Vad vill du bli när du blir stor?

Under min pluggstund började jag fundera på framtiden. Jag blir lite orolig för jag vet vekligen inte vad jag vill "göra med mitt liv". Tänker tillbaka på allt jag ar velat bli innan. Allt ifrån modedesigner till läkare och miljöpolitiker. Har ju också haft golfproffs och kriminalare på listan. Vad vill jag egentligen? Jag frågar vekligen mitt djupa inre och får inget svar. Frustrerande. Man vill ju inte ta ett beslut som man kommer ångra. Det är ett viktigt beslut detta med andra ord. Det är nog därför jag har bestämt att jag ska vänta ett år till med att söka till universitetet. Varför söka när man ändå inte har en blekaste aning?

Är det bara jag som inte har bestämt mig eller finns det fler där ute som också känner sig lite vilsna? Och om du är lite äldre och visare kan du inte berätta Din story för mig så jag får lite inspiration?


Detta är jag när jag är 80 och tittar tillbaka på mitt liv. Väldigt nöjd med mitt karriärsval som jag gjorde i 20-årsåldern. Hmm..

Kommentarer
Postat av: pappa

inom miljö,läkare eller CI, det kommer alltid att behövas. Men ta det lugnt, du hinner

2009-02-19 @ 07:31:02
Postat av: Christian

Större?

2009-02-20 @ 19:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback