Nu bär det av

Sticker till San Diego imorgon. Borta Mån-Minst Fredag förmodligen lite längre. Fy tusan vad kul vi ha och vad många bilder jag ska ta. Oh, yes indeed.

Ha det bra så länge vänner

Tack

Vilken härlig dag. Hoppas Ralle har uppskattat hans födelsedag lika mycket som jag har.

Recepet för en lyckad dag:

Ingredienser:
Ett gäng glada vänner
Sol + strand
Alkohol
Bra fantasi
En liten slant i fickan kan vara bra

Gör såhär:
Samla det glada gänget på stranden och spendera några timmar i solen.
Gå på resturang och är god mat
Ta hem gänget och ha en kul kväll men lekar såsom: Zoo, Chip&Bong, Buss osv.

Topping:
Njut av varandras närvaro och den stramande känslan i den brända huden.

Rasmus Lundborg 21 år

GRATTIS RASMUS !! Hoppas du får en riktigt bra dag..

Rasmus alltså. Finare kille får man leta efter. Han är alltid lätt att ha och göra med, han bryr sig alltid om att alla ska må bra och vet alltid vad han ska säga för att man ska må bättre. Det är så lätt att få förtroende för Rasmus, man kan prata om vad som helst med honom och alltid ha intessanta konversationer. Han är ärlig, rolig, omtänksam, söt, och skåning. Alla borde få ha en vän som Rasmus i sitt liv. Jag har aldrig träffat någon som inte gillar honom för det är ju stort sett omöjligt. Maria kan vara lycklig som har lagt beslag på honom - släpp honom aldrig.

Tack Rasmus för du kom och gjorde Fantastic Five komplett och förgyller våran vardag <3

   

Sand all over

Måste verkligen hoppa in i duschen.. Har sand överallt. Det är det negativa med stranden. Man tar hälften av sanden med sig hem. MEN jag har förbättrat min bränna lite (fortfarande röd dock).

Ibland undrar jag vad vissa människor tänket. Det är så svårt att förstå hur det gick till när de fick fram den tanken. Man kan inte åå något sätt eller vis förstår hur de kan komma till dessa slutsatser eller hur de kan säga sånna korkade saker. Rae kom in till mig här om dagen och frågade om det var kalorier i vatten. En kille på min fotokurs luktar så illa och är så skabbig så jag tror att han har det enda huset i SB som inte har någon dusch. Vi såg tre tjejer idag på stan, två hade grönt hår och en hade lila. Vissa föräldrar slåt sina barn. Somliga lever hellre sitt liv som krigare i ett dataspel än ute i den riktiga världen. Det finns säkert en orsak till allt detta som för mig är så mysteriskt men jag har svårt att greppa om det i alla fall.

Imorgon är det exakt två månadet till jag sätter mig på planet och flyger hem..

 

Nu ar det Springbreak

Har precis klarat av min midterm pa fotokursen och jag ar fri att ga. Men tankte att ni hade nog saknat mig eftersom jag inte satt vid en dator overhuvudtaget igar och inte fick in ngt blogginlagg. Lyckades istallet branna mig ratt sa ordentligt i fejan. Rod som en tomat plus en valdigt smickrande linne-branna pa axlarna och brostet. Tankte dra ner pa stranden och ratta till detta snart. Ja vid det har laget har ni sakert insett att vi har underbart vader har i SB nu och jag tror det har kommit for att stanna. Hoppas ni ar avundsjuka for det var ju faktiskt darfor jag akte hit. Har ar varmt och inte hemme. Hahah..

Vad ska ni gora i helgen?

I'll do everything it takes to make you safe again

Doktorsbesöket gick bra. Vi fick plåster på rätt ställen och nu är vi good to go :)

Nu har jag och mina två room mates suttit här och dregglat över Edward Cullen/Robert Pattinson. Vi har tagit oss genom  både filmen och allt extramaterial. We all have OCD (obsessive Cullen disorder). Hahah, patetiskt.

Nu har jag gjort allt jag kan för att undvika att plugga. Får nog ta tag i det nu va. Jag är vekligen expert på att göra allt utom det jag ska. Hur svårt kan det vara egentligen att ta sig i kragen och få saker och ting gjort så kan man ju njuta av att man är färdig efteråt. Jag är väl helt enkelt lite lat. Nu gör jag verkligen allt för att komma på något mer att skriva så jag kan skjuta på det några minuter till. Illa. Sluta Hanna. Nu. Lägg av sa jag! Ta tag i det själv. Du skriver inte ett ord till förstått? Jag varnar dig. SLUTA.

JAJA OKEJ.

Önska oss lycka till

Nu bär det av till doktorn med min cykel..

Snygg-Boone dog

Alltså jag är helt fast i "Lost". Innan (utan att ha sett ett avsnitt) har jag varit helt anti lost. MEN detta har förändrats. Med brist på bättre tidsfördiv började jag titta på raes box. Nu är jag helt lost i "Lost". Är iofs bara på första säsongen och folk säger ju att efter den så går det utför. Men vi får väl se vad jag tycker. Tänker inte låta mig påverkas. Tänk att man kan bli så uppslukad av en serie.

Nu ska jag ta tag i mig själv och göra några instuderingsuppgifter innan jag ser ett avsnitt till. You can do this Hanna.

 
Snygg-Boone som dödde..

Idag har jag hunnit med..

  • cyklat på raes minicykel och dålig luft i framdäcket 
  • surfat lite. inga större framångar, jag är fortfarande ganska kass och kallt var det. men när man väl får till det är det jälvigt roligt.
  • suttit i solen och haft det mysigt på hålan. även gjort uppplaner för spingbrak.
  • blivit smått irreterad på min danslärare pga hennes inkompetens att lära ut på ett bra sätt.
  • hostat massor och varit nära att tappa rösten några gånger. but no worries jag har inte ont i halsen eller ngt i den stilen.
  • kört rae till läkaren.
  • fått hem twilight i brevlådan. god bless edward cullen.

sånna här lite halvtråkiga inlägg är till för min att min mamma, pappa och mormor ska ha koll på vad jag har för mig. de tillkommer när jag inte har något vettigare att skriva. Där har ni den ultimata ursäkten för att jag är lite lame ibland.

Tudelu !!


Severe Tire Damage

Cyklar hur glad som helst till skolan. Solen lyser och fåglarna kvittar. Plötsligt: PUNKTERING. Jippekayeah liksom. Parkerar cykeln på första bästa stålle jag hittar, låser den och tittar sedan upp på skylten som är typ två meter bort. På den står det "Danger! No Entry. Severe tire damage." Hade ju kanske inget att göra med mig men det var ju lite komiskt. Hittade i alla fall ett häftstift i däcket. Får gå till skolan och kommer försent. På vägen dit fick jag se en japan med tupé och en uteliggare med magtröja som skrek åt folk som gick förbi.  

Så bra sagt.

Every story has an ending, but in life, every ending is just a new beginning..

Söndag var det ja.
Tvättat.
Städat.
Kollat på film. (får börja ta mig samma, jag gråter ju till alla filmer nu för tiden. Få fort det handlar om relationer så är det kört.)
Spillt te över hela mig.
Ska gå ut nu och ta en skönt kvällspromenad och få lite frisk luft. Hoppas att bli av med mitt fruktansvärda sötsug.

Massa kärlek

A True Story

Min kära roomie Rae som ni har hört en del om har en bästa kompis som heter Michelle. Har aldrig träffat henne för hon bor i norra Cali där Rae kommer ifrån. Denna Michelle träffade en kille för lite mer än ett år sedan. Deras förhållande var väl inte det stabilaste. Michelle var på väg att lämna sin pojkvän när hon blir gravid. Hennes första tanke är att ta bort barnet och fortfarande lämna Eric (han heter så). Men när han får reda på detta ser han det som en möjlighet att kunna "behålla" henne. Han intygar henne om att allt kommer bli bra och de ska ta hand om barnet tillsammans för han älskar henne över allt annat.

De flyttar ihop och ska behålla barnet. Han är en avundsjuk jävel som håller koll på varenda steg hon tar och varenda konversation som hon har. Han hotar med att lämna henne flera gånger. För någon vecka sedan var Rae på Michelles Babyshower. Till Raes förvåning och stora missnöje blir det även ett bröllop under denna helg. Så nu är alltså Michelle gift med denna Eric och är i nionde månaden med hans barn.

Under dagen idag hade Eric ringt Michelle och frågat ut henne om hennes aktiviteter på Myspace. När hon senast var inne och vem hon har kontakt med där. Han kräver att få hennes lösenord så han kan gå in och läsa. Hon får panik för hon har kvar gamla mail från någon kille som hon dejtade innan hon träffade Eric. Hon går in och råkar radera allt i hennes inkorg. När han loggar in och tittar tar han det som att hon hade raderat allt för hon hade något att dölja. Han blir fly förbannad och ringer henne och säger att han vill skilja sig och att han inte tänker komma hem mer. Den killen har seriösa problem. Hon har precis gift sig med honom och svurit att älska honom till döden skiljer dom åt och hon väntar hans barn. Ändå litar han inte på henne för fem öre. Visst låter det som ett stabilt förhållande? Jag vet inte hur det är med om han slår henne eller inte men om han inte gör det är det säkert bara en tidsfråga. Han kontollerar ju redan vem hon träffar och vart hon går och gör. Hoppas hon får hjälp att ta sig ur detta innan det är för sent. 

That's what I live for. Fixing peoples shit for free..

Sex Drive alltså. Hilarious movie! See it.. Så många oneliners som Rae hade sagt.

Annars då. Jaa, skumgummihjärnan har inte så mycket att komma med. Jag ska försöka samla ihop mina tankar (och mig från mina fnissattacker) tills imorgon så jag förhoppningsvis kan komma med något intressant kanske till och med häpnadsväckande.

Sarkasm is the shit.
Thanks man.
Yeah, you´re wellcome, that's what you say when people do nice things for you.

Jag undrar jag..

Tittade precis genom en amerikansk tidning, typ som Solo eller Cosmo. De hade en MASSA modesidor. Jag hittade TRE saker i hela tidningen som jag tyckte var fina. En var en sjukt snygg designerkjol för typ 300 dollar. Dream on då alltså. De andra två var ett par coola shorts och ett par skor. Gissa vart de kom ifrån? H&M. Haha, ameikanare är inte för bra på mode. Jag kommer kanske komma hem och gå endast i uggs, shorts och för korta tröjor.

Spring och köp denna till mig


Finns på Bianco för 180 kr. VILL HA!

Tre saker

  1. Rae är TONDÖV
  2. Rae kan INTE köra bil
  3. Klockan är kvart över fem och jag skulle kunna gå och lägga mig.

Stelfrusen

Går här i lägenheten (http://apheartment307.wordpress.com) och fryser. Ha raggsockar, mjukisbyxor och två tjocktröjor på mig. Fingrarna är som ispinnar så man borde kanske satsa på vantar också. Men just det det har jag inga. Längtar till nästa vecka. Non stop sol och värme!

Annars kan jag berätta att det var väldigt kul på fotolektionen idag. Man lär sig nya tips och tricks varje gång. Tänkte bjuda på lite surfbilder från gårdagen.

 
R&L !

 
Joppi !
 
L&R !
 
Leo !
 
Hanna fick sitta och titta på ja.. Projekt att ta sig ner därifrån kan jag säga!

FREDAG!

Kanner mig lite sliten och trott, har en blodblasa och fyra andra blasor pa min fotter. Fy fan vad ackligt - och ont.

Vadret i SB ar hyfsat forvirrat. Sol och dimma om varannat. Men nasta vecka vanner da har jag hort att sommaren har kommit for att stanna. Vi ska fa en sista duast av kyla och regn pa sondag nar det ska bli 14 grader, vind och regn. Mysdag?

Japp det var en liten kort sammanfattning. Sitter pa fotolektionen nu och skriver ut min photostory.
Kom fram till att efter Johanna maste jag vara en av jordens blodigaste manniskor. Vi kolla pa en fotodokumentar innan och det var en liten del (typ fem min) om hur foton fick USA att avskaffa barnarbete. Vilka sorgliga bilder. Hanna fick saklart tarar i ogonen och fick anvada all sin viljestyrka for att inte grata. Far nog tuffa till mig lite.

Vi hors senare vanner! Trevlig helg <3

Vad vill du mig?

Blir så fruktansvärt irreterad när tekniken inte fungerar som den ska. Internet fungerade såklart inte när jag skulle blogga när jag kom hem från skolan. Nu har jag ju glömt vad jag skulle skriva. Grr.

Sen AT&T (min telefonoperatör) är ju riktigt kass. Deras "slogan" är: Switch to AT&T and get the best coverage all over the globe. Eller någonting i den stilen. Vem bryr sig egentligen om man har mottagning i Madrid, Jakarta eller Moskva när man inte har det i sitt eget vardagsrum eller på campus? När Oscar ringde innan idag trodde jag det var någon jävla telefonförsäljare eller någon som ringer (till fel nr) för att jag har filmer som jag inte har lämnat tillbaka till Blockbuster. Så dåligt hördes det. Grr, igen.

Dagens skratt:
Jag: Yeah, a swedish vampiremovie "Let the right one in" or something like that.
Leo: A swedish vampiremovie?, That sounds kind of lame.
Rae: Don't you have vampires in Sweden?

Kul Fakta

Jag är längre än Tom Cruise! Jag och Titti har även kommit fram till att han var snygg förr (Top Gun, han var 24 då) och nu ser han ut lite ut som en psykopat.

 
Då, HUNK!                                                Nu, Psykopat

Mysterium

Jag rapar endast av Cola. Vanlig, diet eller zero spelar ingen roll. Men jag rapar inte va någonting annat vare sig det är pepsi, fanta, sprite eller någon mat eller dryck överhuvudtaget. Om sanningen ska fram så rapar jag ALDRIG annas. ENDAST när jag dricker cola. Varför?

I love my life

Bestämde mig för det just i detta nu. Solen lyser och det är hur varmt och skönt som helst. Jag ska vara här i två underbara månader till. Spenderar minimal tid i skolan och jag är på väg att nå mitt mål som jag har stävat efter i hur många år som helst. När jag kommer hem är det sommar i Sverige och det blir många kära återseenden. Min framtid är öppen och oviss men ljus. Jag kan ju göra i stort sett vad jag vill. Kan fortfarande inte luta huvudet till vänster men vad gör det i det stora hela?

Jag ska njuta av varje sekeund och riktigt absorbera allt bra. Jag ska ge allt så jag når mitt mål och jag ska njuta av att komma hem och inte känna ångest.

Nu var det sagt !
Mycket kärlek!
Hanna

 

J*vlar vad mörk

Sitter i soffan och har kollat på film (Sleepless in Seattle). Vilka kläder man hade tidigt nittiotal. Jag säger då det. Det är sjukt mörkt i lägenheten. Min och Raes dataskärmar är de enda ljuskällorna. Min h-tanget är envisare (antingen blir det inga h alla eller minst tio) än vanligt (tappade bagel med marmelad där för ngn vecka sedan). MItt huvud går nu att vrida åt höger och nedåt men bakåt och till vänster är det vääldigt smärtsamt. Men jag är i alla fall 50% närmare målet - full huvudcirkel. Har avnjutit Ben&Jerry (half baked) och ska nu gå och tända en lampa. Sen får det väl bli en film till. Ska se om jag hittar för'ldrarfällan där ute i cyberspace.


Kontorsnisse

Gjorde prcis ett quiz på FaceBook (sånt man roar sig med när man sitter orörlig i soffan). "Vad kommer du bli när du blir äldre?" hette det. Detta svaret fick jag: Du är en lugn och ganska tråkig person. Bra på datorer och gillar siffror. Du kommer bli en kontorsnisse.

KUL JU!!!

Invalido

Går omkring som en stel pinne, illamåendet kommer och går och jag är galet sugen på pizza.. Hur går detta ihop? Gaahh, jag blir så irreterad, jag har nämligen inte tid med sånthära. Missar en massa träningstid :P

Pappa jag vet inte varför min blogg ser ut som den gör. Det enda jag vet är att det inte är första gången som blogg.se har problem om man säger så.



Sjukt sugen på Sällskapsresan maraton också. Hade varit skönt när man inte kan göra så mkt annat.
Claes malmberg var med i det Sing Along programmet som jag såg på tv3-play också så då blev man sugen på Lotta på Bråkmakargatan.

Det är så mycket man vill alltid..

Bröööl

17 Mars 2009 kl. 07.42 (am)

Jag som hade sett fram emot att surfa idag. Vaknade och kände mig till och med pigg. Börjar göra mig färdig och så helt plötsligt BANG. Nackspärr. Första gången i mitt liv. Fick ringa och fråga Johanna efter symptomen. Önskar jag hade en värmekudde. Provade med pet-flaska som mamma föreslog men det är lite otympligt. Får prova Johannas tips med blöt handduk i micron istället.



illamående på köpet. ännu mera bröööööl

Get a grip

Okej vissa saker får mig att börja undra vad som är fel i huvudet på vissa amerikanska brudar. Where's your dignity? Jag behöver nog inte utveckla det hela mer. En bild säger mer än 1000 ord.

 
Vem går på fest såhär?? Jo en uppmärksamhetskrävande effing PiiiiiiiiiP.. Irritationsnivå hög. Spelar ingen roll om jag hade haft världens snyggaste kropp jag hade ALDRIG klätt mig såhär. Sspeciellt inte när alla andra har tillräckligt mycket vett att ta på sig kläder.

Tack för mig.

Ett litet tips

Om du har något som hänger över dig. Något som måste göras men som du hela tiden skjuter upp för att det är jobbit eller sätter dig i en position som inte är helt komfortabel. Bara gör det. Det känns så himla mycket bättre efteråt. Det kan till och med visa sig att det inte blir så jobbigt som du trodde. Jag gjorde det igår och nu känns det jättebra.

Angående majsen så blev den god men det går inte riktigt att jämföra grillad.

 

Majs i micron

Nu pep det.. Undrar om de kan bli goda när man "tillagar" dem på detta vis. Ja det är bara att hoppas.

I ett hav av röda muggar

"If you never say you're name out loud to anyone, they can never ever  call you by it." - Regina Spektor

Lägenheten är fortfarande full av muggar och burkar och flaskor från i lördags. Igår gjorde jag inte mycket ska jag villigt erkänna. Vaknade vid 10.20 var vaken en timme och sov sen till 14.30. Var ju inte direkt trött sen på kvällen och RÅKADE läsa Potter till 03.30. Nu är sjuan också slut. Nu ska jag plocka undan här sen är det sminkning och gymmet som gäller. Gossip Girl ikväll och jag hoppas vekligen att vi får ett nytt avsnitt nu. Annars blir jag inte och leka med ska ni veta.

Hmm, slog mig precis att jag inte har en aning om när det är påsk. Men det spelar ju ingen roll egentligen för jag kan ju inte få ngt påskägg med hemmakvällgodis ändå.

Nej jag måste nog ta bort turbanen på huvudet nu om jag inte vill se ut som ett troll resten av dagen.

Later <3

 
(enda bilden jag var med på raz)
    

Lugnat mig.. tror jag

Försöker intala mig att det inte är hela världen. Men visst skulle Måns eller af Ugglas vunnit? Möjligtvis Alcazar.
Saknade i alla fall mina melodifestivalen vänner, Sofia, Ellen, Lisa, Sandra och en Stoooor Hemmakväll godispåse medans jag tittade.

Det doftar gott och är nystädat i vår lägenhet. Me like.
Vänner kommer på besök här ikväll innan vi ska på Highlight Paty i IV ikväll. Två snubbar fyller år där idag så de har fixat DJ och UV-ljus. Det är meningen att alla ska springa runt rita på varandra med neonpennor. Ska bli intressant. Eller ja, det lär väl bli som alla andra IV-kvällar. SameSame..

Nu ska jag fortsätta sippa på mitt vitaminwater (rasberry-apple +c&zink) och finsputsa på städningen. Sen kommer vi till det stora projektet. Göra mig representabel.

Take care
Hanna


Jag ber dig snälla, snälla, snälla, snällaaaa

Vad hände??? Hur gick det till??? Har jag missat ngt?? Har Sverige gått och blivit ett galigt operaland?? I så fall kommer jag inte hem..

Last House on the Left

Nu har jag precis kontollerat att Rasmus kom hem hel. Jag litar på att han transporterade Johanna och Leo hem säkert. Jävlarns vilken film vi har sett ikväll då. Den heter som rubriken lyder. Det var lätt det brutalaste jag har någonsin sett. Action från början till slut. Johanna som hade valt filmen satt på min vänstra sida och mös. Hennes typ av film detta. Rasmus sitter på andra sidan och jag hör bara honom säga "Fy Fan" och "Det värsta jag har sett" med jämna mellanrum.Titti ett säte länge bort "Jag mår illa, jag mår illa". Själv var jag ett nervvark som inte kunde sitta still i mer än en minut. Pulsen i 800 och jag bara satt och drog mig i håret. Hade behövt ngn att hålla i handen.

Hela biosalongen var väldigt bra på ljudeffekter. Guh vad brutalt det kan bli. Kan inte riktigt komma över det. Två tjejer vill skaffa en ny kompis så hamnar dom i det senariot. Det kunde vekligen ha hänt i vekligeheten, det är det som är så scary.

MEN, det var en j*vligt bra film. Lätt sevärd för er som till ha närmare två timmar av brutal action. BUT känsliga tittare varnas..


Jag tänkte lägga up trailern men snälla titta inte på den. Då förstör du hela filmen. Den avslöjar typ allt och gör inte filmen rättvisa alls.

Gonatt vänner <3

 

Johanna Eriksson, tack för att du finns

Jag tackar gudarna för att ödet ville att mina och Johannas vägar skulle mötas once again. (höhö, roligt att det kommer från mig som inte är ett dugg religös och inte tror så sånt som ödet) För er som inte vet det så träffades vi på Ven när vi var där på påskläger (golf) för många, många år sedan. Det ledde till några hembesök och en massa bervskrivande. Men precis när den sista lågan av vår relation började dö ut så hände det fantastiska. Slumpen gjorde så att vi ansökte till samma college i hela vida världen. På köpet fick jag Kicki och förmodligen Leo&Rasmus också.

Mina damer och herrar bara så ni vet så är Johanna helt underbar. Leo har haffat åt sig en av de absolut bästa tjejrna på maknaden. Man hade ju kunnat tro att vi skulle bli tröttna på varandra för vi ses i stort sett varje dag. Det blir inte jag i alla fall. Johanna är en av de få människor jag kan vara mig själv till 100% med och vi tycker alltid det är okej om den andra är lite låg, överspeedig, lite irreterad eller bara allmänt flummig. Det är liksom omöjligt att inte ha kul med Johanna. Skrattar man inte med henne så kan man alltid skratta åt henne. Man kan alltid gå till Johanna om det är något. Hon vet alltid exakt vad hon ska säga för att få en att må bra igen. Hon är ett underbart stöd vad man än går igenom. Jag älskar hennes flummiga sätt, hennes öppenhet, värme, klädsamak, musiksmak, attityd och godhet. Allt med Johanna är bra. Allt.

Johanna du är den bästaste <3

   
Hanna + Joppi 4ever

Fredagen den 13 mars

Joppis fodelsedag. Jag lovar jag har inte glomt att skriva om henne men just nu sitter jag i skolan och har inte de tre sista boktaverna i alfabetet sa jag tycker jag vantar med det tills jag kommer hem.

Klumphanna sitter pa fotolektionen och gor ingenting medans de andra skriver ut sina bilder. Jag harde heeelt glomt bort att kopa fotopapper sa jag far gora det nagon gang under nasta vecka. That's life.

Weekend ahead. Fira Johanna idag och pa Highlightfest i IV pa lordag. Forhoppningsvis ska det spendaras lite tid i solen ocksa. Looking forward to it. Men fort ska jag bege mig till gymmet efter denna lektionen. Sen kan helgen borja pa riktigt.

Dromde en lite obehaglig drom inatt. Vi (jag, rae och nick) satt i vart vardagsrum. Nick tatuerar sig sjalv pa magen!? Han hade tydlen en nal sjalv. Han gjorde en perfekt uppochnervand herr-gar-man skylt. Impressive. Sen kommer vi till det obehagliga. Rae tar nalen och fragar om hon far gora en LITEN tattoo pa min vrist. Jag gar med pa detta!?!? Hon tatuerar in SB 08/09 STORT pa min fot. PANIK! Folk kommer tro att det ar en fylletatuering fran Sunny Beach eller ngt. Var tvungen att kolla foten nar jag vaknade. Lugnt, ingen skada skedd. Puhh..

Nu ska jag val get lost in cyberspace ett tag till innan vi ska gora ngt vettigt har igen.
Talk to you later!

PUSsS

Photostory

      

En otroligt bra dag

  • sovmorgon
  • potter
  • storstädning (köket är användbart igen)
  • en snabb visit i stan (köpte tre linnen till kanonpris)
  • fotat mina snygga kompisar
  • lagat mat till mina snygga kompisar (väldigt nöjd med resultet)
  • tittat på "nick and norah's infinite playlist" (härlig film)
  • sitter här och degar vid datorn
  • snart potter igen

Som ni kanske har anat (mamma, pappa, mormor) så har jag inte vari i skolan idag. CI var inställt och resten tog jag mig en day off från. Jaja, jag är inte alltid guds bästa barn :P Mohahah, kom och ta mig om ni kan..

  


Hippetihopp

We have a goat in the kitchen.. Rae Ford

Dansen var ju sketakul. Eller ja koreografin var ju ingen höjdare direkt. Men det är en annan instruktör nästa vecka så jag ska gå igen. Kändes att jag inte hade dansat (street dådå) på ett tag. Det var i alla fall skönt. Det är mer jag än vad jazz är om man säger så. Jag vill dansa mer, mer, mer.. Hela tiden, varje dag ;)

Nu ska jag läsa Potter.
Don't forget
http://apheartment.blogspot.com

LOVE

http://apheartment307.blogspot.com

Det var överraskningen dådå. Vi i vår lilla (läs stora) lägenhet har startat en ny blogg. Den kommer inte riktigt vara som denna bloggen kanske. Lite mera dramatisk och framför allt på engelska. Rae &Titti har ju ganska dramatiska liv. I'm the good girl as usual, hahha..

Jaja, check it out vettja..
NU --> Dans,dans,dans :D

http://apheartment307.blogspot.com

Dollarn har gått neeer :)

BARA 8,8 nu :P

Måste hålla på det lite till. Ikväll tänker jag avslöja min hemlis. Men gå nu inte och bli too overexcited bara.
Jag har träningsverk i ryggen. Känner mig stel som en gammal tant. Det går bra ihop med att mina ögon rinner som bara den när jag cyklar. Fast om det gör en till tant så har jag ju varit det sen i nian när vi var på klassresa i Idre. Undrar vad som hände då. Kommer bara ihåg att mina ögon typ frös ihop och sen dess har de varit väldigt känsliga mot vind och kyla. Kan man ju tycka att jag inte borde ha ngt problem här i Cali då. Men värmen bara skjuter upp sig hela tiden. Men nu ser den ut att komma på riktigt nästa vecka med 25 grader och sol. YammieYammie :)

Nu är det sminkning som gäller.

OCH IKVÄLL SKA JAG DANSA HIPHOP!!


Det är något STOORT på g people!

Men nu ska jag hålla er på sträckbänken ett tag. Men den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge ;)


Gomorrn, gomidda, gokväll

Lite beroende på vart ni befinner er liksom. Morgon i SB, middag hos Fia och Julia långtbortistan och kvällskvist i Sverige.

Tisdag idag dårå. Sitter och tittar på Raes fula röda väska som hon beställde från Forever 21 här om dagen. Hon har i övrigt fått hem ett paket med kläder och skor ungefär varannan dag sen i måndags förra veckan. Sen klagar hon på att hon inte har pengar till mat. Det roliga är att hälften av hennes kläder i garderoben har prislappen kvar. Jag bor med en shopaholic^^ Ska blir kul att höra hur det går för henne när hon måste försörja sig själv och inte kan beställa pizza och betala med sin mammas visakort.

Nu ska jag ta min älskade oranga Ipod och susa iväg på min älskade rosa cykel till skolan. Dans och gym på schemat.

LOVE

Sommartid

Bra att man hänger med i svängarna ju. Tydligen sommartid från och med natten mellan lördag och söndag. Det betyder att jag levde en hel dag i fel tidszon. Tur att Leo ringde mig imorse för att informera mig om varför vi missade DH igårkväll. Annars hade jag blivit sen om man säger så. Har varit på språng hela dagen och nu ska jag iväg igen. Hem till Johie för att titta på ett efterlängtat nytt avsnitt av GossipGirl.


Sån Hellacoptersdag idag :) I love it!


Tar tillbaka det jag sa. Inget nytt avsnitt av GG alls. Inte förän näste vecka. Blir RIKTIGT trött på detta evighetslånga uppehåll. Grrrr.

Söndagsattityd

Jag måste börja blir lite mera produktiv och aktiv på mina söndagar. Någonstans i mig finns en viss attityd mot söndagar inbäddad. Det är väldigt svårt att komma över detta ska jag säga. Denna attityd säger mig att söndagar är onödiga och konstiga dagar som man inte vet vad man ska jag göra med. Det är skola eller jobb dagen efter och man spendarar ofta dagen med att plugga, städa och tvätta eller sova alldeles för länge och sedan titta på några dåliga filmer som man redan har sett. Jag ska nog göra upp en lista med en massa saker som passar in på söndagar. Har ni några förslag är de välkomna. Man kan kanske ta sig upp och vandra i bergen? Ligga på stranden när det blir lite varmare? Gå ut och fotografera? Ta tag i sitt gitarrspelande? Ja det är ungefär så långt min fantasi tar mig. Får fila på det lite till tror jag. Vad gör ni på era söndagar?

LOVE
Hanna


Tankar

Yes, Carolie af Ugglas gick till final. Den enda riktigt bra låten i Melodifestivalen.

Såg precis på facebook att det finns en grupp som heter "Sälj Skåne, Köp Saab". Lustigt tycker jag.

White Chicks är en jävligt rolig film. Whatevah..

Har fått samtal från från Landskrona ikväll( eller ja idag för mig). Live from Tycho. Pappa (Fred Upstairs) hade spelat där idag och av vad jag kunde höra så var där många fulla och glada människor. Inte utan att man får lite hemlängtan.


Ännu en kväll i dimman

Jag hade trevligt!

 
 
 
 

Photography

Fredag igen. Vi har rast pa fotolektionen nu. Shit vad jag alskar detta. Sa intressant att hora hur allt fungerar och se fantastiska bilder. Vi ska snart fa nagon roligt uppgift att ga ut och fota. Woopiedoo!


NU blev det lite mycket..

Alltså nu har jag sjukt mycket jag skulle vilja blogga om. En hel del idéer har poppat upp i huvudet under eftermiddagen. Just nu är det lite rörigt i huvudet så jag tänker nog vänta med att ta upp ngt av det ikväll, kommer bara att blanda ihop everything.

1. Min promenad jag gjorde till skolan ikväll.
2. Chris Brown.
3. Fobier.
4. Den fantastiska människokroppen
Hoppas ni väntar med spänning. Nu blir det mera Potter!

PUSS
Hanna


Nej men vänta lite.. Jag vill faktiskt ta upp det här med den fantastiska människokroppen. Ja lalala, vi vet alla att den är fantastiskt på många sätt och vis. MEN tänk vad vissa kan göra med sina. Saker som vi vanliga dödliga aldrig skulle kunna göra. Vi fick kolla in lite jazzdans klipp innan idag som sagt och vissa saker va ju bara unbelievable.



KOLLA SEDAN IN DETTA. Ni behöver inte se hela men ni MÅSTE kolla in vid tiden 2:27.


Obefogat gnall

Vissa dagar ar man bara allmant gnallig utan nagon egentlig anledning. Jag har en san dag idag. Smasaker som i vanliga fall inte borde vara sa jattejobbiga blir stort jobbiga. Illa att ga upp sa javla tidigt, kallt i vattnet, jag brande mig av ngt skit pa foten, solen lyser med det ar inte sa varmt som jag vill att det ska vara sa jag fryser nar jag springer runt har i shorts.

Som sagt allt ar obefogat gnall. Mitt liv ar for lyxigt och bra for att jag ska fa lov att gnalla. Jag gor i alla fall mitt basta for att inte visa det sa mina vanner inte ska bli trotta pa mig ;) Johanna ar nojd nar jag at sahar slow i alla fall for da fattare jag aldrig nar hon driver med mig.

Nu ska sloa Hanna som bara vill hem och lasa Potter masa sig till LRC och kolla pa Jazzdans klipp pa youtube..

Aterkommer med nagot muntrare senare <3

Love
Whining Hanna

Kudden

Klockan ringer 6 (man måste ha tid att snooza).. Lockande? Njaaa.. MEN det är surfingen och det ser vi fram emot. Jag SKA klara att stå upp imorgon!!!!!!!!!!! (entusiasten Hanna)

Nu är jag hungrigare än vad jag var innan jag åt

Mina roomies sitter här på golvet och ska beställa pizza. Roligaste konversationen jag har hört på länge. För att de skulle få den för ett speciellt pris fick man välja TVÅ saker att ha på pizzan. Innan Titti fattade detta var hon inne på pommes och lökringar. Hon tänkte inte "på" pizzan utan "brevid". Sen kom problemet, räknas ost som pålägg eller inte? Nej kom de fram till tillslut. Sen kom problemet vad de skulle ha på. Bacon och annanas? Korv och oliver? Bacon och skinka? Osv, osv.. Kom fram till salami och oliver och samtalet gjordes. Men innan de hade lagt på hade de ändrat sig 3 ggr och två kreditkort hade blivit declined. Stackars kille.

Jag ska i alla fall inte ha ngn j*vla pizza. Hanna är en duktig tös ;)  Men "Eating Right" micromaten jag fick i mig precis gjorde mig hungrigare än vad jag var innan. Du grymma värld..

Fåglarna kvittrar

Som pricken över i:et på den sommriga dagen vi hade igår så grillade vi hos Leo igår. Korv (kyckling) med bröd, majs och bananer men choklad i. Stört gott var det. Även om det är varmt och skönt här i Cali så får man inte riktigt samma sommarkänsla här som hemma. Det har nog mest med dofter att göra tror jag. Det luktar helt enkelt inte på samma sätt här som hemma. Man känner nästan aldrig doften av nyklippt gräs (växer inte gräset här kan man ju fråga sig för man hör aldrig en gräsklippare), folk som grillar utomhus, havet lukar också annorlunda. Det är vekligen svårt att sätta fingret på det men så är det.

Saknar också människor entusiasm för solen. Som Johanna sa igår, när det blir varmt och soligt här så tar asiaterna fram sina paraplyn och californianerna rör inte en min. Vi svenskar är i alla fall lyckliga när solen lyser på himmeln dag ut och dag in. (utom idag då för nu är det molningt)

Är sugen på att sätta mig på uteserveringen och ta en vårfika i solken på 261 i Landskrona och bara titta på människor som är höga på solsken gå förbi.

Missförstå mig inte nu. Jag trivs väldans bra här och jag ska njuta tillfullo av mina sista tre månader här men jag kan inte förneka att det kommer bli skönt att komma hem. Brun som jag vet inte vad har jag planerat att vara då också för den delen. See ya then liksom <3

Tamatoface

Efter surfingen idag sa tjejerna i omklädningrummet att de tyckte att de hade fått färg i ansiktet. Själv tyckte jag att jag såg lika blek ut som innan. Efter dansen såg jag ut som en tomat i ansiktet. Konstigt tänkte jag för så jobbigt var det ju inte. Kollade mig precis i spegeln och jag var fortfarande tomatröd i ansiktet. Detta måste ju betyda att jag trots allt har fått lite färg i fejjan idag. Guh så bra det kan bli. Summer is on it's way back to SB :)


Ett skepp kommer lastat med genmodifierad frukt.

Varj tisdag är det frukt och grönsaksmarknad på State Street. Sjukt störigt för man kan inte komma fram med cykeln. I alla fall så kollade jag in frukten på vägen. Blåbären är lika stora som jordgubbar och jordgubbarna är lika stora som äpplen (typ) osv. I stort sett allt är genmodifierat här. Leo berättade för mig att det hade gjorts ett försök på råttor. De blev matade med endast genmodifierad mat. Exakt 100% utvecklade cancer. Framtiden ser ljus ut för de yngre generationerna i USA ;)

Tre intensiva timmar senare

Det tog en RIKTIG twist där på slutet ska ni veta. Men vi var nog alla nöjda med resultatet!

Surfing imorgonbitti. Lovely?

2nite

Ikväll så är det äntligen säsongsavslutning för The Bachelor. Vi är vääldigt insatta i detta ska ni veta. Helt sjukt att man kan bli fast i ett sånt program egentligen. En massa tjejer/kvinnor som tävlar om en mans hjärta. Det sjukaste är att i stort sett alla fick för sig att de hade fått "feelings for him" och säger  "I think I'm falling for you".. Nu är det i alla fall bara två brudar kvar. Kvällen avslutas förmodligen med frieri. Olala..

Nu ska jag hoppa in i duschen.. Intresseklubben antecknar hahahah...

Shoppingsug

Alltså vi gick en sväng på stan idag efter en mysig fika på Java Jones. Vilket shoppingsug man kan ha. Såg en miljon grejor som jag bara ville ha, ha, ha men det går ju bara inte. Tråkigt nog.

I övrigt kan jag bara säga att jag är riktigt nöjd med helgen som gick. Precis hur trevligt som helst.

       

Chillsession on the roof

Vi har precis kommit ner från taket (jag, raz, leo and johie) där vi har haft lite piknik. Mycket mysigt måste jag säga. Killarna sitter nu och spelar playstation och jag och Johanna gör inte så mkt alls. Snart ska vi till La Playa Stadium och titta på när SBCC möter UCSB i fotboll. Soccer fotboll då alltså. Inte ngt amerikanskt påhitt. Heja SBCC dådå. Vi har dock obefintliga förväntningar eftersom UCSB ät vääldigt bra. Men det ska bli kul att se ett lite sportligt event i alla fall för det var ett tag sen. Inte sedan BoIS var i allsvenskar och då kan ni ju själv lista ut att det var ett tag sedan :P

Den 28 fabruari idag. Alltså exakt 3 månader till jag ska hem. Skratta eller gråta? Lättnad eller ångaest? En salig blandning måste jag säga.

Nu ska vi snart bege oss.
Hoppas ni får en skön och avslappnande söndag vänner <3