Dilemma

Jag vet skulle ju inte skriva om mig själv men jag har ett dilemma.. Ska nämligen köpa ny mobil. Har hittat en skit snygg lite dyrare --> Nokia N76, och en helt okej snygg som är näst intill gratis --> Nokia 6120. Grejen är ju den att man ska dras med mobilen i ett och ett halvt år och då vill man ju va nöjd med den! Jag tror det finns för många att välja mellen nu för tiden. Det var bättre förr när alla hade en Nokia 3310 :) Börjar man bli gammal eller hehhe..

Här har ni dem i alla fall:

 
       N76                         6120

Röd tröja 28/10

Det som händer i Burma är något fruktansvärt. Jag ska vara helt ärlig och säga att jag är inte jätteinsatt men jag vet så mkt som så att de behöver hjälp för att befrias från den grymma regimen dom styr med järnhand. För att visa att du stödjer munkarna och de civlila kan du ta på dig en röd tröja imorogon! Bara det jag ville säga!   

image121

I't takes One to have The Other!

LaLaLa...


Landskrona

Historiskt ögonblick idag i Landskrona! H&M öppnade idag kl 11, kön var lång och folk var förväntansfulla.. hahha nej nu ska jag inte fula mig, men det ÄR faktiskt ganska tufft! Jag är en (av få) som tror på Landskrona! Jag tror att om man satasar mer på ett attraktivt centrum och tar tillbaka polisen till Landskrona så ser framtiden ljus ut!

Om ni kollar på Landskrona hur det ser ut! Jag menar hur det faktiskt SER ut. Då skulle du se att det är faktiskt en riktigt vacker stad! Jag menar kolla in torget, citeadellet, teatern borstahusen mm.. Kom inte och försök säga till mig att det inte är fint.. Vi kan väl försöka tillsammans att göra Lanskrona till en plats på kartan (även om BoIS suger för tillfället :P) Om jag tänker efter kanske man ska börja involvera sig i Landskronas politik. Tänk er Hanna Andersson: Kummunpolitiker... hahha..   

image120

Svenska filmer!

Den sista tiden har jag varit väldigt besviken på svensk film.. Jag kan tillexempel nämna "Allt Om Min Buske" som enligt kritikerna skulle vara en underbart rolig sexkomedi. Enligt mig var det en av de sämsta filmerna jag någonsin sett! 

Men sedan hände det! Martina Haag filmatiserar sin succébok "Underbar och Älskad av Alla (och på jobbet går det också jättebra)". Martina spelar själv huvudrollen i denna underbara film som innehåller mycket "girlpower"! Vi tjejer får lära oss att inte ta någon skit och sen får vi också veta att det är bra att hålla sig till sanningen på sitt CV ;P

Sen hyrde mamma en film idag som jag inte har hörs så mkt om men har fått väldigt fin kritik! "Se Upp För Dårarna" heter den och är alldeles alldeles underbar! En folm om vänskap som övervinner allt som lockar fram både skratt och tårar! 

Ska ni hyra film eller gå på bio är det dessa jag vill rekomendera! 


 

Glöm aldrig!

image117

Nej man får inte glömma. Då kanske saker och ting upprepas!

Mycket som snurrar!

Känner mig bara allmänt förvirrad! Tusen saker i huvudet. Vet knappt vad. Har helt tappat motivationen för att plugga! Va fan är det? Jag har ju bara ett år kvar.. Kan ju inte lägga i en lägre växel nu dirket. Men nu ska va inte prata om mig! Jag vill istället prata om hmmm.. Ja jag vete fan.. Tusen taknkar i huvudet men kommer inte på något vettigt att skriva om. Jag får helt enkelt återkomma!
Slut på detta förvirrde inlägg!

image116

Tågtoa!

Här kommer ett tips från coachen!
Igår när vi (jag, Sara & Sabina) åkte tåg från Hbg så hände det en väldigt rolig grej! Tåger var fullt av folk och det blev så att vi hamnade utanför toaletten! Då börjar vi prata om den gången när vi va på språkresa när sara satt på en tågtoalett och dörren öppnades av några danskor! När vi står där och pratar går en man in på toaletten. Ni vet den där röda lampan som börjar lysa runt knappen på utsidan som säger UPPTAGET började inte lysa. Då kommer en annan kille som ska in på toaletten! Handen närmar sig knappen och jag tänker SHIT den kommer att öppnas! Och mycket riktigt: Dörren öppnas och där står mannnen och kissar! Hallå där sa han! Sen fick han lite panik och skulle stänga dörren och han står där och svär: JÄVLA automatik :P Fan vad vi skarattde!

Så tipset är alltså! Tänk på att när du slka använda toaletten på ett tåg så måste du trycka på TVÅ knappar! Först en som STÄNGER dörren sedan en som LÅSER dörren! 

image115

Panta eller inte Panta? Det är frågan!

Ja det är dagens fråga! På tv gör dom reklam för att man ska panta mera och att 10 flaskor blir 9 nya. Men samtidigt hör man en debatt om att det finns för många pantade flaskor och att de inte har någonstans att göra av dem! Hur säller man sig till detta? En fråga som är värd att fundera på!

Under tiden kan ni lyssna på "Hitten" med Those Dansing Days!