Hej Bloggen :) jag är glad idag och jag tr...

foto008 (MMS)

Hej Bloggen :) jag är glad idag och jag tror det syns.. Killen i kiosken frågade till och med varför jag var så glad idag.. Förmodligen för att jag trivs så jävla bra med mitt hår.. Hoppas ni gillar det ;) Det kommer bli en bra dag idag! Lots of Love


Sitter i skolan nu.. Har precis haft värl...

Sitter i skolan nu.. Har precis haft världens tråkigaste föreläsning. Inte så mycket på grund av ämnet utan mer föreläsaren. Det han fick sagt på en och en halv timme kunde jag sammanfattat för er på tio minuter. Lätt. Vissa människor borde inte få föreläsa. Noll pedagogiska färdigheter. Jag är övertygad om att han är otroligt kunnig i sitt ämne men han är inte gjord för att prata inför folk. Han där nästan inte fram något alls. Nu är det i alla fall dags för en föreläsning till i tre timmar. Som tur är med en annan föreläsare. Tvivlar dock på denna föreläsnings relevans i den här kursen. Men vi får väl se. Vi hörs senare kära vänner. PussoKraam


Full Moon

Ack, vad svårt det var att somna igår. Tror det var fullmåne så det var särket därför. Nej, jag lovar det där är inte bullshit. Jag vet inte om det påverkar alla men mig gör det. Vem vet, jag kanske har en varulvsgen? Skulle vara lite spännande, haha.

Skola idag.. Taggad? Nja..

It's gonna be a good night!

Nu ska jag iväg till skolan och lämna in hemtentan. Sen släpper vi det här med plugg några dagar!

Klockan fyra ska jag möta upp Matilda, hennes kusin, Amanda och ev Nataly utanför Sergelbion så ska vi köpa biljetter till Salt ikväll. Hoppas den är lika bra som jag tror att den kommer va. Efter det blire fika! You gotta love swedish fika..

Tänkte passa på att ta med mig kameran in till stan, en vacker höstdag som denna. Längesedan jag knäppte en bild som jag blev riktigt nöjd med. Hoppas det händer idag! Det kliar i fingrarna. Fick den nya FOTOtidnignen i brevlådan igår så jag ska ta med mig den och läsa på tuben.

Life's good!

Idol 2010 alltså..

Dan är f*n inte många som hållet måttet i årets Idoltävling. Nu kanske jag låter kräsen men jag tycker kanske det är fem som är riktigt bra och några som är okej. Men det är ju hur många som helst som inte har gjort bra ifrån sig en enda gång på slutaudition. Och det är INGEN som har en Erik Grönwall-röst. Inte ens nära.

Nej jag tycker dom borde ta en paus i den här idolkarusellen. Kanske tre år så lite nya stjärnor hinner tändas. Typ.

Snart är det över..

Jag tycker att det har varit kul att följa valrörelsen, titta på debatter, försöka övartala människor att rösta på Alliansen, men nu tycker jag det är skönt att det snart är över. Det ska bli trevligt att få läsa om annat i tidningarna också.

Jag vill avsluta med att uppmana er alla att gå och rösta imorgon. Helst på Alliansen såklart men det viktagaste är att ni röstar. Vi lever i en välfungerande demokrati där alla har chans att säga sitt. Då ycker jag man ska ta den chansen. Att inte rösta är nästan samma sak som att inte bry sig och då har man heller ingen rätt att klaga i efterhand. En blank röst är bättre än ingen röst för då visar du i alla fall att du har intresserat dig för vad som ska hända med Sverige i framtiden. Att du inte har kunnat ta ställning är inte hela världen.

DIN RÖST ÄR BETYDELSEFULL!


Nu blir jag gråtfärdig

Slog upp DN såhär på kvällskvisten. Det står om Landskrona på första sidan och under bilden i artiklen som handlar om samma sak står det: "Utrikesministen Carl Bildt och finansminister Anders Borg valtalade i Landskrona på tisdagen. Staden är Sverigedemokraternas starkaste fäste" Varför är det såhär? Fellow Landskronabor skäm inte ut oss på det viset. För jag tycker vekligen det är pinsamt. Det finns andra lösningar än att ta till så extrema åtgärder som att rösta på ett främlingsfientligt parti. Gör det inte. Don't do it.

Hata mindre. Älska mer.

Serienörd? Jag? Jadå!

Har precis gjort ett litet minischema över vilka serier jag ska se i höst och vilken dag de finns tillgängliga på nätet. Det är hela ÅTTA stycken. Men jag har ju faktiskt inte spenderat så himla mycket tid vid datorn och tvn i sommar så det gör väl ingenting om jag gör det lite nu i höst. Eller?

Mån: True Blood & Desperate Housewifes
Tis: 90210 & Gossip Girl
Ons: One Tree Hill & Glee
Tors: Hellcats (ny cheerleader serie från CW)
Fre: Vampire Diaries (favoriten)

Här, alla killkompisar jag har, har ni svaret på varför jag inte har sett alla dessa "filmklassiker" som ni tjatar om. Förutom redan nämda serier har jag sett: The OC, Prison Break, Lost, Melrose Place, Berverly Hills 90210, Heroes, Sex and the City, Priviledged, Vänner och säkert några till som jag missat!

Jag ska bara..

Jag känner mig som Alfons Åberg. Kommer hela tiden på tusen saker att göra istället för att ta tag i det jag borde göra som att städa, plugga och gå ut på långpromenad. Varför tar man inte bara tag i det? Jag vet att när jag väl igång kan jag vara väldigt effektiv men jag har väldiga problem men att komma över tröskeln. Hade behövt en rejäl spark i baken eller en morot som tilltalar mig. Jag kanske i alla fall ska börja med promenaden så jag får lite syre till hjärnan så kanske det blir lättare med det andra sen. Yes, that's what I'm gonna do. Nu. Ska BARA publicera detta inlägget först ;)