Welcome to LA

Denna helgen har varit helt fantastisk! Här kommer hela utläggningen.

Fredag:
Klocka halv ett lämnar bussen Santa Barbara. Vi är ca 15 svenskar som sitter och sjunger "Inatt, inatt, e du e de ja..." Väldigt mysigt faktiskt. Blev avlämnade precis vid Hollywood Blvd. De andra får för sig att vi kan GÅ till hotellet. Det kan väl inte vara så långt eller!? Jag protererar och försöker förklara att LA är STORT. Lyckas så vi tar bussen istället. KOmmer fram till vårt Hostel Banana Bungalow så checkar in. Jag, Johanna, Kicki, Leo, Rasmus & Fredrik i ett rum. Vi är bäst vill bara påpeka detta. Sen var det mat på ett mysigt café sen var det duschhysteri och förfest på rummet. Vilket drag säger jag bara.

Sen tog vi taxi ett ett ställe som Andy rekommenderade. Tydligen var det AsianNight där så det var bara snällt att traska vidare. Vi hamnade tillslut på ett ställe som spelade grym musik mitt i köpcentrat på Hollywood Blvd. Vi dansade natten lång och fullkommligt ägde dansgolvet.
Kvällen avslutades med en pizzaslice (stor som en halv pizza). Mycket lyckad kväll som jag fick äran att sätta punkt för med två riktigt dåliga spökhistorier. Men Kicki blev rätt så rädd där på slutet.

  

Mina fötter var de ända som led denna kvällen..

Lördag:
Upp med tuppen, eller ja klockan tio i alla fall. Det bar av till Hollywood Blvd igen men denna gången stod det shopping på schemat. Vi tjejer var väldigt uppspelta över att få gå på H&M. Det blev några glädjeskrik på väge. Killarna var väl lagom roade. Vi strosade vidare och shoppade bla på Forever XXI. Lunch på donken sen åkte vi vidare till Beverly Center. Vid det här laget började vi bli rätt så trötta. Med vi shoppade vidare. tillslut satt vi allihop på åttonde våningen med var sin kaffe och flinade åt allt och inget. Taxi tillbaka till vår hostel och ännu en förfest påbörjades.

Denna kvällen bjöd dem på BBQ, öl och vin på hotellet. I våra nya kläder (det var INGEN som inte hade shoppat den dagen) dansade vi och sjöng. De flesta drog till Monser Massive men vi (vårt rum då, då) stannde kvar en stund till. Vi tog sedan en taxi till Hollywood Blvd (sista gången nu jag lovar). Vi hade blivit tipsade om en klubb tidigre på dagen. Där var typ inget folk alls så vi vidare. Hamnade i kö utanför Roosevelt hotell. Det är nu det häftiga kommer. Tjejen som står i dörren frågar om vi är med på gästlisatan. Tyvärr är vi ju inte det så vi börjar gå. Helt plötsligt kallar de andra på mig och säger att vi får komma in!? Galet men sant. Vi var inne på ett av de lyxigaste hotellen i Hollywood. Det blev drinkar och skumpa. Lyxigt värre. Grejen är den att vi fattade inte hur exklusivt stället va förän idag när vi kollade hemsidan. Den är min själ och da inte alla som har varit där kan jag säga. Men Marilyn Monroe har!!

Kvällen avslutades på samma sälle som på fredagen men jag stuntade i slicen denna gången.. Men vi garvade en hel det år Rasmus och Leo. Det hade slagit slint i skallen på dem.

  


Söndag:
"Nu är det dax att vakna" säger Johanna. Ett slitet gäng packar ihop sina grejor och går ner för att käka frukost. Vårt gäng bestämde oss för att ta tåget hem. Vi tog bussen till downtown LA. Helt plötsligt (eller ja 45 i en stinkande buss senare) var det en massa höghus och grejor. Väldiga kontaster. LA är stooooort kan jag säga än en gång. Vi var tvunga att ta den röda linjer med tunnelbanan ör att komma till Union Station. Vi köpte biljetter och gick för att leta rätt på något att käka.

På vägen tappar Fredrik sin biljett. Han ser det och ska böja sig ner och ta upp den. Men en utliggare hinner före och han VÄGRAR att lämna tillbaka den. Fredrik säger att han skiter i vilket och går där igrån men Leo bli förbannad och spronger efter honom. Jag och Johanna blir halv hysteriska och tänker: Fan Leo detta är inte Santa Barbara det är LA. Tännk så har han kniv. Men han går med på att lämna tillbaka den om vi ger honom fem dollar. Förbannade är vi och han märker det. Men vi gör som han säger och sen kommer repliken "Welcome to LA". Ja så tufft kan det gå till i en storstad. Det gäller att hålla rätt på sina grejor.

Det blev en macka på Subway sen tog vi tåget hem. Trött flum det det men jag gillar det. Vårt gäng är UNDERBART.
Rae min fina roomie kom och hämtade oss på stationen när vi äntligen kom fram.

  

Vi var väldigt, vädligt vuxa idag när vi tog oss igenom LA utan problem. Föjlde skyltat ocg frågade oss fram. Inget stirr, bara civiliserade vuxan människor. Me like.

TACK FÖR DENNA HELGEN VÄNNER, I LOVE YOU!

Kommentarer
Postat av: sofia

buss? vad hände med limon?

Postat av: Nina

Härligt att ni hade en bra helg Hanna!!

Vi hörs, jag mailar!! Puss!

2008-10-28 @ 09:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback