Återträff <3


Inga kommentarer


Nyvuxen

Man kan ju tycka att man borde agera lite coolare. Men jag är inte cool så skit samma. Mamma och pappa skulle iväg och handla, de skulle även en sväng in om systemet och frågade mig snällt om jag behövde ngt till min utgång ikväll. Jag fnissar lite och säger nej tack "jag vet inte riktigt vad jag vill ha så jag kör dit själv". Mamma tittar på mig med en tvivlande blick. "OKEJdå, det är för att jag fortfarande tycker det är roligt att handla där själv". Jag känner mig vuxen. Höhö.

Som en groda utan ben

Hopplös.

Japp, det är jag när det kommer till bloggande. Har väl svårt att få till det såhär på sommaren när det händer en hel del annat. Det som tog upp min tid i söndags och igår var ett maraton av Harry Potter. Jag skiter i vad du säger, jag älskar Harry Potter. Det hela avslutades med den nya filmen på bio igår. Under första halvan skrattade jag och Frida konstant. Filmen var inte alls som de andra i serien men bra var den. Den var efterlängtad.

Nu blir det promenad i solen och senare barnkalas i parken. Mys.

Jag är nog världens mest sentimentala person

och jag var definitivt en indian i mitt förra liv. Sitter och tittar på Pocahontas (min tredje disneyfilm denna veckan). Till låten "färger i en vind" gråter jag som ett barn. Kan liksom inte hålla tillbaka det. Jag skulle ljuga om jag inte sa att jag uppskattar alla bekvämligheter som erbjuds i dagens samhälle men jag står fast vid att om vi fortfarande hade livt som indianerna som ett med naturen hade jorden utan tvekan vara en bättre plats för allt och alla. Jag vet att det inte var lätt att leva så, men jag är 100% säker på att i genomsnitt så var de mycket lyckligare än vad vi är nu. Tänk på allt vi har förstört och kommer att förstöra. Det gör ont i mig.

Snälla, snälla kan vi inte försöka bevara det vi har kvar. Snälla.


Snaaart

En och en halv timme kvar sen är man arbetslös.

Moooonster

Kan inte världens mest hälsosamma dryck, men ack vad gott och uppiggande!


Photography

Jag säger verkligen inte att jag är en expert inom ämnet men jag vill väldigt gärna dela med mig av vad jag tycker tar en bild från fin till fantastisk. Jag är rätt så kräsen både när det kommer till mina egna och andras bilder.

Låt oss börja med naturbilder. Jag skulle verkligen vilja påstå att vem som helst kan ta en fin naturbild. Naturen är ju så himla vacker i sig, men för att bilden ska bli fantastiskt krävs det där lilla extra. Det kan vara ljuset, vinkeln och ibland motivet som ger bilden den lilla extra krydda som behövs för att man ska tappa andan.

Naturen kan däremot vara ett fantstiskt hjälpmedel när du vill ta en bild av en person eller en sak. Jag tycker bilder på människor är de absolut bästa bilderna. Miljö, kroppsspråk och ansiktsuttryck kan verkligen ge bilden karaktär. En sådan bild kan verkligen säga mer än tusen ord.

Det krävs allstå något speciellt. Något som får dig att tänka och kanske se saker och ting från en helt annan vinkel.

Det här är en fin naturbild

Det här är en fantastisk naturbild (var svårt att hitta och båten gör att jag ifrågasätter om det verkligen är en naturbild)
 

Fantastiska bilder

Fotograf: Hanna Andersson

Fotograf: Hanna Andersson

Fotograf: Victor Lundborg

Fotograf: Jonas Peterson

Fotograf: Jonas Peterson

Sometimes you just see it

 


Erik Hassle

Jag missar honom ikväll när han spelar på Tivoli. Satan. Men om du har vägnarna förbi så SE HONOM!


Hej På Dig

Har precis hämtat mig från världens hostattack. Vad hände?

Om 11,25 arbetstimmar är jag arbetslös. Skönt ska det bli!


Walking on Sunshine, elleeeer??

Det är riktigt grått och ruggit ute. Har precis suttit på HMs hemsida och kollat in höstkläder. Jag vet att eftersom jag inte hade någon höst förra året så kommer jag nog uppskatta det mysiga i år. Det ska bli himla skönt att ta på sig höst- och vinterkläder. MEN inte än. I alla fall augusti ut vill jag ha stålande sol. En riktig uppladdning för vad som komma skall. Jag vill bli solbränd en gång till, för guud vad jag är blek nu. I don't like it. Ska nog lägga mig i en hudcancerframkallnde apparat ikväll när jag kommer hem. Skööönt.

Nu ska jag nog gå och ta mig en kopp te till. Gott.

På tiden

Nu är det endast en kvart kvar av min arbetsdag och det ju verkligen på tiden. Detta har nog seriöst varit den lääängsta dagen i hela mitt liv (och klockan är bara kvart över fyra). Redan klockan elva kändes det som hon var just fyra på eftermiddagen. Nu känns det som att midnatt närmar sig. Uschannamej.

...


I'm Yellow

Gjorde ett löjligt quiz på FB. Det må vara löjligt men jag hoppas denna beskrivningen stämmer på mig för så vill jag vara!

You are Yellow!
You are a bright, happy person. You probably like peace and harmony, and just wish that everyone could be as simply joyful as you are. You love to spend time with your friends, and are probably the optimist in the group. Not to say that you're sickeningly happy all the time, you just tend to have a positive outlook on life. You have a bright, pleasant personality that draws people to you. You can light up a whole room! You sometimes get stepped on by reds, not because you can't defend yourself, but because you prefer not to. You just don't want to disrupt the peace. Your friends go to you when they need someone to encourage them or to help them look on the bright side. You can also be very insightful; you have a way of seeing the world differently, more perceptively, than most people. At the same time, however, you can be a little...well, you live in your own little world. Just like yellow can go with most colors, you can get along with most people - as long as they can stand your optimism! You, in a nutshell: Happy, peace-loving, bright, insightful, optimistic, supportive, loving, compassionate. YELLOW!.

 
That's me, very happy and very Yellow

Jag höll på att krocka med en husbil..

.. men det var inte det som höll på att ta mitt liv, släcka min långa, utplåna mig från jordens yta. Nej, det var en rattfull f*cking j*vla gubbstrutt. Det var inte så mycket bilar på motorvägen när jag körde he igår. Jag närmade mig en lastbil. Bakom denna lastbil ligget en röd Volvo, inte precis bakom mitt i filen som en normal människa utan med halva bilen utanför sidlinjen. Han låg väääldigt nära lastbilen kan jag också passa på att nämna. Jag började ju undra varför han ligger bakom och inte kör om. Efter en stund av det som jag kan bäst beskriva som vinglig körning kommer volvon ut i omkörningsfilen. Vid det här laget har jag förstått att allt inte står rätt till så jag håller mitt avstånd och följer efter honom förbi lastbilen. Väl på andra sidan bestämmer sig gubben för att lägga sig mitt i vägen och occupera båda körfilerna. Han kör så en stund sen vinglar han lite fram och tillbaka mellan mitten och högerfilen. Kör väl i ca 105 km i timmen. Jag tänker att jag måste förbi honom. När han har varit lugn i högerfilen en stund tycker jag plattan i mattan och påbörjar min omkörning. DÅ GASAR GUBBJ*VELN OCH BÖRJA STYRA TILL VÄNSTER. Han trycker ut mig mot vägrenen det är typ en decimeter mellan våra bilar och mig och vägrenen i 130 km i timmen. Jag hänger mig på tutan och DÅ ser han mig och kör en låååångsam förflyttning till höger.

Min puls var onormalt hög efter detta äventyr. FY FAN

Funderare

Jag har nu slutat med att spela Taipei dag ut och dag in här på jobbet. Har istället gått över till att allmänbilda mig. Eftersom jag alltid har varit intresserad av världen, länder och geografi så har jag idag googlat en massa länder för att på ett hum om hur där ser ut egentligen. Har lärt mig att alla länder som jag tänker som "fattiga" och "u-länder" också har storstäder som fungerar som våra. Teheran, Iran kan vi ta som ett exempel. När någon säger Teheran så accosierar jag inte till höghus och skyskrapor. Men tji fick jag.

Det som fascinerade mig mest var nog huvudstaden i Saudiarabien, Riyadh. Jag har alltid vetat att Saudiarabien är ett rikt oljebaserat land och att de är muslimer. Men that's it. Hanmade på Svenska Ambassadens hemsida där man kunde läsa mer om hur det är att vara västerlänning och befinna sig i Saudiarabien. Kvinnor får inte köra bil eller åka kommunalt. Inte heller vara ute utan sin man eller nära skäkting. När man går på stan måste man kunna bevisa att man är gifta eller släkt för annars kan man bli utsatt för förföljning och annat. Kvinnan kan även bli anklgad för prostitution och då är straffen stening, piskning eller rent av döden. Hela landet styrs av den muslimska kulturens regler och brott mot dem kan så allvarliga konsekvenser. Det är alltså farligt att vara västerlänning i Saudiarabien. Speciellt för kvinnor.

Sen till det som förvånar mig mest. Precis under länken till ambassaden finns en annan länk. Till svenska skolan i Riyadh. Barnen som bor där har förmodligen en pappa (mamman kan ju inte jobba där) som jobbar inom oljebranschen och tjänar multum med pengar. Men inte för alla pengar i världen eller allt smör i Småland hade jag velat att mitt barn skulle växa upp där. Inte efter allt jag har läst. Jag kanske låter främlingsfientlig efter detta uttalande, so be it. Jag skulle aldrig kalla mig själv rasist men alltså, jag tvärvägrar att låta min dotter skyla sig från topp till tå och avtså från att dansa eller spela musik offentligt. No way. Folk får väl tycka och tänka som dom vill men det gäller även mig och min familj. Oss ska ingen förtrycka.

 

Framtid: Oviss

I hela mitt liv har jag alltid vetat vad som kommer hända härnäst. Oftast har det varit skola. Förra året var det USA. Till och med när jag skulle åka hem från USA visste jag att jag skulle jobba några veckor i sommar. Men från och med fredag har jag ingen konkret plan för min framtid. Självklart finns det saker jag vill göra men jag vet inte i vilken ordning eller vad som är det smartaste draget.

Bortom horisonten kan jag se mig själv som journalist. Jag har penna, papper och kamera i högsta hugg, åker på en vild safari på savannen och intervjuar forskare och lokalbefolkningen om hur djurens förhållande och framtid ser ut. Jag åker sedan hem till min man och snygga lägenhet i innerstaden (sthlm), skriver en rapport som sedan kan läsas hos världsnaturfonden, greenpeace eller liknande. Deras månadstidning ska helst vara fylld av min bilder. Helst inte på utrotningshotade djur utan på djur som stadigt ökar i antal.

Jag kan se det så tydligt.

Det är på det viset jag vill påverka.

Men det är vägen dit som är krånglig. Finns det något jag vill se och uppleva innan jag tar tag i mina studier på heltid? Jag kan ju onekligen säga att London lockar. Mitten av spetember till mitten av december? Vem vill följa med? Oavsett vad blir det förmodligen sthlm till våren. Frågan är om det blir JMK direkt eller till nästa höst.

Ja det finns en del frågor som jag måste hitta svaren på men jag ska göra som mamma sa. Några veckors ledighet med kameran nära till hands ska jag unna mig. Bara njuta av livet helt enkelt.

 

Killen kallar sig rappare. Pinsamt.


Road

Sitter för tillfället inne på www.webbmagistern.se och pluggar geografi. Mycket givande! Amerikanska stater, Svenska landskap och erupeiska huvudstäder är avklarat. Jag har koll jag! Om du har tid över tycker jag att du också ska besöka webbmagistern. Han är väldigt pedagogisk!

Tips

När du äter skorpor, andas inte in samtidigt som du tar en tugga. Det kan hända att man andas in smulor och det är ingen trevlig upplevelse.

Svaren så gott det går

1. Jag tjänar 3 öre per sekund.

2. I en normalstor container 6,1x2,3x2,2 m rymmer det 31 kubikmeter. Om man staplar encentarna i fint så kommer dessa fyrtio miljoner mynt att ta upp 22,5 kubikmeter. Vi får alltså plats att simma runt i vår förmögenhet i denna container.

3. Har haft faktiskt gjort så gott jag har kunnat men jag vet inte hur mycket man kan lika på mina källor i detta fallet. Dessa är i alla fall svaren jag jag har har hittat:

Varför ska man inte spilla ut salt? Jo, för att förr var salt en dyr importvara och väldigt slöseri om man bara hällde ut den.

Varför ska man inte gå under en stege? Någon som står på stegen kan ju tappa något på dig eller om stegen början kasa är det inte så kul att vara under den. Detta kanske hände någon stackare förr i världen och tyckte sedan att gå under stegar var väldigt olycksamt.

Varför får man sju års olycka om man tar sönder en spegel? Speglar var också en dyr importvara förr och du kanske behövde leva snålt i sju år för att ha råd med en ny?

Varför ska man inte lägga nycklarna på bordet? Jag har faktiskt hittat två svar på detta och det ena var att nycklar är viktiga ting som skyddar dig eller saker du är rädd om eller hemligeter. Någon med långa fingrar kan lätt få tag på nycklarna om de ligger öppet på bordet. Här tolkar jag det som att det är inte bordet i sig utan mer att du ska hålla nycklarna nära dig så att ingen annan kan få tag på dem. Den andra anledningen som jag hittade var att på lite lyxigare hotell hade "flickorna som stod för underhållningen" egna rum i hotellet och för att bjuda in en man lade hon nycklarna på bordet och sånt ska ju inte fina flickor och pojkar hålla på med så då blev det fört fult att göra så den övergick det till att betyda otur.

Varför betyder svarta katter otur? När pesten härjade i Europa trodde man att katterna var djävulens djur och bar på smittona. Färgen svart förknippades extra mycket med den onda sidan. Man gjorde misstaget att skjuta så många katter som möjligt och då kunde de riktiga smittbärarna, råttorna, springa rätt fritt på gatorna.

Sist men inte minst Fredagen den 13. Otursdag? Fredag förknippas med Frej och Freja, fruktbarhetsgudarna. Fullmånen infaller den 13 dagen. Månen och stjärntecknet kräftan är väldigt feminina och månen står för fruktbarhet och graviditet. Alltså blev denna fredag i November förknippad med syndiga aktiviter och såsmåningom otur.

Dagens utmaningar

Under kvällen igår kom jag/vi fram till tre utmaningar jag skulle ta tag i idag.

1. Ta reda på hur mycket jag tjänar i sekunden (inte så krävande faktiskt men jag ska göra det bara för att)

2. Ta reda på hur många lastbilar det behövs för att frakta bort 400 000 dollar i encentare om man skulle vinna det i en automat i Las Vegas.

3. Ta reda på vad som ligger bakom allt skrock. Varför får man sju ärs olycka om man krossar en spegel? Varför får man inte lägga nycklarna på bordet? osv..

I'll keep you updated!

Denna dagen ett liv

Tiden kryper fram som vanligt när man sitter på jobbet. Samtalen dräller inte in direkt. Nu ska jag i alla fall ta mig en kopp te (Lipton " Blue Fruit") sedan luta mig tillbaka och fortsätta att göra ingenting. Tänk om jag i alla fall hade haft photoshop. Det hade varit ett bra tidsfördriv.

I övrig så mår man väl som man förtjänar. Det var ju ingen som tvingade mig att dansa i ett cirkustält till två natten direkt. Jag valde det helt själv. Men kul var det så jag kan tycka det är värt det att ha ont i hela kropen för tillfället.

Jag skojar inte

Klockan är kvar över 9 och jag har fått 4 samtal sen klockan 8. FYRA. Det är 34,50 kr per samtal (varar ca 10 sek). Hahah.

Tänkvärd text

Jag skrattar idag, kanske gråter jag sen.
Jag vill leva i nuet, inte ångra mig sen.
Så jag lever idag, idag, idag.
Morgondan' är för långt bort,
men vi är här idag.
Så jag skrattar idag.


Ett ord, många betydelser

Ordet LÖK är rätt så facsinerande. Det har så många betydelser.

Lök som i den man äter. Vitlök, rödlök, gullök, purjulök osv.

Lökigt som i svettigt.

Lökring som i svettring under armen.

Lökring som i den man äter.

Lökar som i kvinnobröst.

Lökigt som i soft/chill/avslappnande.

Lök som i ett slag i huvudet med knogarna.

It feels like I'm sleepwalking

for real.

Om vi cyklar genom livet kanske du kan va min pingla

Dessa låtar spelar om och om och om och och om och om  igen på radio:

Halo - Beyonce (denna tar lätt förstaplatsen, övriga är det rätt så jämt fördelat mellan)
Battlefield - Jordin Sparks
Fire Burnin on the Dacefloor - Sean Kingston
I Know You Want Me - Pitbill
If You Seek Amy - Britney Spears
Eh Eh (Nothing Else I Can Say) - Lady Gaga
Knock You Down - Keri Hilson feat. Ne-Yo and Kanye West
Right Round - Flo-Rida
Boom Boom Pow - Black Eyed Peas
Best I Ever Had - Drake

Ja, detta var de tio låtarna de har och spelar om och om igen. Lyssnar man på Radio 9 timmar om dagen hinner man höra alla dessa lårna ett x antal gånger. japp, nu kom Knocks You Down. Sa ju det!



Måste bara tillägga att den sämsta låter som spelas på "Din Gata" just nu (och som tur är inte är så poppis så den kommer bara en gång om dagen) är Mange Schmidts nya låt "Jag vet att du förstår". Rubriken till detta inlägg kommer från den låten. Jag har alltid tyckt att hans texter var lite roliga men denna är verkligen förjävlig, bara så ni vet.

Fakta

Aldrig har någon tjänat så mycket, på att göra så lite, under så lång tid.

Legends

Facebook är ju bara för kul. Idag hittade jag bilder min gamle far.


Denna bilden är tagen 1982. Då var pappa tjugo år, alltså lika gammal som jag är nu. Helst galet. Min ohängde far, för er som inte vet, är mannen men den underligaste posen tänkte jag säga men alla är rätt underliga. Det är i alla fall snubben längst fram med böj i knäna.

 
Den här bilden (som förövrigt är en sjuuukt cool bild) är tagen 1983. Det är pappa som hitter på huk i vänstra hörnet.


Hästvecka

Denna vecka går Falsterbo Horse Show av stapeln och detta medför att vi alla ska sitta och kolla på dressyr. Eller? Nej, självklart inte. Denna vecka stavas inte bara häst utan också fest. Dessa festligheter har lockat våra vänner stockholmarna (Johanna, Kicki, Leo, Sara och såsmånningom Patrik). De tillsammans med mig har packat en väska och dragit ner till Rasmus hus i Höllviken där vi ska spendera en vecka. Mökke Bra. Jag har även äntligen fått träffa Rasmus flickvän Maria.

Det som sätter lite käppar i hjulet för mig denna veckan är mitt satans jobb. Medans de andra kan sitta uppe till långt in på småtimmarna och sova hela dagen måste jag ta mig till min lutande kontorsstol klockan åtta på morgonen. Men men, igårkväll gick jag i alla fall och la mig med flaggan i topp efter att ha vunnit VARJE omgång i klädpoker. Så med andra ord satt jag där fullt påklädd (tur eftersom man var nykter) medans de andra var destu mer lättklädda. Två par, triss och stegar var min specialitet! Papapapapapapapapa Poker face..

Fniss

Som vanligt sitter jag och lyssnar på "Din Gata" och de läste precis upp dagens nyheter. Började fnissa när de läste upp att Skånskan ligger på en av FNs listor över utrotningshotade språk. Sug på den. De intervjuade en snubbe i frågan och han var helt bestört över att ordet katrinplommon ersätter ordet sviskon. Hahah, måste bara skratta lite. Han nämde någon om och förtryck av minoritetsspråk.

Måste bara skratta lite till, hahahahahhaha....

Thank God it's Friday



Jag ÄLSKAR denna. De har till och med fått in dansbandshöjningen där på slutet..

Harry Potter och Halvblodsprinsen

Galapremiär igår. Längtar till jag också får se den!


Dom spelar FOREVER på radion ♥


Mother Nature

Naturen fascinerar mig. Färger och kontraster likaså. Just nu är ett mörkt regnmoln på väg mot cliffton i en rasande fart. Det tornar upp sig barkom en vita byggnaden. Eftersom solen fortfarande lyser på byggnaden bli kontrasterna väldigt stora. Det är ett riktigt foto-moment - och jag har ingen kamera.

Det kliar i fingrarna så sugen jag är på att fotografera. Jag vill nu, nu, nu.. Man får väl hoppas att ven, molen, solstrålarna och havet är lika fantastiskt ikväll som det var igårkväll. Är det det så ska jag ge mig ut på en powerwalk/fototur.

Japp för det ska jag.


Ingen traditionell Skåning

Jag älskar Stockholm. Jag har inget emot stockholmare. What's not to like? Det finns exakt lika många dryga skåningar som det finns dryga stockholmare. Skåningar gillar inte stockholmare för att man har fått för sig att de tycker att de är lite finare och lite bättre än alla andra för att de är från huvudstaden. Stekar- och pappa-betalarstilen är också något som många stör sig på. Men hallå kom inte och säg att ni har inte sett stekare i skåne och resten av landet? Det är bara det att det är en mer koncentrerad mängd i sthlm. Stockholmare påstår att skåningar är dryga och att de inte förstår vad vi säger.

Det som är den största skillnaden mellan stockholmare och skåningar är ju hur vi pratar. Bara det skapar ju ett krig i sig. Skaaa vi gliiiida ner på söder och chacka en macka? Gå o himta en spann me vann så ja kan koga lide pantofflor. Okej, det var nog ett dålig exempel för en stockholmare skulle mycket väl kunna använda den meningen men du skulle nog få leta ganska så länge och grundligt innan du hittade en skåning som använde just det uttrycket. Den största skillnaden är r, u och o. R lägger en skåning låångt bak på tungan och en stockholmare framme på tippen. Rrova själv att byta, det bli enorm skillnad. U och o tycker stockholmarna att vi skåningar blandar ihop och att det låter på samma sätt. Det finns ju en hel del ord som en skåning skulle använda som man inte förstår i sthlm. Men det är kanske inte så konstigt eftersom Skåne har ju faktiskt tillhört Danmark  en gång i tiden. Men jag undrar om det egentligen spelar någon roll om det heter en eller ett kexchoklad?

Stockholm och Skåne har ju en viktig sak gemensamt. Eller egentligen två. Den första är ju otroligt vacker natur. Den andra är ju att de attraherar varandras invånadre. Stockholmare kanske påstår att de tycker Skåne skulle tillhöra Danmak och att skåningar är dryga men lik förbannat kommer de hit varje sommar. Västkusten lockar stockholmare. Falsterbo och Båstad (inte bara under tennisveckan) är populära resmål. Sen hörde jag på radion här om dagen att var tionde skåning väljer att resa till sthlm under sommaren. Det är 130 000 skåningar som invaderar sthlm under sommaren.

Erkänn, vi gillar varann och varandras hemorter. Det är bara en image.

Det är fan inte mitt fel att det är upptaget..

.. så sluta vara så jävla otrevliga! Tack nu fick jag det ur mig..

Tidsfördriv....

Lovar du att vara ärlig?  Ja men visst serru

Du heter: Eva Hanna Caroline Andersson (Dahlgren)

Smeknamn: Hanna Montana, Hannut och Hannizen har förekommit med är inga keepers kanske?

Låt som när du är ledsen sörjer till? Hide Away - Laleh, Run - Snow Patrol

Beroende av: Skorpor!! Hahah..

Vad behöver du mest just nu: Sova.. Höhö

Vad tror folk om dig? Hmm, ja detta är vad jag tror då. Glad, snäll, ganska så smart men sjuuukligt dålig på att förklara och uttycka mig muntligt (tänker fortare än jag pratar så allt blir i en enda röra). Innan folk lär känna mig kan jag nog framstå som lite tråkig, osocial och blyg.

Stämmer det? Ja det gör det väl måste jag säga. Det är i alla fall vad jag tycker. Har alltid haft lite dåligt självförtroende så jag drar mig lite tillbaka i nya umgängen men när jag vågar släppa loss blir jag nog roligare att ha och göra med.

Vad får du oftast komplimanger för? Mitt blonda svall, haha..

Vad säger du för att imponera på någon? 19,82 i slutbetyg på NV och MINST 126 på Mensas IQ-test. Hihi..

Hur imponerar man på dig? När man är glad och trevlig och helst inte vara precis som alla andra. Att tro att man är för mer än andra är ett BIG nono.

Brukar du skratta för dig själv? Hehe, ja det kan man ju lugnt säga.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Både Michael och Linc har likadana öron faktiskt :D" /Syster

Var bor du? Landskrona, Sweden

Trivs du där: Det har jag alltid gjort men sugen på något nytt (och eget) är jag väldigt sugen på..

Äger du några converse: Ehm, guilty as charged.

Sprit, cider, vin eller öl: Lite av varje, men mitt tips är att inta ta det på samma kväll för så bli baksmällan inte att leka med..

Vad har du för mobil: Min lillasysters avlagda Sony Ericsson K530i

Nästa mål i ditt liv: Bli nöjd med mig själv och komma fram till vad jag vill göra i resten av mitt liv..

Hur svarar du i mobilen: Hej d e Hanna.

Vem ringde du senast? Mig själv för att ockupera växeln så jag kunde gå på toaa :P

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att han ville prata med någon på anläggning och att det gick bra att vänta..

Antal timmar sömn inatt: 7

Sov du ensam: Ja.

Brukar du komma i tid: Oftast. Alla har vi väl våra upps and downs?

När mår du bra: Efter att jag har varit på gymmet, när jag umgås med vänner&familj och solen lyser.

När blev du fotad senast: I lördags på Sturecompagniet.

Hur känner du dig nu: uttråkad

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt och rosa skulle jag gissa på.

Vad tycker du om fötter: Fräsha fötter är väl okej.

Vad saknar du: Mitt Santa Barbara liv..

Favorit dryck på morgonen: Vatten

När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 12 men jag försöker somna tidigare nu för tiden eftersom jag börjar jobba klockan 8 i malmö..

Är du blyg? Mmm, men jag börjar bli bättre faktiskt.

Sysslar du med någon idrott: Jag kallar mig väl fortfarnade golfare även om jag inte har hållt i en klubba sen i Augusti. Annars är det gymmet som gäller..

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kanske inte kärlek men förälskelse..

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Så mycket som möjligt.

Är du nöjd med ditt liv:  Helt klart. Finns väl alltid saker man vill ändra på men i det stora hela, väldigt nöjd.

Vad är det värsta du vet? Att få den "ångest" som har förföljt mig i fem år. Djurplågeri, skogsskövling och miljöföroreningar.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Vissa veckor för mycker andra veckor lagom.

Vad längtar du till? Till helgen för då är det karneval i stan och mina söta sthlmare kommer ner :D

Har du bra vänner och äkta vänskap? JA! Mina vänner äger dina vänner <3

Vad är det finaste du fått? Vadå "finaste"? Fin att titta på,eller? Jag vet inte. Är inte så materialistisk så jag säger min familj.

Om fem månader: I december? London? Sthlm? Jobbar?

Om ett år?: Jobbar väl för det är ju sommar. Förhoppningsvis i sthlm. Har antingen avslutat min första termin på JMK eller ska börja om ngn månad. Kanske? Eller? Jag veeet inte??

Du samlar på: Minnen.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mina Päron.

Har du strumpor på dig nu: Ja.

Är det okej att gråta: Absolut.

När grät du senast: Du jag kommer faktiskt inte ihåg.. Jo förresten i London på midsommarafton.

Bär du glasögon eller linser: Slipper det än så länge.

Har du piercing: Bara i öronen.

Vill du gifta dig: Ingen nödvändighet men alla tjejer vill väl någon gång i sitt liv ha på sig en sån klänning och vara in center of attention. Så ja om jag hittar någon jag vill dela resten av mitt liv med så vill jag gifta mig.

Vill du ha barn: Adoptera! (nej inte för att Angelina gör det utan för att jag alltid har velat det, min åsik är nämligen att vi bör ta hand om barnen som redan finns på jorden innan vi skaffar fler)

Är du bra på att laga mat: Kan kanske om jag vill men oftast så blir det inte va. Wook är min sprecialitet annas.

Är du flygrädd: Nopp. Jag kan flyga, jag är inte rädd.

Hur vig är du: Helt ok men hade gärna förbättrat mig lite till!

Vilken är din favoritglass: Ben&Jerry (Americone Dream or Magic Brownie) eller Daimstrut.

Tror du på ett liv efter döden: Nej. (skulle kunna gå in mycket på detta men orka?)

Bor dina föräldrar tillsammans: Oh, yes.

Vilken ögonfärg har du: Blå

Röker du: Har väl provat men gör det inte nu mer för jag lovade Mamma!

Hur ofta tränar/motionerar du: Tränar kanske 3 ggr i veckan men försöker utföra någon form av motion varje dag..

Vad är det viktigaste i livet?: Att må bra, att älska och att känna sig älskad.


Din Gata blev lite bättre..

Denna radiokanal har blivit böttre under dagen som gått. Kanske bara var morgonprogrammet jag inte gillade. Skickade i alla fall precis in ett mail till dem om mitt och Kickis möte med Robyn på SpyBar i lördes när hon var fräck nog att fråga om hennes kompis fick gå före oss i kön. Fem minuter senare lästes det upp i radio. Höhö, cooolt ju ;)

 

Visste ni att..

.. Köpenhamn är den åttonde dyraste staden i världen?

.. minst 12 tonårstjejer tog livet av sig för att deras stora idol Michael Jackson dog?

.. världens mest använda ord är "okej" tätt följ av "coca cola"?

.. genom att banka huvudet i väggen förbränner du ca 150 kalorier i timmen?

.. sköldpaddor kan andas genom rumpan?

.. stilla havet är nästa lika stort som ALLA andra hav tillsammans?

.. i Cali är det förbjudet att bjuda sina husdjur på tobak?

.. en ko väger lika mycket som 2,3 miljarder myror?

.. 7% av jordens befolkning är vänsethänta?

Lite sånt som jag kallar värdelöst vetande..

Dålig täckning

Den enda radiokanalen jag får in här är "Din Gata". Jag gillar inte "Din Gata". Jag gillar inte radiopratarna. Jag gillar inte musiken (bara en massa hiphop/rnb/rap). Men jag gillar inte heller tystnaden som bli om jag stänger av den.

Jag skulle inte vilja säga att ALLA hiphop/rnb/rap låtarna låter exakt likadant hela tiden MEN jag skulle vilje säga att 80% av dem gör och jag blir såå trött på det. Jag säger inte att jag inte har hört en låt inom dessa genrer som jag gillar för det har jag visst men mestadels tycker jag bara att det är tråååkigt.

Jag är trött, därav allt gnällande.. :P

8 år och 3 månader

Så lång tid har det gått sedan jag åt kött senast. Med kött menar jag då griskött, nötkött osv inte fisk och fågel. Jag kommer ihåg min sista rätt. En ganska så god köttfärssås hemma hos Nellhags på vårterminen i femman. Sedan dess har jag bara råkat få i mig en enda nugget som jag trodde var en chicken nugget men det visade sig vara fel. Utöver detta har jag varit felfri. Under en period av stod jag även från fågel men pga att jag var dålig på att ta mina proteintabletter så var jag tvungen att börja igen.

Hur kommer det då sig att en tjej som ens har fyllt 12 bestämmer sig för att inte fortsätta äta kött? Det är faktiskt inte som många tror att jag tycker synd om djuren när vi dödar och äter upp dem. Nej det är snarare hur de behandlas innan och under slakten. Framförallt innan. Det började med att jag kollade på ett nyhetsprogram och ett inslag visade hur kor och grisar transporterades i lastbilar. Grisarna var packade ovanpå varann, människorna piskade, sparkade och trampade på dem. Jag blev väldigt ledsen och arg för jag har uppfattningen att bara för att djur inte kan tänka som vi människor så kan de också känna smärta. Bara för att vi människor är det mest utvecklade och komplicerade som finns på jorden så har vi inte större rätt att skada och utnyttja naturens resurser och djur. Alla djur, oavsett storlek och intelligens har rätt till denna jord.

Jag argumenterar inte emot att vi ska äta andra djur. Det är naturens lag. Djur äter andra djur så är det bara. Det är därför jag har valt att äta fisk och frigående fågel. Fisken speciellt lever i fritt i havet som det är meningen att den ska göra enda till den dagen då den fiskas upp. Jag skulle egentligen inte ha något emot att äta vilt, de lever ju också som de ska. Men jag har aldrig varit en människa som tycker att kött är exeptionellt gott så jag står nog över.

När alla kor har flyttat från trånga spiltor till stora ängar, alla grisar slipper dela tre kvadratmeter med tre andra grisar och istället får vara ute och böka i stora leriga hagar och alla kycklingar har flyttat från sina skokartonger ut i friska luften då, ja först då ska jag börja överväga att äta kött igen. Sorgligt nog tror jag inte det kommer hända inom den närmaste tiden.

Jag hade velat säga till alla råa människor som har hjärta att behandla djuren på alla tänkbara elaka sätt. TÄNK OM DU VAR GRISEN! Tänk dig att du har andra grisar under, över och runt om dig. Du fårstår inte vart du ska eller varför. Du vet bara att om du inte rör dig framåt så är det någon som piskar dig. Under stressen och trängslen biter en annan gris av dig din knorr. Du vet inte vart du är vart du ska du kan bara känna smärtan, rädslan och stressen. Detta pågår från den dagen du föds till dagen någon kommer från ingenstans och dödar dig på ett väldigt smärfullt sätt.

Kristina Otterström och Nenne Andersson på Sturecompagniet


hah


Ge mig inspiration

Som ni som fortfarande läser min blogg har säkert redan har förstått så är jag inte så kreativ nu för tiden. Vet helt enkelt inte vad jag ska skriva om. Man blir inte så inspirerad när man sitter instängd på ett kontor hela dagarna. Nu ska jag till sthlm i fyra dagar och hoppas på att kunna börja på nytt med nytt fräscht innehåll i bloggen när jag kommer hem. Annars väntar jag tills det kommer till mig.

Jag har inte gett upp jag bara väntar in rätt moment.