Photography

Jag säger verkligen inte att jag är en expert inom ämnet men jag vill väldigt gärna dela med mig av vad jag tycker tar en bild från fin till fantastisk. Jag är rätt så kräsen både när det kommer till mina egna och andras bilder.

Låt oss börja med naturbilder. Jag skulle verkligen vilja påstå att vem som helst kan ta en fin naturbild. Naturen är ju så himla vacker i sig, men för att bilden ska bli fantastiskt krävs det där lilla extra. Det kan vara ljuset, vinkeln och ibland motivet som ger bilden den lilla extra krydda som behövs för att man ska tappa andan.

Naturen kan däremot vara ett fantstiskt hjälpmedel när du vill ta en bild av en person eller en sak. Jag tycker bilder på människor är de absolut bästa bilderna. Miljö, kroppsspråk och ansiktsuttryck kan verkligen ge bilden karaktär. En sådan bild kan verkligen säga mer än tusen ord.

Det krävs allstå något speciellt. Något som får dig att tänka och kanske se saker och ting från en helt annan vinkel.

Det här är en fin naturbild

Det här är en fantastisk naturbild (var svårt att hitta och båten gör att jag ifrågasätter om det verkligen är en naturbild)
 

Fantastiska bilder

Fotograf: Hanna Andersson

Fotograf: Hanna Andersson

Fotograf: Victor Lundborg

Fotograf: Jonas Peterson

Fotograf: Jonas Peterson

Kommentarer
Postat av: jessica cassland

Så duktig du är Hanna på att fotografera! Jag visste inte detta om dig:) KRam

2009-09-02 @ 21:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback