Long time no see

Första gången jag sitter vid en dator sen i torsdags. Det har faktiskt varit rätt skönt om jag ska vara ärlig. Hade tänkt mobilblogga men jag märkte ju snabbt att det inte fungerar så bra. Jag förstår vekligen inte varför samma inlägg bli publicerade typ 20 ggr i rad. Jag har ingen aning om varför eller vad jag ska göra åt det. Det är mitt IT-problem för närvarnade. Någon som mobilbloggar som har ett tips kanske?

Sen sist har jagt hunnit klippa mig och göra slingor, dricka drinkar på Helsing med Sandra och Lisa i Helsingborg, varit på Gekås i Ullared, firat Antons 20-årsdag och haft en lugn och skön söndag med en hel del kriminalfilmer. Ni MÅSTE se Huss, och Johan Falk filmerna. Speciellt de sistmända, för fy bubblan vad bra de är. Förmodligen det bästa svensk filmindusti har gjort på mycket, mycket länge.

För er som inte har varit på Gekås i Ullared tänkte jag måla upp en bild för er hur där ser ut en lördag efter löning. Tänk er en motorväg utan mitträcke. Ingen kan högertrafik. Det finns inga på- eller avfarter, bara vandliga svängar. Man får parkera. Man får dubbelparkera. Man får tvärstanna och titta på intressanta saker. Så går det till med alla miljoner kundvagnar som rör sig i varuhuset. Jag tycker lätt att det är värt att åka dit för saker och ting är ju mycket blligare där än i vanliga affärer. Tex, trepack trosor kostar minst 120 spänn på H&M men endast 40 på Gekås. Men aldrig, aldrig att jag åker dit under en lönehelg igen. Glöm det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback