Jag har inte glömt er..

Det är lite mycket just nu bara..

 
Jag blickar ut över min nya arbetsplats..

Dramatik på JMK

Brandlarmet gick. Det fick mig att fundera på om det verkligen är bra att ha brandträning i skolan. Det blir liksom svårt att ta det där larmet på allvar. Alla satt bara kollade på varanda och sa lugnt och sansat: ska vi gå ut eller? Sen lunkade vi ut lungt och stilla. Tänk om det hade varit en allvarlig brand? Då kunde det kanske gått illa för oss. Ett tag under gymnasiet gick larmet ungefär en gång i veckan av ångan i duscharna i idrottshallen. Det har satt sina spår.

Nu ska jag koka te och återgå till intrigerna i Biggest Loser!

Tack för att du gör det enkelt för mig Mona..

Nu har jag precis stäng av TV:n efter att ha kollar på Agenda. Debatt mellan Reinfeldt och Sahlin. Jag har alltid varit blå men ibland har jag tvivlat på om det är politikerna eller familj&vänner som har påverkat mitt val. Ikväll kan jag säga att jag själv tog ställning efter mina egna värderingar och vad jag tror skulle vara bra för Sverige. Jag är verkligen blå.

Vi kan kortfattat säga att jag inte tror på höjda skatter, hörgre bidrag, höjda arbetsgivaravtal och höjd bensinskatt. Jag tror inte heller att vi kan skylla den 9 procentiga arbetslösheten på Alliansen, finanskrisen har nämligen drabbat hela Europa och stora delar av världen. Jag tror på att Sverige, som Reinfeldt säger, ska fortsätta vara bland de bästa i världen på att ta vårt ansvar för miljön, att det ska löna sig att utbilda sig och få ett välbetalt jobb (som KTH-killen sa, utbildningen är en investering (som alla har möjlighet att göra)). Sist kan jag också säga att jag tror Reinfeldt har rätt när han säger att det blir fler jobb om det är billigare för arbetsgivarna att anställa och att det är bättre än att ge mer pengar till dem som inte har något jobb.


(tyckte förresten att det var roligt att Reinfeldt hade röd slips under debatten)

Var är våren och värmen?

Jag kollade precis vädret på Aftonbladet och om det blir som de säger måste jag nog köpa mig ett paraply eller en regnjacka. Ingen riktig vår i sikte. Hörde att det inte är så mkt bättre i Skåne med blåst, regn och kyla. Hoppat över sommaren? Får jag verkligen inte hoppas!

Nu är kvällens stora fråga om jag ska sätta på en film eller om jag ska lägga mig och läsa? Har inte läst på länge så det blir nog det. Skulle faktiskt vara rätt skönt att krypa ner under täcket också för den delen.

I övrigt vill jag ge mig själv en klapp på axeln för att jag har tränat flitigt hela veckan och imorgon blir inget undantag. Aerobics och core med Johanna imorgon halv elva. Efter det blir det stan, middag och bio. Härligt med en utgångsfri helg!

För att avrunda det hela vill jag dela med mig av en låt som jag gillar skarpt.
Let's grow old together, and die at the same time..


Listen up!

Vet ni vad? Jag har blivit fadder i Världsnaturfonden! Jag är riktigt stolt över det faktiskt. Det är inte så jättemycket men jag ger 100 kr i månaden till behövande pandor, isbjörnar, tigrar och en massa andra söta djur. De behöver all hjälp de kan få för att rent av överleva.

Jag vill helt enkelt uppmana er till att också skänka 100 kr (eller mer såklart :P) till WWF. Jag lovar att ni inte kommer märka någon skillnad i er ekonomi. Gå in på wwf.se/fadder och BLI FADDER nu för tusan.


Ni vill väl också att dessa fantastiska djur ska få finnas kvar??

Jag såg Idol-Eddie på T-centralen

Alltså jag blir alltid lika förvånad när jag ser en kändis. De är så små! Jag vet egentligen inte vad man får för konstig bild av personen när man ser den på TV. Det känns i alla fall som att de är större än "vanliga" människor. Fast egentligen är de ju också vanliga människor. Men jag kommer nog aldrig sluta förvånas över hur alldagliga och små de ser ut. Undrar om jag också hade varit snyggare om jag hade varit med på TV eller i en skvallerblaska??

Då var man 21.. Grattis till mig!