Erste Tag!

Nu är jag här! Jag bloggar för första gangen. Jag maste berätta om min första dag! Först var jag pa taget da och jag var sa nervös att jag trodde att jag skulle döö! Sen kom Julius pappa och hämtade mig för han var i skolan. Sen fick jag en soppa som sag ut som spüa men den smakade faktiskt bra! sen skulle jag till stan da för jag trodde jag skulle träffa julius där men sa var inte fallet! först hittade jag inte min grupp för pappan hade sagt fel mötesplats till mig. Jag fick ringa runder en massa. men fram kom jag till sist! vi fick ga pa en pissetrakig sak där dom berättade om Bremens historia. sen fick jag stressa som fan till pappans jobb (Wolfgang heter han :P). sen var det med bilen hem igen sa fick jag träffa julius när han satt och pluggade pa sitt rum. det har han gjort hela kvällen nu sa jag har pratat med hans pappa. Guuud vad han snackar. pa engelska som tur är! jag fick lite mat och var oboy! och mamma som jag inte har fattat vad hon heter än kom hem precis. hon verkade riktigt cool! jag gillade henne i alla fall. trevlig och hon snackade langsamt sa jag fattade! jag gick upp halv fem i morse det glömde jag att säga! blir väckt halv sju imorgon. jag tror jag ska lägga mig och sova snart. annars kommer jag aldrig att palla. hoppas dagen imorgon blir roligare men det blir den nog för han ska nog inte plugga lika mycker imorron! bis dan! tschüs! -Ciao

Wir Fahren Nach Deutschland!

Wir Fahren Nach Deutschland!

Bremen imorgon då! Fy bubblan vad kul det ska bli! Längar som pip! Lite ovanför flaggan på kartan ligger Bremen. Där ska jag tillbring mina kommande fem dagar : ) Jag ska bo hos Julius Lohmann som Paulina har spått att Ellen ska ha en lite romans med medan jag ska ha en med Ellens Filip Wollborn :P hahha vi får väl se hur det blir med den saken : ) Vi ska upp sjukt tidigt imorgon. Ellen, Lisa och Sandra kommer hit kl halv 6 :S Herre Guuud :P Så nu ska jag väl snart sova. Hoppas jag har packat allt :D

Ha det så trevligt här hemma medans jag är borta! Jag sa försöka blogga där. Vi får se!

-Ciao

Saknar

Saknar

                              England-Hastings sommaren 2005

Fynd!

Idag var jag med Evelina! Vi var på Nova! ja just det jag övningskörde dit! (va bara tvungen att nämna det!) Jag köpte två skjortor för 100 spänn! De hade kostat 260 spänn stycket innan så jag tyckte det var ett riktigt fynd : ) Vi åt skit god mat! Wookade grönsaker nudlar och kyckling! Mmm yammie : )

Ikväll händer det inget. Bara ta det lugnt! Ladda inför en stessig dag imorgon! Jag ska plugga, titta på Fidas dans, titta på Fridas Kör åka med till Center Syd och hitta en present tll min värdfamilj i Tyskland! jag har inten aning om vad jag ska köpa! Det är helt svårt. Det ska vara något typiskt svenskt!

Måste också nämna att jag ocg Fia jublade igår när Johan åkte ut och Erik och MARCUS gick till final! Tyvärr missar jag den för jag ska tll Bermen. Tyvärr missar jag ett OC avsnitt också! Vet inte riktigt hur jag ska överleva detta nederlag :P Hahah..

Ha det fint!
-Ciao 

Hanna och Fia

Hanna och Fia
Hanna och Fia i Spain : )

Samhällsprov var det idag ja! Vet ni vad!? Jag tror jag klarade det ganska bra : )

Nu ikväll ska jag vara med Fis Såsen Hagsund ;P Vi ska laga mat och titta på Wallander! Vi ska se om inte kocken i mig kan komma fram idag Hahah.. Vilket skämt ; )

Jag fick brev från min Tysk Julius idag! Jag trända Hockey OCH Tennis. Undrar om det är så bra som det låter!? han vekade trevlig i alla fall. Det var ju något positivt! Jag tror det kommer bli sjukt kul. Det känns så! Fast Ellen sa att man inte fick känna så för då blev det bajs av allt! Men det hoppas jag inte i alla fall.

Trevlig helg allesammas!

-Ciao

P.S Rösta på Marcus (och Erik) Sms:a Macrus till 72400

Lite blandat :P

Söta!

Sååå söta! Det är ju så det ska va! Fattar dom inte det? Jag började böla till OC igår. Fan va blödig man är Hahah..

Nu har man varit på fysträning! jag och Fia var helt anti allt i början med bandyn i slutet var faktiskt riktigt rolig! Men nu blir det inte lika roligt för nu väntat samhällen. Det känns som om jag inte kan den alls! Det känns inte alls bra! Jag vill helt enkelt inte göra det provet imorgon! 

Jag känner att jag börja längta till julen! jag äslar julen! Julkalender, köpa julklappar, få julklappar :P , ljusstakar, snö!? julsånger, och jag får äta godis igen : ) Ja men först ska jag ju till Bremen. Vi åker på onsdag! Hoppas det blir kul! Jag vet ju knappt vem min tysk är än men men. 

Samhällen here I come!

-Ciao 

Inget roligt!

Jag kommer inte på något roligt att skriva idag så jag tror jag skiter i att skriva alls :P

-Ciao

Samhällskunskap!

Det är en jävla tur att jag inte går samhäll! Jag hatar det! Vi ska ha prov i politik och man måste bara printa in allt i huvudet. Okej det är bra att kunna men min hjärna har lite svårt för sånna ämnen!  I fysik och matte och sådna ämnen så lär man sig en sak och sen kan man lösa andra saker med hjälp av det och av att tänka lite logiskt! Men inte samhäll! Där måste man lära sig hur mycker som helst! Känner att jag måste upp och plugga igen för annars kommer jag aldrig att klara det! Jag kan ju inte plugga imorgon heller för då är det ju öppet hus!

Om det är någon som vill göra provet till mig på fredag så är det bara att säga till! (Jag betalar bra :P)

-Ciao

Måndag morgon!

Tänk jag är inte alls trött! Men det kommer kanske :P Idag börjar en ny vecka, haha det visste ni väl inte!? Jag sitter här och ska snart till skolan. Hade lite tid över bara.

Imorgon är det öppet hus på skolan! Jag ska va där och prata för NV! Jag och Pranvera ska lura en massa nittioettor till att välja NV. Vi kommer att äga! Sen ska ju några andra i klassen göra lite olika labbar lite överallt. Hoppas vi kan varva några i alla fall!

Så glöm inte: Öppet hus på Allvar Gullstrand imorgon kl 18.00! 

Jag sitter här och känner mig helt glad. Jag har ingen aning om varför men så är det! Hoppas alla andra är lika glad som jag denna måndag morgon : ) 

-Ciao 

Kommer inte på någon bra rubrik :P

Fysik och Matte! Asså okej det är väl helt okej men det är ju så himla mkt. Jag blir helt förvirrad av alla formler i Fysiken. Matten och jag kom faktiskt ovanligt bra överens idag : ) Det kändes ju skönt i alla fall! Just nu är min familj inne i revoverar/fixar/städartagen och jag vill väldigt gärna vara med där men skolan tar min tid! Men jag ska nog lägga ner skolan för idag snart! Vi ska förhoppningvis fixa färdigt i våran hall snart. Det har vi ju skullat i typ ett år nu så nu får va faktiskt ta tag i det! Hoppas det kan vara färdigt snart!

Det blir nog fint när det blir färdigt i alla fall! Nu ska jag ta ett sista ryck med fysiken!  
Njut av denna vackra söndag!

-Ciao

IKEA & Segevångs falafel!

Idag har jag och min kära familj vartit ute på en liten tur! Först var vi på Burlövscentrum och som vanligt shoppade jag  en massa som jag inte behövde. Men faktiskt lite som jag behövde också : ) Sen bar det av till IKEA! Jag älskar det stället! Det är så billigt och så är det alltid kul med något nytt! Sen var vi hungriga som få så vi stack till Segevång och käkade deras underbara falafel! Falafel är väldigt gott! Hahha.. 
 
Nu vet jag inte vad jag ska göra! Ska väl lägga mig och kolla på film!

Ha en skön Lördagkväll!
-Ciao


Helg :D

Pranvera!Ellen!

De här små pinglorna ska man umgås med ikväll <3

Ni skulle sett mitt och Ellens race till stan från skolan idag! Jag skulle hämta ut mitt pass på polishuset och de stänger kl 3! Vi slutade tjugo i :S Så skulle jag skjutsa henne också. Herre Gud! Men vi hann! Men det var precis!

Det är fredag idag : ) En hel helg ligger framför oss! Skönt! Det känns som om detta kommer att bli en bra helg! Vet ej varför men jag har den känslan : )
 
Måste tillägga att ni får inte glömma att rösta på Marcus ikväll! Sms:a MARCUS till 72400 :D

-Ciao

Inte lika grått!

Nä det är till och med lite sol idag :P Nu har man nästan precis kommit hem bara för att gå ut med hunden för att sedan snart sticka igen. Till FYSTRÄNINGEN! Den är bara hur tråkig som helst. Jag hade varit glad om jag hade fått träna själv! Men men man får väl tänka på betyget : ) Hahah..

Fysikprov va det idag då ja! Jag tror det gick bra men jag är inte helt säker. Det är bara att hålla tummarna. 

Orkade inte se OC igår efter Top Model så jag har något att se fram emot när jag kommer hem i alla fall! Men tyvärr så kallar ju min matte och fysik på mig! Är lite efter om man säger så! Hahha.. Bara att bita ihop! Som Jesper säger: "Du har ju hela helgen på dig" Hahha..

Ha det fint!

-Ciao 

Grått!

Har inte bloggat på två dagar! Dåligt av mig! Men nu är jag här i alla här : ) Vi fick skolkatalogen igår. det är typ världens händelse! Oturligt nog var den inte så rolig som den brukar vara. Förra året var det alla 87:orna som man kollade på men nu... Nu har man inte tid att kolla in några snyggingar för man har för mycker att göra.

Sen fick jag min Plaza Kvinna igår. Det är typ VÄRLDENS sämsta tidning. Får den för att Vimmel lades ju ner. Tyvärr! Jag älskade Vimmel! Men men. Plaza Kvinna skrev på framsidan att dom skulle ha julklappstips! När jag såg det så tänkte jag direkt att det var ju kul för man behöver alltid lite hjälp med vad man ska köpa. Sen fick jag chock när jag kollade. De tyckte liksom att man skulle köpa en Weekend till New York eller en skitful mössa för 4000 till sin kompis. Jag bara Herre Guuud!

Sen är modet i denna tidning också en katastrof! Hittade liksom typ ett plagg i hela tidningen som jag hade kunnat ta på mig! Det var ett par jeans, jag menar hallå!? 

Sen till det värsta av allt! Dom listar Sveriges 100 sexigaste män! Läs Detta: Okej vinnaren var Gustaf Norén i Mando Diao. Han kanske inte är ful men sexigaste i Sverige det vettefan! Mikael Persbrandt fjärde plats.. Öhhh!? Petter kom åtta!? Sångaren i The Hives kom på en femtondeplats :S Daniel Westling 28!? Sen kommer dom och säger att Daniel Breitholtz (40) och hör och häpna BENGT MAGNUSSON (43) är nästan lika sexiga som Vigor Sörman (38) och till och med sexigare än Henrik Lundqvist (52) och Carl Philip (68) eller våron modell Marcus Schenkenberg (72). Sist på listan hittar vi ingen mindre än Peter Swartling! Som endast blev slagen med två plaseringar av Idol-Måns! Såklart var där mer att haka upp sig på i denna tidning men jag pallar inte att skriva mer! 

Mitt tips alltså: Köp aldrig Plaza Kvinna! 

-Ciao

Omdömme: EGO GIRL

"Helt galet " Skulle man kunna använda sig av. Den tjejen har varit med om hur mycker som helst. Vilket liv hon hade innan Big Brother! Hon har varit med om sjukt många hemska och galna grejor. Sen tycker jag i och för sig att hon är totalt pantad. Det är man väl om man har varit med om en eller många hemska saker på ett ställe så åker man väl inte tillbaka dit igen.. inte bara en utan flera gånger. och när man har hittat en helt underbar kille som är snygg rik oh helt underbark snäll och bor i ett mega hus i californien så bara sticker man väl inte? Hon har varit på alla möjliga ställen och hon har snortat hur mycker kokain som helst. Hon röka hasch för första gången när hon var 13. Herre Guuud säger jag bara.

Även om jag tycker att hon är otroligt korkad så tyckte jag det var ganska kul att läsa om hennes galna liv. Jag fick verkligen en inblick hur det går till i modevärlden och modellvärlden. Den är totalt rubbad! Men vill ni läsa en liten annurlunda bok så kan jag rekomendera denna :P

-Ciao

The Da Vinci Code

Har precis sett Da Vinci koden. Mycker svår film att hänga med på om man inte har läst boken. Som tur är så hade jag mamma och pappa som kunde förklara! Men den är helt klart sevärd!

Nu ska jag läsa i min bok : ) Hahha

-Ciao


EGO GIRL

EGO GIRL

Denna boken läser jag nu! Jag vet jag är knäpp men jag ville bara se om hon är så dum som jag tror.

Härligt!

127498-8

 Jag var ute och gick en härlig runda innan! Ikväll är det popcorn, te, soffan och idol som gäller : )

127498-7

                         127498-7

Rösta på MARCUS ikväll. Den ända värdiga vinnaren!

Gör något!

Jag var precis inne på aftonbladet för jag tänkte att jag ville kolla vad som hänt i världen den senate tiden och så ser jag en sak som jag bara MÅSTE skriva om! Aftonbladet har inlett en klimatkampanj! SVT ska börja sända en ny dokumentärserie som heter planeten. Där ska vi få lära oss vad som kan hända om vi fortsätter göra som vi gör nu! Vi ska också lära oss vad vi kan göra för att stoppa jorden för att gå under.

Snälla ni gå in på Aftonbladet och rösta att ni är för miljökampanjen och titta på "Planeten" kl 21,00 på SVT ikväll!

Det var allt för mig idag!

-Ciao

OC <3

OC <3

Helt sjukt! ja nu är ju allt bara hemskt. tänkt om det hade varit som i första säsongen eller andra. nu flippar dom ju bara. blir helt ledsen. jag var inne på fox.com precis. kollade lite vad som kommer att hända i dom kommande avsnitten. bara lite för jag kunde inte lårta bli! jag redde ut för mig själv vad som kommer att hända med marissa. det har juvarit lite oklarheter på den punkten :P Men jag lovar jag ska inte avslöja något!

Vilket väder vi har :P

-ciao

Så Mycket Att Göra Så Lite Tid!

Ja och så sitter jag här ändå :P Hahha.. Ja jag borde verkligen plugga! Vi har ju det förjävliga kemiprovet imorgon. Och när jag säger förjävliga så menar jag förjävliga! Matteprovet idag var svårt men jag tror det gick bra. Det bästa av allt är att nu behöver jag aldrig tänka på döda havet mer! Vi hade redovisning på detidag och det gick också bra faktiskt!

Som sagt såg jag UGLY BETTY igår! Det var faktisk lite roligt. Det tycker jag att ni ska se nästa vecka! Ikäll är det top model och OC : ) Underbart. Och så ska jag träna också. Så jag måste nog verkligen plugga kemi nu så jag hinner. Det värsta är att närsta vecka inte kommer bli bättre heller. Nä nu måste jag sluta klaga.

Ha det bra!

-Ciao

Ur funktion

Ja idag är jag ur funktion. Min hjärna fungerar knappt. Samma var det med min blogg igår. Jag vet inte varför men det fungerade inte som jag ville. Men nu ärjag här och skriver i alla fall.

Har precis varit på världens tråkigaste fysträning med golfgymnasiet. Det kändes inte som om det tog någonstans. (bara den killerövningen för låren.) Nu ska jag plugga lite och sen ska jag titta på UGLY BETTY kl 8 på femman. ja just det på femman denna gången. Det verkar vara roligt. 

Imorgon ska jag och Pranvera ha redovisning (som vi först trodde var på onsdag i nästa vecka). Hoppas det kommer att gå bra. Jag tror det i alla fall. Bara inte dom som ska opponera ställer några frågor vi inte kan svara på. Sen har vi ju matteprov också imogon. Men det värsta av allt är KEMIPROVET på torsdag. Fattar inte ett skit känns det som. Så nu ska jag plugga på det!

Ta vara på kvällen ni som kan slappa och ta det lugnt :

-Ciao  

I Wish I Was A Punkrocker With Flowers In My Hair

Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In '77 and '69 revolution was in the air
I was born too late and to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

When the head of state didn't play guitar
Not everybody drove a car
When music really mattered and when radio was king
When accountants didn't have control
And the media couldn't buy your soul
When computers were still scary and we didn't know everything

Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In '77 and '69 revolution was in the air
I was born too late to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

When popstars still remained a myth
And ignorance could still be bliss
And when God Saved the Queen she turned a whiter shade of pale
My mum and dad were in their teens
And anarchy was still a dream
And the only way to stay in touch was a letter in the mail

Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In '77 and '69 revolution was in the air
I was born too late to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

When record shops were still on top
And vinyl was all that they stocked
And the super info highway was still drifting out in space
Kids were wearing hand me downs
And playing games meant kick arounds
And footballers still had long hair and dirt across their face

Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In '77 and '69 revolution was in the air
I was born too late to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

I was born too late to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair 

Trötter

Ja sjukt trött är man! Har sovit typ tre timmar inatt. Inte likt mig men men. Det var e riktigt kul fest igår! Lagom mycket folk lagom fulla och INGA spyor. Dansade gjorde vi massor! Det var riktigt roligt. Men nu har man suttit i kiosken i 6 timmar. Har i alla fall tjänat pengar i helgen och 100 spänn i dricks är inte eller så dåligt. Men nu hade man helst velat sova! Men kan man det? Svar: NEJ! för Pranvera ska komma hit och vi ska hålla på med biologin. Vadå sista minuten. Det ska vara inlämnat imorgon. OJOJOJ!

Roligare än så blir det inte idag. Ha det så bra!

-Chiao

Fest hos Sara

Ja nu sitter jag här hemma hos Sara. Hon ska ju ha fest idag! Vi får väl se hur det går :P Sist var det ju som sagt.. Hmm.. ja ni vet..  Ja som jag skrev igår så slipper jag ju städa denna gången så jag skiter i vilket. Undrar hur mycket folk som kommer. Jag har absolut ingen aning. Ska bli sännande. 

Var med mina pälor igår <3 Vi såg en helt underbar film. Brokeback Mountin (jag tror det stavas så)! Alla ni som inte gillar bögar eller homosexuella kan ju ta er en titt på den filmen så kanske ni ändrar inställning sen. Sjukt bra var den! Jag bölde nästan. 

Ja nu ska jag gå ut i köket och kolla vad dom håller på med. Hamburgare lät det som dom skulle göra. Hahah.. 

Ha en trevligt lördagskväll!

-Chiao 


127498-4

Partypinglan själv :P <3

Sorry!

Jag ber så hemskt mycker om ursäkt för att jag hade något fel i huvudet när jag skrev om OC sist. jag menar tv 3?? Hallåå.. Men som tur är så vet de flesta att OC är på femman. Jaja jag hoppas ni förlåter mig!

Igår var det ju mammas födelsedag! Så vi stck ut och tillslut hamnade vi Bo Ollsson i Tommelilla :P Ja av alla ställen : ) Men jag fyndade lite i alla fall. Sen stack vi till sjöbo gästis och åt en helt underbar middag! Sjukt gott var det!

Nu ska jag ner till stan och träffa mina små pärlor <3 Underbart fint väder har vi ju i alla fall även om det är lite kallt. 

Imorgon ska jag jobba i kiosken! Hoppas det inte kommer så mycker folk för jag måste verkligen plugga! Har ju varit lite slarvig med det. Sen ska jag till Sara imorgon. Lilla gumman ska ju ha fest. Undrar hur det blir denna gången. Jag slipper ju vara med och städa nu i alla fall. Jag ska ju jobba i kiosken på söndag också så jag ska iväg tidigt. Hahha..

Ha en bra dag och njut av solskenet! 

-Chiao  

Underbart :D

Ja helt underbart är det! Jag har varit och shoppat idag! Fick en ny jacka av mamma och köpte ett par vinterskor och ett par stövlar :D Mega nöjd! Sen ska vi på roadtripp imorgon också för det är mammas födelsedag! Vi får väl se vad som händer då. Kanske blir det mer shopping på vägen :D Wow Vad jag älskar att shoppa : ) 

Men herre guuud vilket väder! Sjukt kallt och snöstorm hela förmiddagen. För typ två veckor sedan gick man utan jacka och nu e det vinterjacka som gäller! Vilka omställningar. 

Ikväll ska jag bara krypa ner i soffan och dricka te och kolla på TV. Det är precis vad man behöver när det är sånt väder! Och det bästa av allt är ju att OC <3 Börjar idag. Helt underbart. Vad jag har längtat!!! 

Dagens hälsning blir : THE OC KL NIO PÅ TV 3! THE OC KL NIO PÅ TV 3! THE OC KL NIO PÅ TV 3!