I want to go back to being the straight-A student I know I can be

Nu skulle bara veta hur mycket som snurrar runt i mitt huvud just nu. Jag som var så säker på att jag hade valt rätt är nu helt plötsligt inte så säker på att så är fallet. Jag tänker såhär. Om man har bestämt sig för vad man ska hålla på med resten av sitt liv så borde man väl ha valt något man gillar så pass mycket att det blir intressant att läsa om när man pluggar. Resten av livet är lång tid så då ska det inte vara en pina att läsa om det under utbildningen. Jag vet ju iofs att det inte är journalistikvetenskap jag hade siktat in mig på men i alla fall.

På gymnasiet fick jag toppbetyg i allt. Jag tyckte det var roligt i skolan. Sedan dess har jag inte presterat på samma nivå. Betyder detta att jag ska gå tillbaka till mina rötter och plugga något som är mer NV-orienterat? Just nu är det geografi som lockar. Det har alltid lockat. Idag känns det som jag kommer börja om. Fresh start liksom. Vi får se hur det känns imorgon.

Kommentarer
Postat av: pappa

no rush stumpan, du hinner :)

under tiden kan man göra det lättare för sig genom att förkovra sig i det man redan e bra på...NV stuket för din del såklart...sen får man se vad det leder till. puss vännen <3

2010-11-09 @ 07:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback