Medelåldern?

Fråga mig inte varför jag kom till att tänka på just detta ämne för det har jag ingen aning om. Men i vilket fall som helst så började jag fundera på ordet medelålders och kom fram till vilket jävla tråkigt ord det är. Det låter som att personen i fråga inte är speciellt gammal men inte heller speciellt ung. Alltså inte tillräckligt gammal för att folk ska ta hand om en och att man får rabatt när man åker buss, men inte tillräckligt ung för att bli förlåten om man gör något crazy. En mittimellan människa helt enkelt. Det är vad det låter som när man använder ordet medelålders men egentligen så beskriver det en person som befinner sig mitt i livet, har erfarenhet men ändå lång tid kvar att leva, lära och dra nytta av sin erfarenhet. Karriären har tagit fart på allvar, man kan skaffa familj och vara ansvarsfull samtidigt som man kan göra roliga saker.

När jag kommer in i det som vi kallar medelåldern (vilken ålder är det egentligen om man ska vara noga?) så ska jag aldrig beskriva mig själv eller låta någon annan beskriva mig som en medelålders kvinna. Jag ska vara den glada, roliga, ansvarsfulla, framgångsrika, duktiga, vältränade, underbara kvinnan i mina bästa år.

Kommentarer
Postat av: pappa

det gör du rätt i

2009-10-28 @ 08:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback