Prosit

Det finns lite risker när man jobbar inom skolan. Jag tänker framförallt på smittorisken. Barn som nyser rakt ut eller i händerna. Glömmer tvätta händerna när de har varit på toaletten. De har smutsiga händer, pillar sig i näsan och biter på naglarna. Sen gillar dom att kramas och vara nära. Kanske inte världens bästa kombo. På grund av detta blir det en hel del bacilluskprat och predikan om att nysa i armväcket och att alltid tvätta händerna.

Själv skyddar jag mig genom att vara noga,noga,noga med att tvätta händerna, käka rosenrot och äppelcidervinäger, dricka massor med vatten och träna. Hoppas jag ska klara mig undan. Peppar, peppar mitt immunförsvar har trots allt alltid varit ganska så bra.

Stay frisk!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback