Tack!

Tack för alla gratulationer.. Det värmer! Tack speciellt till Johanna för det fina du skrev. Du är bäst!

Så nu är man vuxen alltså. Eller? Känner inte mig speciellt vuxen, men det kommer kanske. Man kan ju hoppas att tonårshy och andra jobbiga tonårsgrejor försvinner nu när 19 blir 20. Men nu kanske man inte kan skylla på att man är "ung och dum" längre? Kanske inte min grej att vara ung och dum direkt men det har ju hänt.

Men tänkt om det hade hänt mig något (bra eller dåligt) och jag hade hamnat på aftonbladet så hade det inte längre stått "tonårstjej vinner 20 miljoner på lotto" utan det hade stått "ung kvinna vinner 20 miljoner på lotto". Kommer ihåg när man var yngre och tyckte att de som var 20 var ju hur vuxna som helst. Jag känner inte att det år så stor skillnad på mig nu och när jag var 16. Men om jag har förstått det hela rätt så kommer det alltid att fortsätta såhär. Att man känner sig yngre än vad man är.

Det är lite läskigt att tänka på att mamma var bara ett år äldre än vad jag är nu när hon fick mig. Det har börjat bli okej och inte speciellt shockerande när tjej i min ålder skaffar barn. Jaa, jag är ju trots allt halvvägs till 40 nu.

Kommentarer
Postat av: Eva (Johannas mamma)

Ett stort grattis i efterskott Hanna! Kämpa på nu här på sluttampen!



Kram

2009-05-05 @ 22:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback