Besatt

Måste länka till DENNA igen

när våren nu äntligen har kommit hit, precis innan skolorna slutar
då börjar de stolta studenternas rit, man far genom city och tutar
man har leasat in en truck så extrem, att den enkelt kan ta hundratvå man
sen ett lika glassigt pa-system - då det enda som har ?

tjugofyra timmar samma sak. åka åka åka på lastbilsflak.
tjugofyra timmar utan tak. åka åka åka på lastbilsflak.
även om det regnar och är storm, är ändå känslan av att vara fri helt enorm
tjugofyra timmar, tjugofyra timmar å ett flak

när flaket har fyllts upp til bredden med pers som sakta kör genom trafiken
då står ett gäng grabbar och sprutar ut bärs i takt till den höga musiken
plötsligt ställer en student till en scen, nån har sprutat champagne på hans flickvän
men vad gör väl det när sergels fontän duschar henne hel och ren igen

tjugofyra timmar samma sak. åka åka åka på lastbilsflak
tjugofyra timmar utan tak. åka åka åka på lastbilsflak.
även om det regnar och är storm, är ändå känslan av att vara fri helt enorm
tjugofyra timmar, tjugofyra timmar å ett flak

stick: köerna ringlar runt hela stan, ilsket sitter folk och svär
för tretti år sedan den här dan, gapa' dom precis så här

tjugofyra timmar samma sak. åka åka åka på lastbilsflak
tjugofyra timmar utan tak. åka åka åka på lastbilsflak.
även om det regnar och är storm, är ändå känslan av att vara fri helt enorm
tjugofyra timmar, tjugofyra timmar å ett flak
tjugofyra timmar samma sak. åka åka åka på lastbilsflak
tjugofyra timmar utan tak. åka åka åka på lastbilsflak.
tjugofyra timmar, tjugofyra timmar å ett flak

Goda Bullar

Nu ska jag flyga till stan, få en massa snygga kläder i butikerna, bli bjuden på kaffe av en riktig hunk, solen kommer att komma fram, sen ska jag flyga hem igen, bli stylad av en massa proffs, träffa mina perfekta vänner och äta en fem rätters middag med sevtitör och mästerkock, tillslut ska vi besöka the most fancy party of all times.

Okej ni kan ju själva ta ner det på en vettig nivå så har ni min dag :)

(det där med mina vänner är så klart sant, de ÄR UNDERBARA)


Årets första..

Nässelstick!

Nu är det minilov :) Väldigt skönt måste jag säga. Valborg imorgon då. Undrar vad vi får se för rubriker i tidningen på torsdag. Alltid några fylleungdomar som har hittat på något dumt. Kanske rent av farligt. Hembränt, brasa och och en bunke fjortisar. Aldrig en bra kombi!

Själv ska jag och brudarna på fest på stand.. Det ska ju bli intressant. Undrar vilka som kommer att vara där. Ingen jag känner förmodligen men det kan ju också vara kul. Kläder verkar dock vara ett återkommande problem i mitt liv. Det lär nog bli en sväng ner till stan imorgon, sådär i sista minuten.

Enjoy..


Ska man tro på skiten?

Fick en trevlig överraskning när jga kom hem idag :) Veckorevyn i brevlådan! Jag har en lite ritual som jag går igenom varje gång jag har en ny tidning. Jag bläddrar först igenom hela tidningen och stannar endast om det är någon sida med fina shoppingtips. Sen kommer man till slutet av tidningen och HOROSKOPET. På något magiskt vis är det alltid det första jag läser i tidningen. Står det något dåligt bestämmer jag mig genast för att inte tro på det men om det står något bra så hoppas jag verkligen att det ska vara sant. Någon som känner igen sig?

Idag hoppades jag vekligen att det skulle vara sant när jag läste det. Det står nämligen att jag skulle ha två kärleksfulla veckor. Och, hör och häpna: Jag skulle ha TUR i kärlek. Sen som ett extra plus så fick jag fem av fem på tur/pengar. Betyder detta att man ska få ihop det trots allt utgifter som ligger framför mig? Men jag ju alltid hoppas..

Håll tummarna för mig, för idag så tror vi på horoskpet ;)


image232


Vuxet!

Har precis varit på tur med mammas ICA-kort. Vi var på Kvantum och shoppade loss! Träffade en väninna som var ute på samma tur. Det får man vuxenpoäng för!

image231

Familjen Andersson

image230

Härlig studentlåt

NV05b paxar denna låten att ha på flaket!

Once upon a time in America

image229

Kan inte, vill inte..

Piss, piss, piss.. Kan inte komma på vad jag ska prata om på den muntliga delen av NP som jag ska göra på måndag.. Ämnet är pisspisspiss och jag kan inte komma på ett piss som är intressant att snacka om.. PISS!

SAGA OCH SANNING?

Lördag

Det jag och min gråa disktrasa (ellen) gjorde igår tänker jag inte berätta, HAHA. Kunde inte låta bli.. Ni kan genast sluta fantisera för ni kommer ALDIG att komma på det.

8 dagar till jag fyller år, 27 dagar till balen, 48 dagar till studenten och tre månader och fem dagar till USA :)


Meningen är?

Fyller då 19 nästa söndag och har länge varit helt övertygad att det inte kommer bli någon som helst skillnad från att vara 18. En meningslös mellan-ålder helt enkelt. Men sen slog det mig! Jag måste börja betala hel när jag åker kommunalt.. KATASTROF!

image228

7 veckor

Ska man skratta eller gråta? Det verkade som att de hade haft skitkul på studentfesten igår. man kanske skulle varit där? Jag tror jag bestämmer mig för att varken skratta eller gråta utan isället se fram emot det som va har framför oss :) Nästa studentfest kommer att vara "generalrepetition" inför studenten.. Sen har vi ju balen, lärarmiddagen och en hel massa annat kvar också! Vi börjar med valborg på strand!

Tänkte förresten dra ner till stan och lyssa på Fred Upstairs på akropolis imorgon. (Det är pappas band då) . Det blir förhoppningsvis trevligt!

Till Kalle skulle jag vilja säga: Sluta med dina jävla hål..

image227

Emmeth är så himla smart!

Mamma sa precis till Emmeth att han skulle säga till mig så skulle jag ta honom på en runda. Då liksom ser det ut som han koncetrerar sig och sen tittar han på mig och kommer med en rasande fart. Nu la han sig brevid mig och väntar medans jag skriver.

Ibland när man tittar på honom så ser det ut som om han ville säga någonting. Sen är han VÄLDIGT bra på att använda kropps- och teckenspråk. Ni ska se honom när han vill ha en morot i kylskåpet.. Sötaste EVER!

Bild på honom kommer senare för jag har ingen på denna datorn..

Nu bär det snart av till Malmö. Ska försöka hitta en studentklänning.
Sen är det ju teater med Classe-Mange (min svensklärare) ikväll.. Dock blir det ingen studentfest för min del denna gången. Allt är lite för rörigt för min del. Sen är det nog bra för min ekonomi med.

Guuuud vilket TRÅKIGT inlägg det blev.. Men men..
Puss på er <3


Skruv lös?

Lyssnade på Rix FM några minuter på vägen hem från träningen (jag vet jag borde inte köra bil dit men jag var lite sen på det). Det var önskestund och en tjej hade skickat in följande önskning: Kan ni spela "Live forever" med Magnus Carlsson för han är det snyggaste som går i ett par skor.

WHAT!? HAN!? SNYGGAST!? WHAT WHAT WHAT!?

image226

Strumpejävel

När jag flyttar hemifrån ska jag ha en och endast EN sorts strumpor. Då slipper man detta slavgöra att sortera dem!

36,3

För tillfället är det 36,3 grader varm på vårt tralledäck. Guud så skönt!

Kan bocka för Svenska B NP uppsatsen från "att-göra-listan". Guud så skönt!

Ikväll ska Hanna träna Intensiv på Friskis. Guud så skönt! *not

Imorgon är jag ledig. Guud så skönt!

Guud så skönt livet är ibland :)

Bokat och klart!

Den 31:a Juli åker jag till USA och landar på LAX :)

image225

As long as there is Keso

Fan vad jag längtar till USA nu. Tittade runder efter boende och dyligt igår. Men börjar fatta att det är allvar nu. Ca tre månader kvar :S Nervigt men såååå kul det ska bli!


Härligt vårväder vi har förrseten.. Kan man bli annat än glad över det? Synd att man har varit instängd de senaste tre dagarna. Men men, får väl ta igen det såsmåningom :)


Sovmorgon imorgon.. Me like!

image224
Koh Samet, Thailand  <3


Burn the book

När jag gick i typ i åttan eller nian fick jag en anteckningsbok i julklapp. I början skrev jag bara lite smått och gott om olika saker i den. Sen började jag använda den som en riktigt hatbok. Varje gång jag hade det  jobbigt med något så skrev jag av mig i den. Ibland ofta och ibland mer sällan. Jag skrev i den senast i fredags. Men så idag slog det mig. Vafan ska man skriva om massa negativa saker för? Då blir man ju bara påmind om allt tråkigt istället för allt som är bra! Jag bestämmde mig då för att bränna den jävla boken! Så idag bar det av till lillolas med en tändare. Ett fint litet bål blev det :)
Från och med nu så om jag verkligen måste skriva om saker som händer så ska jag bara skriva om de bra! För de är de minnena jag vill bli påmind om..

Ut med det gamla, in med det nya!

image222image223

Så kan dom inte göra, det fattar dom väl?

Rom, Bercelona, Malta osv.. Jag tycker allas status på facebook visar att de ska ut och resa snart. Det vill ju jag med fatter dom väl? Är det bara för att jävlas med mig som dom skriver det? Man kan ju undra alltså! Tänk att bara stoppa ner alla sina vänner i en resväska och sticka till något härligt ställe. Fan vad fint det hade varit! Vem känner för att vara min bankomat? Som tack kan man ju få följa med på resan..     :)

image221

Nytt inlägg

Det händer för ofta! Det här med att när man väl kommer till datorn och ska blogga så är det tomt i huvudet. Var blir alla tankat av? Jag sitter ibland och tänker ut ett helt inlägg som jag ska skriva och sen när jag väl sitter här så är det som bortblåst.
Kanske så finns det en tanketjuv här i min närhet? Man kanske skulle ringa farbror polisen :P

image220

Utgångssugen!

Idag är jag riktigt speedad och på g. Hade passat perfekt med utgång. Det ser tyvärr mörkt ut på den fronten eftersom alla är så uttagna hela tiden : / Men ngt måste jag göra! Har du ngn Fab idé så hör av dig för guds skull!

Man kanske ska sticka till Afrika och smuggla in giftiga ormar under kläderna som min biologilärare gjorde en gång i tiden.. Det är allmänt kännt att han är knäpp nu! Vem fan vågar göra det? Flyga i åtta och en halv timme med ormar och skorpioner och dyligt i påsar på bara kroppen.. En skruv lös där kanske?

Varför är man så trött?

Klockan är bara halv tio och jag är hur trött som helst! Hur kommer detta sig kan man ju fråga sig. Jag sov ordentligt inatt, jag har precis druckigt kaffe och jag har tränat idag. Det betydet att man inte borde vara trött. Men livet är inte logiskt ibland..

Hörde en väldigt söt konversation när jag var ute med emmeth innan.
Två tjejer och en kille i sju-års-åldern var ute och cyklade.
Killen: Vilket håll ska vi?
Tjej 1: Ditåt
Killen: Är du säker?
Tjej 1: Nej, (till tjej 2) NEEJ inte det hållet, då hamnar du vid rondellen och vis en STOOR väg.
Tjej 2: Ja, just det jag kom på det nu.
Tjej 1: Jag ska hem nu.
Killen: Vaa? Ska vi inte cykla mer.
Tjej 1: Jag är inte ens säker på att vi får lov att vara här (tittar sig oroligt omkring och ser en bil susa förbi på strandvägen)
Tjej 2: (med lite tufft mummlande) Klart vi får!


Sen hörde jag inte mer. Tänk när man var så liten och var ute och cyklade med dem som bodde i närmaste området. Det spelade ingen roll vem det var egentligen bara man fick leka med någon. Men jag helt enkelt runt och knackade dörr och hoppades på det bästa. Hur ofta chansar man på att någon är hemma nu för tiden? Aldrig skulle jag säga. Allt är väl planerat i förväg. Jag kan inte komma på när jag ringde på en dörr när jag inte var säker på att personen i fråga var hemma.

Så enkelt det var förr!


Flower Power

Temat på nästa studentfest då alltså! Ska bli kul även om jag känner på mig att det kommer bli lite likt " Bad Taste" festen. Får väl redan nu försöka hitta den perfekta outfiten :)

Kanske något i denna stilen?

image219

57 dagar kvar..

Vi fick våra mössor igår :) Nu börjar man förstå att det är allvar (på allvar (gullstrand)).. 
Wiiiiee.
 

Tofflor

Hörde att vårens och sommarens skor skulle bli de klassiska tofflorna (förlåt alla som bor längre norrut än ja typ båstad jag vet att ni kallar det träskor). Men jag menar liksom vad menar dem? Ska vi alla traska runt i de klassiska varianterna, de svarta med träsula? Eller finns det ngn annan modell? Vi får väl se.. Tyvärr är de ju inte så sköna, bara allmänt klumpiga!

Dessa har snyggt mönster i alla fall.. :)
image217

Såhär är det, svart på vitt

Igår fick jag frågan om jag var nöjd med mitt liv.. Han som ställde den tyckte att jag hade ett tråkigt Svenssonliv där jag bara tränade och gick med hunden och sedan pratade jag med honom på msn.. Först tänkte jag att klart jag är nöjd med mitt liv men sedan började jag analysera mera och blev orolig att han hade rätt. Men sen tillslut kom jag fram till detta:

Mitt liv är inte perfekt. Jag är inte perfekt. Mina föräldrar är inte snuskigt rika så de kan ge mig allt jag pekar på. Jag ser inte ut som en fotomodell. Jag har inte överdrivet många vänner och mitt schema är inte fullspäckat av roliga happenings.

MEN
Jag har en underbar familj. De vänner jag har är helt otroliga och får mig alltid att skratta. Jag tränar för att jag tycker det är roligt och känner mig duktig efteråt. Det är väldigt skönt att gå ut med vovven spec. när det är fint väder. Jag ska åka till USA till hösten. Jag tar snart studenten med väldigt bra betyg. När jag inte har ngt bättre för mig sitter jag inte och tycker synd om mig själv utan jag gör det bästa möjliga av situationen även om det innebär en helkväll i sängen med sex and the city. (Pratar med dig samtidigt gör jag för att jag tycker det är trevligt, tro det eller ej). Jag skulle kunna fortsätta rabbla bra saker men ni börjar väl förstå principen nu.


Jag skulle inte ha ngt emot om det hände lite mer på kvällar och helger men livet går inte under om det inte gör det. Men det är bara att höra av sig när man är sugen på att hitta på ngt! Jag kan vara wild and crazy om jag bara till det! :)


JAG ÄR NÖJD MED MITT LIV!

image216

Jag har skrattat hjärtligt flera gånger idag.. Jag tror det är det viktigaste..


Ofattbart.

Tiden flyyyyger iväg. Snart tar vi fan studenten. Fan vad mycket kul vi ska ha nu :)

Vi börjar med att hämta studentmössorna på onsdag..

Uuuuuunderbart!

Det bara luktar vår i luften överallt! Hoppas detta vädret håller i sig :)
Då ska man tillbaka till verkligheten imorgon. Ska bli kul att seom man fattarnär det inte är på eng :P Har kommit på mig själv några ggr med att tänka på eng..
Sova snart kanske? Svar JA

image215

Finlandssvenska

På Finlandssvenska:
Det var en gång en flicka som var tvungen att fara efter sin lillebror på dagis för han hade stegring. Därefter pajade hon honom lite och gav honom sina tuttar och fittigt goda franskisar.

Samma sak på Svenska:
Det var en gång en tjej som var tvungen att hämta sin bror på dagis för han var lite hängig. Därefter klappade hon honom lite och gav honom sina nappar och riktigt goda pommes.

Tänk att detta betyder samma sak...


De politiska bitcharna

Hanna och Ellen står inför sitt första kommitémöte.

Har är en rolig blandning av människor ska ni veta. Allt från fancy stockoholmare till västa busschaffisarna från Lettland. Tyskarna raggar på allt som rör sig och de tror inte att vi förstår vad de säger. Rätt så kul måste jag säga!

Nu är det dags att rädda Östersjön!  See ya..


Ready to go!

Packat och klart! Börjar blir riktigt nervös.. Värdfamilj, Engelska, MEP, Kläderna.. Ja det är mycket det finns att vara nervös för!

Jag vet att ni kommer att sakna mig här hemma men ni får helt enkelt klara er till att jag kommer hem på Lördag! Jag tror ni fixar det faktiskt.. Annars får ni ju messa! Fast ni får såklart messa ändå.. Jag blir bara glad!

Klockan ringer 04.15 imorgon :) Jippie! Lär behöva lite snooze på det..

Helsingfors osäkert 7/4-12/4

image214

Var ska man börja?

Har galet mycket att göra idag.. Vet inte var jag ska börja : / En bra grej kunde ju va att skita i datorn i alla fall..

 image213


Det var en gång..

.. en tjej som hette Hanna. Hon satt på sitt rum med datorn i knäet och lyssnade på Jack Johnson "Better Together" vilket förövrigt är en väldigt bra låt. När den låten tog slut och Aerosmiths "Crazy" kom strömmade ur högtalarna insåg hon att hon fick komma till saken i historian som hon skriver. Det är nämligen så att någon har bombat hennes rum. Eller det ser åtminstonde ut så. Så istället för att sitta här och häcka borde hon ta tag i det och sin packning. PLÖTSLIGT så gjorde hon det...

Högskoleprovet!

En stor applåd för alla oss som tog oss igenom denna långa, psykiskt krävade dag! Nu ska man bara vänta en månad för att få resultatet..

Två dagar kvar till Finland :) Får nog ta och kolla så jag har allt jag behöver, så man inte behöver springa med rumpan bar på helsingfors gator..

image212

Vilken röra..

Hade så mycket att blogga om och berätta men nu är allt bara en enda gröt av tankar och drömmar i huvudet så det bildar en sånhär jättemening som man inte vill avsluta för då måste man påbörja en ny med finess och med en smula humor i det hela för annars vill ju ingen läsa ett litet onödigt blogginlägg som lilla jag har skrivit en kväll/natt i april när jag inte har ngt bättre för mig så nu tror jag inte att det blir ngn ny mening överhuvudtaget utan jag avslutar meningen och därmed inlägget men en punkt.

Jakob Hellman says:

"Och fråga efter hannes namn tror jag inte att jag ska. Jag är rädd att hon ska heta nå't som inte låter bra."