jag vet att du alltid sagt att det är så, men jag måste säga att det är skönt att själv ha kommit till den insikten).


Mitt första mål är att komma in på Journalistisk Produktion till nästa höst. Målet är sätt, drivkraften har infunnit sig. Inget kan stoppa mig nu.


(Tack Johanna och Cissi)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Postat av: Anonym

GO HANNA GO ;) PEPP PEPP PEPP

2010-11-01 @ 22:31:11
Postat av: pappa

så ska det låta vännen :)

2010-11-02 @ 07:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback