What did we do?

Drog till jobbet idag utan jacka. Kanske inte världens smartaste drag nu när hösten är på väg men jag gjorde det optimistiskt nog. Redan på tio-rasten ångrade jag mig. Kallt som tusan var det. Lunchrasten likaså. Jag och de flesta barnen slutan halv två och tjugo över ett börjar det regna. ÖSREGNA! När jag kom fram till biblioteket såg jag ut som en dränkt katt.

Efter besöket på biblioteket hade det slutat regna men mina kläder var fortfarande ordentligt fuktiga och vinden var inte behaglig direkt.

Hade jag varit troende har jag frågat gud vad jag och alla barnen hade gjort för att förtjäna att bli nerregnade efter en dag i skolan. Vad? Något dumt eller var det bara ditt sätt att berätta för oss att det är dags att börja använda jacka nu? Att vi inte ska räkna med några fler soliga och varma dagar. Kanske det.

Men nu är jag inte troende så jag vet att det vara var ren och skär otur.

Välkommen du färgrika, mysiga höst.

Kommentarer
Postat av: Anton

Jag nämner inga namn men det var fler som inte tog jackan med sig idag men som lite smått ångrar sig....

2009-09-03 @ 17:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback