Fåglarna kvittrar

Som pricken över i:et på den sommriga dagen vi hade igår så grillade vi hos Leo igår. Korv (kyckling) med bröd, majs och bananer men choklad i. Stört gott var det. Även om det är varmt och skönt här i Cali så får man inte riktigt samma sommarkänsla här som hemma. Det har nog mest med dofter att göra tror jag. Det luktar helt enkelt inte på samma sätt här som hemma. Man känner nästan aldrig doften av nyklippt gräs (växer inte gräset här kan man ju fråga sig för man hör aldrig en gräsklippare), folk som grillar utomhus, havet lukar också annorlunda. Det är vekligen svårt att sätta fingret på det men så är det.

Saknar också människor entusiasm för solen. Som Johanna sa igår, när det blir varmt och soligt här så tar asiaterna fram sina paraplyn och californianerna rör inte en min. Vi svenskar är i alla fall lyckliga när solen lyser på himmeln dag ut och dag in. (utom idag då för nu är det molningt)

Är sugen på att sätta mig på uteserveringen och ta en vårfika i solken på 261 i Landskrona och bara titta på människor som är höga på solsken gå förbi.

Missförstå mig inte nu. Jag trivs väldans bra här och jag ska njuta tillfullo av mina sista tre månader här men jag kan inte förneka att det kommer bli skönt att komma hem. Brun som jag vet inte vad har jag planerat att vara då också för den delen. See ya then liksom <3

Kommentarer
Postat av: pappa

vi ser fram emot den 29e maj...brun eller inte

2009-03-05 @ 11:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback