Dagen vi alla har längtat efter är äntligen här

Eller jag har längtat i alla fall. Idag har Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 premiär över hela vår blå och gröna glob. Efter detta inlägg kommer ni tro att jag är ett 21-årigt barn. So be it. Jag och Potter har ett speciellt band mellan oss förstår ni. Julen 2000 var jag 11 år. Jag fick då en bok av min Gudmor. Harry Potter och de Vises Sten hette den. Det råkar vara så att Harry också var 11 år i den boken och så har det fortsatt. Vi har alltså växt upp tillsammans, jag och Harry.

Böckerna är utan tvekan det bästa jag har läst i hela mitt liv. Även om filmerna saknar en del av det böckerna har så älskar jag dem också. Bara att höra musiken sätter ger mig gåshud. Det är därför jag har gjort en hel spellista på Spotify med bara låtar från filmerna så jag ska ha den rätta känslan när jag sätter mig i biosalongen ikväll.

Under helgen har jag sett samtliga sex filmer och just nu håller jag på att läsa den sista boken (för tredje gången). Som sagt, ni får säga vad ni vill men Harry Potter är helig för mig.


Kommentarer
Postat av: pappa

var den bra??

kl 1800 i kväll smäller det på Maxim i LA

2010-11-18 @ 06:54:15
Postat av: Ter

jag gillar detta inlägget. mycket.

2010-11-21 @ 22:08:47
Postat av: joppi

kan du snälla skriva något nytt så jag slipper läsa om harry p varje gång jag förväntansfullt klickar in på din blogg.

2010-11-24 @ 16:29:43
Postat av: Nina

Jag håller med dig Johanna!!

2010-11-26 @ 18:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback