Framtid: Oviss

I hela mitt liv har jag alltid vetat vad som kommer hända härnäst. Oftast har det varit skola. Förra året var det USA. Till och med när jag skulle åka hem från USA visste jag att jag skulle jobba några veckor i sommar. Men från och med fredag har jag ingen konkret plan för min framtid. Självklart finns det saker jag vill göra men jag vet inte i vilken ordning eller vad som är det smartaste draget.

Bortom horisonten kan jag se mig själv som journalist. Jag har penna, papper och kamera i högsta hugg, åker på en vild safari på savannen och intervjuar forskare och lokalbefolkningen om hur djurens förhållande och framtid ser ut. Jag åker sedan hem till min man och snygga lägenhet i innerstaden (sthlm), skriver en rapport som sedan kan läsas hos världsnaturfonden, greenpeace eller liknande. Deras månadstidning ska helst vara fylld av min bilder. Helst inte på utrotningshotade djur utan på djur som stadigt ökar i antal.

Jag kan se det så tydligt.

Det är på det viset jag vill påverka.

Men det är vägen dit som är krånglig. Finns det något jag vill se och uppleva innan jag tar tag i mina studier på heltid? Jag kan ju onekligen säga att London lockar. Mitten av spetember till mitten av december? Vem vill följa med? Oavsett vad blir det förmodligen sthlm till våren. Frågan är om det blir JMK direkt eller till nästa höst.

Ja det finns en del frågor som jag måste hitta svaren på men jag ska göra som mamma sa. Några veckors ledighet med kameran nära till hands ska jag unna mig. Bara njuta av livet helt enkelt.

 

Kommentarer
Postat av: TT

baby boo! Vi sitter i samma båt och jag känner exakt samma sak. Ja har no koll på min framtid, vilket leder till att jag har super ångest!

Dock har jag inga planer på att bli journalist:P

Jag saknar dig som fan och önskar ibland att jag kunde plocka upp dig ur min ficka och säga "hej Hanna! ska vi leka? :)"

Maaaah I missss u! och jaaa London locka för mig meeeed!



SAKNAR DIG ROOOMIE!

2009-07-21 @ 12:13:29
Postat av: maria

heja heja. fy vad spännande det låter. jmk till våren lätt - så kan vi gå tillsammans :)

Postat av: joppi

asnice med jmk! då kanske jag redan går där - tror du man kommer in på reservplats 31? hmm :P

2009-07-21 @ 16:18:09
URL: http://suedoise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback