Vintern rasar ut bland våra fjällar

Tänkte skriva att ni skulle vara rädda om er nu på Valborg. Men de flesta av er har väl kommit ifrån det här med fjortisfyllor i Hofterup and Annelöv, eller?

Jag kommer vekligen ihåg Valborg på "ringen" i Hofterup och på stranden i Bjärred som om det var igår. Lama försök att få till brasor, rädsla för polisen och nattvandrare samt helrör och det billigaste vita vinet som går att få tag på i Damnark. Ärligt talat så var jag en ganska så duktigt och ordentlig flicka på den tiden men det betyder inte att jag inte har sett en hel del. Det är inga fantastiska minnen direkt. Vet bara att man fick gå sjukt långa sträckor för att ta sig till platsen i fråga, sen stod man och frös r*ven av sig och det slutade alltid med att en i gängen hade fått i sig för mycket häxblandning och låg i spydde i vassen eller i skogen. Sorgligt det låter när man återberättar det såhär. Men det är väl något som vi alla går genom eller? Är i alla fall stolt över att jag aldrig var personen i vassen.

Hoppas ni får en fin kväll där hemma i alla fall och att sommaren vinner övern vintern ;)

 


Kommentarer
Postat av: ebba

hoppas du hade kul ikväll!

själv hade jag de jättemysigt :)

Postat av: maria

vintern är sannerligen besegrad här hemma i sverige. det är verkligen lustigt hur allas valborgsmässoaftnar (heter det så?) har sett ungefär likadana ut under årens lopp. o hur illa jag än tycker om den där dagen så slutar den ändå ungefär på samma sätt, år efter år. det är som om man automatiskt blir omdömes huvudlös varje år den här dagen. hade du en bra kväll hanna ? :)

2009-05-01 @ 14:44:51
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback