Näst sista föreläsningen

Nu har vi bara en förläsning kvar innan tentaveckan börjar på allvar. Jag är nyfiken på hur detta ska gå för mig. Är trots allt inte så nervös men det hinner väl komma innan den 19:e. Förövrigt så är vårt grupparbete färdigt two days before it's due. Duktiga vi är! Ni som är nyfika på hur pass akademiskt språket är på JMK kan jag meddela att allas favoritord är ordbajsa. Fast att man egentligen inte får göra det. Ordbajs betyder nämligen att man fyller ut texten med en massa fina och avancerade ord, såsom torde, följaktligen, åberopar, osv, osv.. Men det gjorde inte vi i vårt arbete såklart för vi är ordentliga i vår grupp.

Förutom att gå på denna delkursens näst sista föreläsningen så har det inte hänt så mycket under denna dag. En helt vanlig dag helt enkelt. Ni som är olidligt spända på hur en vanlig dag ser ut för mig så kan jag berätta att jag åker tunnelbana en del och kollar in alla lustiga människor som befinner sig på den. Tränar i Högdalens sim- och idrotthall och blir lika fit som Sanna Kallur. Betalar överpris för bananer, mjök och annat nödvändigt. Idag har jag faktiskt även varit och kramat om min vän Kicki på hennes jobb. Hon fyller nämligen 21 idag. Grattis till dig :)

Nu är det bara en timme kvar tills jag ska utföra en annan daglig rutin, nämligen kolla på Biggest Loser. Något måste man ju följa på dumburken liksom. Fram till dess ska jag läsa i "På väg mot medievärlden 2020".

Puss på er!

För mig kommer detta lätt bli helgens partylåt :)


Kommentarer
Postat av: pappa

jobba på min goa tös :-)det kommer att löna sig. men glöm inte att ha kul på vägen <3

2010-02-10 @ 18:47:49
Postat av: Hanna

Haha, ja ordbajsa är ett välanvänt ord på JMK!;) Ha en bra helg!<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback