Katalogväder

Visualisera följande: Det är augusti, sommarvarmt och härligt. Den nya H&M-katalogen har precis kommit och du sätter dig vid köksbordet och bläddrar igenom den lite casual sådär. Även om du njuter av sommaren för fullt känner du ändå att det ska bli mysigt med koftor, raggsockar, tights och benvärmare. På bilderna i katalogen går de snygga tjejerna på härliga skogspromenader eller har picknick i höstsolen. Vädret ser ut att vara friskt och skönt men tillräckligt varmt för att du inte ska behöva ha någon tjock jacka utan det räcker med din nya gosiga kofta och en ny snygg mössa på huvudet. Då kommer tanken på att man aldrig kommer att få se ut som henne i katalogen. Det är ju aldrig det perfekta höstvädret. Vanligtvis så går sommarvädret direkt över till ösregn och snålblåst.

MEN som ni kanske har märkt är det inte så detta året. Vädret har gradvis blivit kallare och friskare men solen har hållt sig kvar och vinden sig borta. Personligen tycker jag inte att september kan bli bättre än såhär i vårt avlånga land. Den friska luften, de härliga färgerna som utger detta katalogväder är helt perfekt. Jag njuter till fullo!

Jag hoppas att jag ska få fortsätta gå i de mysiga höstkläderna ett tag till innan jag måste täcka dem med jackor.

I helgen ska jag ta med mig min (läs morsan och syrrans) systemkamera och åka ner till min kära vän Sara i Ystad där hon för tillfället jobbar som hästskötare. Jag ska knäppa några fina höstiga hästbilder det vill jag lova.

Can't wait <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback