Wonderful

Så underbart att vara hos vår fina Pranvera tillsammans med Ellen. Mina tjejer för evigt <3

Vi snackde BARA till kvart över fyra inatt. Nu ska vi ut och spatsera i stan sen får vi se var kvällen för oss.
Det var mest det jag ville dela med mig av.

Vi hörs imorgon!

Nu håller vi helg tycker jag

Jag är helt sprallig ska ni veta. Det krävs stor koncentration av mig för att jag inte ska hoppa upp från stolen och dansa till The Sounds som just nu sprider sina ljuva toner ur högtalarna. Sjunga med lockar också men jag vill ju inte att jag ska bli ihågkommen som den där "virrhönan". Tyvärr kommer det att bli mer stillasittande för mig ikväll. Ska nämligen tillsammans med Ellen sätta mig på tågen till Växjö och hälsa på våran älskade Pranvera. Ska bli så himla kul att vi äntligen har fått till en helg när vi kan ses alla tre. Det är inte lätt med våra scheman (läs:deras scheman).

Kameran ligger på laddning och jag är så glad över att jag äntligen ska få tid att ta lite höstbilder in alla de vackra löven försvinner. Jag är taggad helt enkelt!

Hahha, det killar i hela kroppen. Hahaamaahaaa, wiiiiih........ hihi kan inte sitta still.

Hoppas ni får en toppenhelg mina vänner <3

Looking Good?

Läste precis mitt horoskop i Solo och det ser ut som mitt liv kommer gå som på räls hela november. Kommer ha problem med relationer, det kommer hända saker i min bekanskapskrets som jag inte förstår mig på, kommer stå och stampa på samma ställe och de avslutar med att jag kommer få en tuff månad när många saker krånglar.

Tur jag inte tror på horoskop då ju.

Tänk att det är ett helt år sedan. Sjukt.




Näst sista dagen

Om en halvtimme stänger växeln här på cliffton and I'm off to Malmö City. Ska nämligen träffa söta Maria och fika med henne. Ja gillar't.

Har spenderat en stor del av mina dagar här med att läsa fototidningar och kolla in kameror på nätet. Jag ska nämligen köpa en egen nu. Har ju lånat (läs: beslagtagit) mamma och Fridas ett bra tag nu så det är dags. Tänkte köpa en Nikon D3000. Inte den nyaste av de nya men den duger mer än väl till mig. Senare i livet när min dröm går i uppfyllelse får jag skaffa mig en värstingkamera.
Men ni skulle bara veta hur sugen jag är på att fotografera just nu. Det kliar i fingrarna.

Nu ska jag fördriva några av de sista minuterna med att uppdatera sminket som har fallerat under dagen.

Puss på er!


Det handlar om konst..

"Hur kan du tro att skönheten, den som är det dyrbaraste i världen, ska ligga som en sten på stranden, så att vem som helst bara kan böja sig ner och plocka upp den? Skönhet är något förunderligt och sällsamt som konstnären under svåra själskval formar ur världens kaos"
Ur W. Somerset Maughams "The Moon and the Sixpence"


Foto: Jonas Peterson


Thanks for the Memories


Hejsan Svejsan

Onsdag. Malmö. Mulet. En fantastiskt snygg svart Audi A4 står utanför mitt kontorsfönster. Anledningen är den att pappa blev påkörd i en rondell tidigare idag. Han skadades inte men det gjorde hans bil. Hela höger bakdörr är helt kvadd. Alltså fick han köra in och lämna in den och då fick vi Audin som lånebil i kanske en hel månad. Coooolt! Jag har alltid velat ha en audi. Jag har aldrig varit speciellt bilintresserad med jag har alltid varit svag för den snygga sudin. Den har attityd.


Pigg och vaken?

Min klocka ringde för två och en halv timme sedan. Eftersom jag inte kom i säng före 12 har jag fått mindre än fem timmars sömn. Pigg? Nej. Vaken? Precis.

Anledningen till att jag somnade så pass sent var att jag och min söta syster var på bio här i Malmö igår. Vi såg 500 days of Summer. Den var jättemysig och absolut sevärd! Jag tyckte också att det var väldigt mysigt att göra något med syster. Man får passa på innan man flyttar ju.

 

Nu ska jag göra ingenting i en halvtimme innan jag öppnar växeln och sedan ska jag göra nästan ingenting i åtta och en halv timme till.


Medelåldern?

Fråga mig inte varför jag kom till att tänka på just detta ämne för det har jag ingen aning om. Men i vilket fall som helst så började jag fundera på ordet medelålders och kom fram till vilket jävla tråkigt ord det är. Det låter som att personen i fråga inte är speciellt gammal men inte heller speciellt ung. Alltså inte tillräckligt gammal för att folk ska ta hand om en och att man får rabatt när man åker buss, men inte tillräckligt ung för att bli förlåten om man gör något crazy. En mittimellan människa helt enkelt. Det är vad det låter som när man använder ordet medelålders men egentligen så beskriver det en person som befinner sig mitt i livet, har erfarenhet men ändå lång tid kvar att leva, lära och dra nytta av sin erfarenhet. Karriären har tagit fart på allvar, man kan skaffa familj och vara ansvarsfull samtidigt som man kan göra roliga saker.

När jag kommer in i det som vi kallar medelåldern (vilken ålder är det egentligen om man ska vara noga?) så ska jag aldrig beskriva mig själv eller låta någon annan beskriva mig som en medelålders kvinna. Jag ska vara den glada, roliga, ansvarsfulla, framgångsrika, duktiga, vältränade, underbara kvinnan i mina bästa år.

one down, four to go

Nu är min första dag av fem som telefonist på Cliffton äntligen över. Jag som trodde att det skulle ringa mer än vad det gjorde i sommras hade helt fel. Men det är i alla fall behagligare att sitta här inne och dricka massa te nu när det pissregnar ute än vad det var i sommras när solen stekte utanför fönsteret.

Måste säga att trots allt ser denna veckan inte så dum ut. Bio med syster en kväll, fika med Maria på torsdag och åka till Pranvera i Småland på fredag.

Peace Out

vad hände?


Kommer ni ihåg den här tjejen? Hälsosamt kurvig, snygg som tusan, hyfsad skådis, lysande framtid och en bra förebild? Vad hände med henne? Var försvan hon? Hon påminner ju lite om en annan tjej som figurerar lite i skvallerpressen men det kan väl omöjligt vara hon?


???????

Aj som tusan

Tips från mig: Håll koll på var du håller fingrarna när du stänger toadörren annars kan det hända att du klämmer tummen och det gör förbaskat ont. Jag talar av erfarenhet.

"Känd DJ skapade nattklubbskaos"

Det var rubriken till den lilla artiklen som fanns att läsa på sydsvenskan.se om gårdagens händelser. Överdrift var det i alla fall inte. Svårt att förklara hur illa det var att stå i den kön. Kanske hjälper det er som inte var där att förstå om jag berättar att folk i kön grät, hyperventilerade och till och med svimmade. Men efter att ha lämnat kön och massa andra om och men kom vi in. Det blev en hel del dansande. Guetta började spela 01.15 och då hade en del av de 6000 personer som tagit sig till slagt blivit trötta, inte minst i fötterna. Guetta mixade om och förstörade en hel del av låtarna men jag måste säga att han är en jävligt duktigt DJ och det är coolt att ha hört honom! Självklart var det också roligt att umgås med Jee och Evelina!! Träffade också 7 personer från min högstadieklass och en hel del andra filurer som jag inte sett på år och dag.

Kvällen fick alltså en del del minus och en hel del plus. Sammanligt kanske plus minus noll.


Ikväll blir det ös, fullt ös

Har inte så mycket mer att säga än att ikväll är det David Guetta på Slagt i Malmö.


felice navidad

Nu har hon blivit knäpp tänker ni.

Idag när barnen hade musik så informerade musikläraren om att de endast har 6 musiklektioner (med idag) fram till det är lucia. Det är tradition att tredjeklassarna går lucia så för att få in alla låtar i tid var det dags att börja öva. Ingen kunde bli gladare än jag för detta. Jag längtar nämligen väldigt mycket till jul. Jag älskar julen. Jag är allt för sommaren men december älskar jag just för att det är så ruggigt, mörk och mysigt. Alla dofter, ljus och stämningen är det bästa jag vet. Utan tvekan. Förra julen gick ju i stort sett helt bort eftersom man befann sig i Cali och inte hade någon kyla, julgran eller lussebullar. Detta gör att jag är extra taggad detta året.

Så nu sitter jag här och lyssnar på vackra, härliga och mysiga jullåtar som Spotify kan erbjuda och passar på att drömma mig bort lite. Kan riktigt känna lukten av clementiner, tändstickor och pepparkakor.

Herregud

Har precis spenderat några minuter med att kolla in bostadsrätter i Stockholm på hemnet.se. Jag var dock tvungen att sluta väldigt fort annars skulle jag go nuts. Jisses vad många fina och mysiga ettor det finns som hade varit perfekta för mig. Men tyvärr är det ju inte så att en vanlig lite tjej från Landskrona som ska börja plugga har 1-2 miljoner över på kontot direkt. Attans. Det är nu man önskar att man hade någon rik avlägsen släkting som besämde sig för att det var dags att lämna jorden nu. Självklart hoppas jag att denna obefintliga avlägsna släkting hade haft ett bra liv med många nära vänner eftersom vi såklart skulle vara de som fick pengarna och inte något töntigt barnbarn.

Om det är någon som har så många miljoner att två små futtiga miljoner inte hade gjort någon skillnad, kan väl du väl höra av dig så du kan få mitt kontanummer för överföringen.


Fy fan vad jag fryser

Sådär in i benmärgen liksom. Usch.

Amen så lustigt

När jag cyklade hem idag hörde jag det konstigaste ljudet jag någonsin hört. Det kom från buskarna precis brevid västervångskolan. Det lät som en korsning av en katt och en fågel. Alltså kan ni tänka er något som säger mjau fast på fågelvis? Om någon har några tankar om vad detta kan tänkas vara så lämna gärna en kommentar :)

Det enda jag kan komma på är kattuggla men jag skulle inte tro att den låter så..

<3<3<3



Eftersom hon blev (omedvetet) utelämnad i mitt inlägg om min helg i sthlm så lägger jag härmed upp denna fantastiska bild på mig och joppi som på något sätt ska visa att hon är en av de bästa tjejerna i världen, hihi.

You know

Du vet när det pirrar i magen och ända ut i fingerspetsarna? Antingen för att du är nervös eller ja, kär eller något. Den känslan har jag inte känt på jättelänge, fram till igår. Det är en rätt härlig känsla. Jag har ingen aning om varför den har kommit tillbaka. Jag är nämligen väldigt säker på att jag inte är kär (sadly)och vad har jag att vara nervös för? The only thing I could think of är att jag ska flytta till Stockholm efter jul. Helgen fick mig verkligen att känna att detta kommer att bli bra. Jag längtar. Kanske är det den längtan som framkallar detta pirr i kroppen?

Nu ska jag snart dra på mig träningskläderna.
Hoppas ni också mår bra, är glada och har ett härligt pirr i magen ;)

Way too soon

mina dagar i stockholm har såklart gått alldeles för fort. det betyder dock inte att dom inte har varit bra för det har dom verkligen varit! jag har hunnit med att ha en underbar dag tillsammans med Evelina och det var efterlängtat eftersom vi i stort sett inte har sett varandra på ett och ett halv år. efter kul kommer att bo i samma stad igen och förhoppningsvis umgås massor :) har också varit på dubbel födelsedagsfest som var hur kul som helst. skåningen jag var imponerad över hur mycket folk jag faktiskt kände/var bekant med. dagen efter åt jag kicki och patrik bakiskäk på max och såg hasse aro. coolt jag vet. kvällen spenderades i kicki när patriks lägenhet på östermalm. fick även återse en santa barbara vän i form av andreas sundborg vilket var väldigt trevlig. som ni kanske har förståt sitter jag på tåget hem nu. efter som man har lyxat till det och åker förstaklass serverades precis frukost och då är man himla glad att man bor i sverige. istället för någon äcklig continental breakfast bestående av en skabbig muffins får man grovbröd och bra-för-magen-yoghurt. that's all for now. puss på er alla och tusen tack för en underbar helg vänner <3

Im on my way!

In case you wanna track me down så sitter jag just nu på plats 33 i vagn 3 på tåg nr 544 på väg mot stockholm. Denna resa har gjort att jag har varit och fortfarande är på väldigt bra humör.. Kanske tur att jag inte har någon som sitter bredvid mig, för dom hade säkerligen undrat varför jag drar på smilbanden med jämna mellanrum. Kan konstatera att det inte är dötid att behöva sitta och vänta på sitt tåg på stationen. Har man bara bra musik i öronen kan man lätt spendera evigheter med att studera människor. Man hinner tänka en hel del! Och se saker man aldrig sett förut. Jag hann idag se allt från praktexemplar på hur man inte vill se ut när man blir äldre, och tanter som inte kan låta bli att rynka på näsan till väldigt gayiga killar och hur den typiska eslövsbon ser ut.. Nu ska jag dyka ner i min bok. Vi hörs senare :)

Haha..

Barnen hade idag en uppgift som handlade om att rimma. Där var en bild på en orm och så skulle det rimma på krok. Ja, alla barn vet kanske inte att det är snok så jag började lirka lite fö att få fram rätt svar.

Jag: Vad kan du för sorts ormar?
Elev: GLASÖGONORM

Första gången jag har fått skrattanfall i skolan..

adorable

Jag och Emmeth har precis varit ute på promenad och på vägen stannade vi och matade ankorna. Vilka väluppfostrade ankor alltså. De visste exakt vad som var på gång när vi kom med våran påse, de väntade tålmodigt medan jag band fast Emmeth vid ett träd sedan stannade de på precis lagom avstånd från mig och kvackade gulligt. Det blev lite kalabalik första gången jag kastade ner en näve brödbitar men för varje gång blev det lugnare och lugnare. Det visade sig nämligen att efter att en anka hade fått tag i EN brödbit var han/hon helt nöjd och börjde traska tllbaka till dammen för att göra plats till alla andra som ännu inte hade fått något. Snacka om att dessa ankor inte var det minsta giriga. Vi (läs barnen i skolan) kanske kan läsaoss något av detta?


Vem hade trott det?

Att jag skulle bli en såndär spinningtjej? Inte jag i alla fall. Men faktum är att jag älskar det. Jag är till och med sugen på att köpa ett par riktigt spinningskor. Vad kan ett par sånna kosta? Det tåls att ta reda på!


Vill men vågar inte..

Innerst inne vet jag att jag längtar så jag håller på att gå sönder till våren. Våren kommer bli början av ett nytt kapitel i mitt liv och jag är bara så taggad! Men jag vågar inte riktigt längta. Jag vet av erfarenhet att tiden går ännu fortare än valigt om man längtar för mycket. Jag ska bara bo hemma två och halv månad till och jag ska se till att njuta av allt lyxigt som det innebär. Det finns alltid mat i kylskåpet, alltid sällskap, någon som tvättar och lagar mat osv, osv.

Om mitt liv var en bok så var året i USA ett långt, spännande och väldigt innehållsrikt kapitel medan tiden mellan USA och Sthlm, alltså det kapitelet som skrivs nu, är mer av en transportsträcka till nästa stora händelse. Men om detta är mitt livs lägstanivå så måste jag bara påpeka att jag har ett riktigt toppenliv. För även om varje helg inte är smockfull med planer som i USA eller om min vardag inte spenderas med skolböcker och underbara NV05b så måste jag säga att det inte är tråkigt på något vis. Ibland är lagom bäst. Just nu är det verkligen så. Lite trygghet innan man ska ut i det nya och okända.

Men jag tillåter mig faktiskt att längta tills på torsdag. Min Stockholmsresa kommer väldigt perfekt i tiden och det kommer bli så himla roligt.

 

Köld

Förra året vi den här tiden låg vi och solade på stranden. Under hela vintern blev det inte kallre än kanske 12-13 plusgrader. Fattar ni då att jag fryser häcken av mig när det är såhär fruktansvärt kallt som det har varit idag? Usch säger jag bara. Det kanske är okej när man ska va inne, men när man är ute på rasterna hade jag gärna velat ha tjockste jackan och termobyxor (möjligtvis långkallingar).

Längtar till torsdag när jag ska åka till sthlm!!

Invasion

Frida har en hel drös med dans och musikalskoletjejer här. Liv i luckan, haha. Vi får väl se om det är möjligt för mig att titta på de superbraiga och väldigt spännande (om du frågar mamma) Falk-filmerna. Bakfyllan har botats med smörgåstårta hos Sara i Dösjan. Hon fyllde ju nämligen år i tisdags. Så nu ska jag ha en mysig kväll med lite naturgodis och tänka ljus. Så om ni vill mig någon så vet ni var jag finns ;)

Måste berätta om en sak. Igår när jag och Jee var på en snabb-visit på Tivoli så snackde jag med kille. Han var från Nigeria men hade bott i NY och nu bodde han i hbg. Vi snackade (english only) om USA och jag berättade att jag hade bott där och sånt. Sen ville han ha mitt nummer. Jag ville väl inte direkt ge honom det för han var ganska dryg och inte speciellt attraktiv. Min plan var nog egentligen att ge honom fel nummer men full som jag var blev det inte så. Denna incident var egentligen inget som jag la på minnet eller la så stor vikt vid. När vi lämnade Tivoli hade jag i stort sett redan glömt det. Så gissa om jag blev paff när han ringde innan när jag var hos Sara. Ni gissar rätt jag blev jättepaff. Ofta? Jag sa att jag var upptagen för tillfället och han ville att jag skulle ringa honom senare. Not gonna happen, sorry dude. Sen sa han Bye Baby. OKEJ? Baby? Haha.

Trevlig lördagskväll till er babies ;)

Räknade inte med det

Utgång igår var inte alls planerat. Men trevligt blev det! Mina föräldrars vänner hade dragit ihop en liten överaskningsfest för en vän och jag bestämde mig för att hänga på. Jee skulle vara där och jag tänkte att det skulle vara kul att snacka lite emd henne. Det slutade med att jag hängde med henne och hennes vänner ut. Stötte ihop med en del människor from the past och det var himla skoj. Linda Holm är tydligen Jees kompis, Patrik Månsson hänger på tempel och Ozzie Manglind i kön till Tivoli. Som sagt, oväntat men trevligt.

Ska helt klart börja göra lite mer saker på impuls. Japp det ska jag.


Bra gjort

Har lyckats få tröjan ut och in efter att jag var och solade i stan för en stund sedan. Tur att man promenerade direkt hem med jackan på och inte skulle på dejt eller något, haha.

Under min lilla visit i landskronas lilla centrum var Gina den enda affären jag besökte. När jag gick där inne insåg jag plötsligt att jeans, linne och tröja som jag har på mig idag kommer från Gina. Hanna Andersson är verkligen ingen märkesbög kan vi konstatera.

Trots att det var ganska så kaosartat på jobbet idag har jag lyckats hålla humöret på topp. Det är faktiskt fortfarande på topp och efter att jag har publicerat detta inlägg så ska jag gå upp på rummet och fylla det med sköna toner av Laleh. Det är en sån Laleh-dag idag och fråga mig inte varför.

Vi hörs senare vänner, ha en skön fredagskväll!


Break Through

Jag är en sådan människa som trycker undan allt som jag tycker är jobbigt. Inte saker som ska göras utan saker jag känner. Jag gör det inte medvetet men gör det, det gör jag. Ibland kan jag känna mig nere eller trött av en för mig okänd anledning. Då behöver jag någon som trycker på mina ömma knappar. Denna någon är oftast min mamma för hon märker alltid på mig när det är någon som inte står rätt till. Hon tycker inte alltid på rätt knappar men det leder oftast till att jag själv eller att vi tillsammans hittar felet.

Idag tryckte hon på helt fel knapp med det slutade med att jag bröt ihop ändå. Innerst inne visste jag väl att jag tycker det är svårt och jobbigt på jobbet, speciellt de senaste två veckorna. Jag har ingen utbildning eller erfarenhet av att jobba med barn och speciellt inte med barn som har särskilda behov. Det blir jobbigt när ingenting händer vad man än gör och försöker. Man vet inte vad man ska ta sig till och oftast hinner man inte hämta sig alls mellan incideterna. Det är också svårt när man inte får veta om man gör rätt eller fel. I skolan var det alltid någon som ledde in en på rätt väg om man var fel ute men det finns det inte här. Det finns ju knappast något som är rätt eller fel heller, det ändras från dag till dag och barn till barn.

Jag vet att jag har tur som har fått ett jobb överhuvudtaget. Sen att det är kul, lärorikt och ger en himla bra erfarenhet är ett stort plus. Mina arbetstider är inte fy skam heller. Men det gör inte att det inte är svårt och krävande. Jag lovar, det är det. Men jag ska fortsätta kämpa och fortsätta lära mig saker varje dag.

Det kändes skönt att få det ur systemet.

Spark där bak?

Dagarna spenderas med jobb och träning och kvällarna med Prison Break, Gossip Girl eller något liknande. Klagar egentligen inte för ibland är det rätt skönt att vara inne i en lite halvt osocial period. Men det hade gärna fått hända liite mer. Längtar till våren kanske lite för mycket. Men när jag har näsan begravd i kursliteratur nästa termin kommer jag nog att sakna att göra ingenting så jag ska verkligen försöka njuta av det nu.

Biljett till sthlm är bokad förresten. Lämnar skåneland redan på torsdag nästa vecka för att besöka vänner och gå på fest i huvudstaden. Fatta hur kul detta ska bli!

I övrigt kan jag meddela att jag fortfarande är rätt så mör efter gårdagens upptåg. Det var nämligen handbollsturnering för alla Landskronas tvåor, treor och fyror i Idrottshallen. Vanligtvis är jag hemma kvart i två en vanlig arbetsdag men igår var jag hemma klockan fem. Skillnaden kändes. Idag har jag till råka på allt träningsvärk - I HALSEN av alla ställen - efter allt mitt skrikande och hejande igår. Det tog oss till en silverplacering så förgäves var det i alla fall inte.

Nu är det slutbabblat om ingenting och dags för ombyte till träningskläder. Trötta jag ska försöka ta mig genom en och en halv timme spinning och styrka. Önska mig lycka till.

Tjuvlyssnat

Två killar på skolgården.. -Dom säger att så fort jag fiser så bajsar jag. -Men det gör du ju. -Nej, det är bara bromsspår.

Skit i det då..

Camilla? Caamillaaa!?!?!? What. Vad menar ni nu? Sa ni fel?

Det gör ont i hela mig

Många med mig sitter och kollar på Idol nu. Finalkval idag. Nu när Eddie fick ett wildcard var jag tvungen att ta upp datorn och koncentrera mig på någon annat för det var så effing falsk. Nu står han där och tjatar om att känslan är viktigast. Men man ska ju helst vilja lyssna på killen också. Jag hoppas verkligen att han åker ut fast att jag inte har hört alla än.

Fast jag killar ju inte han Rabih-killen heller.

Karolina är ju lite tantig fast hon sjunger skitbra.

Tove är cooooolast.

Jag gillar Calle oavsett vad juryn säger.

Mariette är ju bra var hon är ju lite nonchalant. Fast ju sjunger hon Guns N Roses och det får hon plus för.

Erik är ju bra hur bra som helst fast att han sjöng lite surt på vissa ställen idag.

Erika sjunger ju bra men lite tråkigt är det ju.

och så vidare och så vidare..

Nu hoppas jag att Moa får det sista wildcardet och att ni kollar på detta youtubeklippet om ni inte har sett när Camilla gjorde bort sig igår. ---> 
http://www.youtube.com/watch?v=Fbdin8jWXDs

Ska jag vara ärlig hade jag helst velat att Idol skulle vara slut nu så vi kunde fortsätta kolla på Prison Break men jag får väl lugna mig lite.

thank god its friday!

Och det menar jag verkligen.. denna veckan har inte varit att leka med.. det enda jag har haft i huvudet av jobb och jag tänkte att det nog inte var så roligt om jag bara Bloggade om det hela tiden.. jag har i alla fall kommit hem när varit helt slut varje dag.. man kan inte tro att ett åtta till halv två jobb kan vara speciellt krävande men jag lovar det är det! nu är det äntligen fredag i alla fall och inte vilken fredag som helst utan min godisfredag :) det var över en månad sen jag åt något onyttigt sist. den nya prison break boxen är införskaffad och ikväll ska jag sjunka ner i soffan och kolla på den med en STOR hemmakväll godispåse. det är så skönt när man känner att man verkligen har förtjänat det! nu hoppas jag att detta inlägg endast publiceras en gång och inte 20 men jag har inga större förhoppningar.. puss på er!