Hemskheter på tunnelbanan

När vi stod och väntade på tunnelbanan på Karlaplan i eftermiddag så kom det ett meddelande i högtalarna att tågen var inställda mellan gamla stan och karlaplan för det hade hänt en olycka på T-centralen. När jag efter av timme av gång och lååångsamt bussåkande kom jag fram till T-centralen och kunde ta mitt tåg till Hagsätra. Väl på tåget hör jag en tjej stå och prata med sin akompisar på tåget. Hon sa såhär: Det var en kille som tappade sin mobil ner på spåret och hoppade ner för att ta upp den. Sen kom han inte upp igen. En tjej försökte hjälpa honom upp men hon var tvungen att släppa för tåget kom. Han dog.

Hon sa också något om att det var alkohol inblandat. Jag vet inte riktigt hur säker denna källa är men hon sa att hon var på perrongen när det hände. Det är en soglig dag på T-centralen idag.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fy vad hemskt!!:( Att sånt ska få hända...:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback