Dagens story

Har promenarat massor idag. State Street är en låång gata ska ni veta.Nu till grejen. På vägen hem blev jag förföljd av en hund. Han följde med mig hela vägen hem till lägenheten. Duktig som man är ringde jag till polisen och anmälde det hela. De fråga om han kunde stanna över natten för de hade ingen som jobbade nu på kvällen. Urgo hund. Hur kelen och lydig som helst. Han blev bästis med oss alla direkt.

Lite senare skulle jag ta honom på en kvällsrunda. Gick också till Victoria market för att köpa hundmat. Jag börjar berätta hitstorien för kvinnan bakom kassan. Hon utropar "vad är det för hund?" Jag visar honom för henne när han ligger snällt utanför och väntar. Då visar det sig att det är samma hund som hon tog hand om för en månad sen. Hon hade alltså nummret till killen som ägde honom. Hunden visar sig heta Apollo och ägaren var SJUKT het.

För en tjej som jag som saknar sin egen lilla vovve där hemma var det helt underbart att få vara hundägare för någon timme.

 

Kommentarer
Postat av: pappa

djurvän?

2009-04-27 @ 11:34:59
Postat av: Nina

Bra jobbat Hanna!!!

2009-04-27 @ 12:01:23
Postat av: ter

du är bäst sis!<3

2009-04-27 @ 18:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback