Mammor är förjävla bra

Pappor också såklart fast på andra sätt. Idag har jag valt att ta upp mammor.

Nu har Tittis mamma (+pappa och bror) varit hos oss i nästan en vecka. Vardagen har genast blivit lite lyxigare. Hon fixar med disken och plockar ur diskmaskinen, skivar frukt och lägger i portionspåsar i kylen, ser till så att vattenförådet är påfyllt och bjussar på mat. Mammor är så gulliga för de lägger ner tid på att lyxa till vardagen. Dessa fruktpåsar allså. Fyllda med två olika sorters meloner och mango. Ofta jag hade orkat ta tag i ett sånt projekt? Inte ofta man köper hem sån frukt heller för det är ju dyrt.

Det kanske inte ska bli så dumt att flytta hem i alla fall? När kylskåpet alltid är påfyllt, toapappert tar aldrig slut (nästan) . det är städat på toaletten och maten blir lagad.

Jag fasar lite för att flytta hem igen. Det känns som ett steg tillbaka. Man är ju van vid att kunna ta allt i sin egen takt och göra saker när man själv känner för det. Men mamma kommer nog gilla att jag kommer hem. Eftersom jag är van vid att tvätta och städa och fixa i köket (även om det inte inträffar lika ofta som när en mamma gör det) så kommer jag nog fortsätta med det när jag kommer hem.

Samtidigt längtar jag efter min alldeles egan lägenhet. Men var, när och hur?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Förstår dig på alla plan... Men du, kom hem bara!! Love...

2009-05-12 @ 22:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback