Seeing things for the first time

Hej på er. Har ni haft en bra dag? Det har jag! Vi hade introduktion inför första delkursen idag i skolan. Det kanske inte var jättekul men i varje fall lätt att ta sig genom. Efteråt mötte jag upp Johanna, Kicki och Tony och vi gick och fikade. Det blev en massa USA snack och det var jättemysigt. När jag kom hem hann jag knappt in genom dörren innan jag stack iväg igen för att träna. Hann hem för att se Biggest Loser och nu är det dags för undanplockning i lägenheten och några avsnitt One Tree Hill. Så det var dagens uppdatering för de som är intresserade.

Nu går vi över till dagens funderingar. När man åker den röda linjen har var och varannan kvinna pälsjacka. Det är precis som att det är ett krav att alla kvinnor som bor på Östermalm måste äga minst en päls. Detta upprör mig och varje gång jag ser en får jag hejda mig från att ge kvinnan en smäll på käften. Visst, jackan är säkert varm och gosig men va fan, du kan hitta miljoner varma och mysiga jackor som inte är av päls. Det sorgliga är att jag inte kan göra någonting åt det what so ever. Eller kan jag? Ska jag trycka upp en passa posters och sätta upp på hela Östermalm? Ska jag rent av konfrontera kvinnorna? Vad finns der mer man kan göra? Får kanske googla det.

Kommentarer
Postat av: mariaohlin

hannamontana - det är därför min är fejk, men det är inte bra för miljön att tillverka fuskpäls - what to do ? förresten, så tycker jag sämre om dunjackor. gässen tvångsmatas med ett rör rakt ner i strupen och sen plockas samma gås tre gånger utan någon form av sövande - VIDRIGT !

Postat av: mariaohlin

hannamontana - det är därför min är fejk, men det är inte bra för miljön att tillverka fuskpäls - what to do ? förresten, så tycker jag sämre om dunjackor. gässen tvångsmatas med ett rör rakt ner i strupen och sen plockas samma gås tre gånger utan någon form av sövande - VIDRIGT !

2010-01-18 @ 21:24:32
URL: http://mariaohlin.blogg.se/
Postat av: Mini

Du smrtay!! Du kan ju inte ändra på de som redan har köpt en päls, du kan ju dock göra så att de blir omöljigt att köpa päls. Dock vet jag inte om de går... För att när djuret är dött så kvittar det ju om de blir en päls eller inte. Men om ingen kan döda djuret, kan det inte göras någon päls....

2010-01-18 @ 23:07:01
URL: http://chrissmini.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback