Förmiddagspromenad

Gomidda! Haft en härlig start på tisdagen? Här är det i alla fall nästan sol och jag har vait ute på en promenad så nu är jag full av frisk luft och redo att börja plugga. Under min prmenad fick jag utforsta Stuvsta. Härligt place det där ska ni veta. Vilket spruudlande centrum med massor av folk och affärer. Skämt och sido där fanns inte ett skit. Inte ens en liten skitunge. Dött som i graven. Okej nu överdriver jag åt andra hållet, jag såg nog faktiskt två pensinärer och en icabutik. Jippi.

Nu ska jag i alla fall lära er något som ni ska komma ihåg till sommaren när ni springer barfota i gräset. Idag när jag var ute på min lilla promenad hamnade jag på ett typiskt "rasta hunden-spår". Där var mer gul snö än vit ska jag säga. Mådde nästan lite illa när jag gick där faktiskt. Lite hundbajskladdar fanns lite här och var också. Då kom jag att tänka på det faktum att det faktiskt är samma sak på sommaren bara det att du inte SER skiten (eller framförallt urinet). Så tänkt nu på att aldrig trampa med era bara fossingar nära någonting som sticker upp ur marken, såsom lycktstolpar, elskåp, stenar, stora grästuvor och liknande. Särskilt om saken i fråga ligger i närheten av en gångväg. Det är garantert minst en hund som har kissat på den/det.

Ha en fortsatt bra dag (och ät ingen gul snö)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback