Jag höll på att krocka med en husbil..

.. men det var inte det som höll på att ta mitt liv, släcka min långa, utplåna mig från jordens yta. Nej, det var en rattfull f*cking j*vla gubbstrutt. Det var inte så mycket bilar på motorvägen när jag körde he igår. Jag närmade mig en lastbil. Bakom denna lastbil ligget en röd Volvo, inte precis bakom mitt i filen som en normal människa utan med halva bilen utanför sidlinjen. Han låg väääldigt nära lastbilen kan jag också passa på att nämna. Jag började ju undra varför han ligger bakom och inte kör om. Efter en stund av det som jag kan bäst beskriva som vinglig körning kommer volvon ut i omkörningsfilen. Vid det här laget har jag förstått att allt inte står rätt till så jag håller mitt avstånd och följer efter honom förbi lastbilen. Väl på andra sidan bestämmer sig gubben för att lägga sig mitt i vägen och occupera båda körfilerna. Han kör så en stund sen vinglar han lite fram och tillbaka mellan mitten och högerfilen. Kör väl i ca 105 km i timmen. Jag tänker att jag måste förbi honom. När han har varit lugn i högerfilen en stund tycker jag plattan i mattan och påbörjar min omkörning. DÅ GASAR GUBBJ*VELN OCH BÖRJA STYRA TILL VÄNSTER. Han trycker ut mig mot vägrenen det är typ en decimeter mellan våra bilar och mig och vägrenen i 130 km i timmen. Jag hänger mig på tutan och DÅ ser han mig och kör en låååångsam förflyttning till höger.

Min puls var onormalt hög efter detta äventyr. FY FAN

Kommentarer
Postat av: sofia

oh shit va läskigt.. tur att allt gick bra!

2009-07-22 @ 09:26:16
Postat av: Anonym

varfor inte ta det lugnt och stanna bakom rattfylleristen? ;-)

2009-07-23 @ 22:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback