Attans

Maria Ohlin är du en tankeläsare?

Min mycket kloka vän Maria (som för övrigt fyller år om fem min GRATTIS!) har just uppklarat något som jag har gått och funderat på sedan jag skrev det förra inlägget. Det var det här med dunjackor. Jag började fundera på om det var så jävla mycket bättre än päls. Det var det ju såklart inte. Vill ni veta hur det går till kan ni ju läsa Marias kommentar till förra inlägget. Nu blir det inga fler dunjackor för min del heller. Dags att komma på något nytt.

Min vän Mini ville såklart också kommentera om det förra inlägget och jag måste kontra. Nej, såklart att jag inte kan göra något åt att kvinnorna på Östermalm redan har pälsjackor. Jag kan ju inte ta pälsen och återuppliva djuret direkt. Men på något vis kanske man kan påverka så att de inte köper nya pälsar? Sen är det ju inte så att de djur som blir pälsar tex kaniner, minkar, björnar och rävar skulle behöva sätta livet till om det inte var för pälsen. Hur ofta käkar du björn liksom? (jag vet att det finns hobbyjägare och att vissa djur behövs skjutas av ibland så det behöver inte tas upp)

Usch, vad svårt det är att följa det man tror på och vill leva efter. Det är alltid saker man inte tänker på. Finns det någon guide man kan läsa som lär en att leva korrekt men samtidigt enkelt? Är det ens möjligt. Förmodligen inte. Antingen gör man det enkelt och skönt för sig och går emot det man tror på eller så bir livet dyrare och mer komplicerat. Det är inte lätt att vara guds bästa barn...

Kommentarer
Postat av: Mini

De var ju de jag sa... asså de är inte ofta man äter de djuren men det händer.... Det är inte rätt att föda upp djur för att göra päls av dem. Dock kan man inte säga något om att folk jaga djur. Tror du ett lejon bryr sig om du är med i WWF när de står i öknen och han är lite små sylten och halv sur??? hahah

Postat av: Mini

Sen måste jag också säga, att pälsar är något av de fulaste som man kan sätta på sig. Fy fan vad jag tycker det är fult...!!!!

2010-01-19 @ 01:29:23
URL: http://chrissmini.blogspot.com/
Postat av: mariaohlin

tack hjärtat ! :)

va ? tankeläsare ? å tusan, det hade vart fräckt. det enda jag kan säga, som jag ändå tycker är ett rättvist handlande & som nog kan få rädda oss västvärldsbor från jättedåligt samvete.., det är att handla med huvudet & inte med hjärtat. & sen sliter man grejerna med hälsan. det värsta som finns är att samla grejer lager på lager & sen har en massa värdefull energi gått till spillo för att folk ska samla saker i högar. jag älskar min fuskpäls, & jag är medveten om att den orsakat miljön en hel del skada, men jag måste hålla mig varm ! men istället för att kasta runt med den, använder jag den och är rädd om den så kan den vara i många säsonger. dessutom kostade den en hel del pengar & därför tänker jag vara extra försiktig med den så att man inte måste slösa nya resurser !

2010-01-19 @ 11:54:16
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback