Scarface

Idag när jag åkte hem såg jag en kille på tunnelbanan. Killen stack ut från mängden. Han satt och drack öl halv fem en måndag. Ögonen var halvt stängda och hans rakade huvud hade fullt av ärr. Läppen såg ut att ha blivit spräckt och sedan ha läkt på ett konstigt sätt. Killen var kanske 25. Bredvid sig på sätet hade han en hundvalp. Typiskt en sån kille att skaffa hund.

Jag började i alla fall fundera på hur man hamnar i hans situation. Vad tänker hans föräldrar? Finns dom? Bryr dom sig? Hur var hans uppväxt? Hur länge har han haft problem med alkoholen och eventuellt drogerna? Hur har han fått alla sina ärr? Jag kan ju bara spekulera runt alla dessa frågor men jag kan inte låta bli att undra. Och hur ska det gå för hunden?

Jag är i alla fall glad att jag har en fantstiskt familj som alltid stöttar. Att jag har haft tur att alltid haft underbara vänner. Jag är otroligt glad att jag slipper bli som killen på tåget. Hoppas han klarar sig och kommer ur den onda cirkeln han är inne i. Hoppas det finns någon i ditt liv som kan hjälpa dig.

Kommentarer
Postat av: mariaohlin

jag kan inte säga det nog ofta !!!! du är fin ! dina tankar är så fina !

Postat av: Anonym

I love you!!

2010-02-09 @ 07:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback