It's eking in the kylskåp

Du hemska tanke, jag har ingen frukost hemma. Men min final börjar inte förän om en och en halv timme så jag ska nog hinna köpa något gottigt någonstans. Solen har börjat gömma sig på förmiddagarna som den gjorde när vi kom hit i Augusti. Den kommer i alla fall fram vid lunchtid varje dag med just denna eftermiddagen kommer jag inte hinna spendera i solen tyvärr. Även om jag så gärna hade velat.

En gång räknade jag ut hur mycket tid vi skulle få om en sekund var 1.1 sekunder istället. Säg att vi lever i 80 år. Om vi nu hade mina sekunder istället för de vanliga sekunderna så hade vi fått åtta år extra räknat i vanlig tid. I min tid hade vi fortfarande varit 80 år men de 80 åren är 8 år länge än de vanliga 80 åren. Fattar ni?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback