Rae är lite smått trög

Härligt att ha en roomie som inte kan läsa ens blogg. Måste bara berätta lite om hennes oförmåga att förvara mat på rätt sätt. Hon vakande för ngn timme sedan och frågade mig om jag hade ätit upp hela Browniekakan som jag och Rasmus bakde igår. Självklart har jag inte det. Jag berättade för henne att jag hade fryst in den. Enligt mig är det det man brukar göra när man har bakat. Hon tittar på mig oförstående.. Frysen!? Hade det varit hon som hade bakat hade hon låtit den stå framme i köket i formen till den var uppäten (eller väldigt snart blivit för torr att att ge ngn njutning alls). Jag försökte snällt förklara att det håller längre om man fyser in det och att det är bara att sätta in det i micron när man vill ha en bit.

I övrig har hon också en tendens att sätta in allt oskyddat i kylen. Visst brukar man lägga sina grönsaker i plastpåsar när man har skutit i dem eller lägga lite plast över tallriken när man sparat rester? Nej inte Rae. Jag tror inte att Rae förstår att mat kan bli dålig och att det luktar illa i kylen om man lägger in saker och ting (pizza, mac'n'cheese, avaokado, tomater osv) skyddat i kylen. Hon hade nog inte behövt slänga lika mycket om hon hade lyssnat på mig. Men jag är inte hennes morsa så jag tänket inte tjata på henne att lyssa på mig utan bara slänga ut skiten när det börjar lukta. Så det så.

Kommentarer
Postat av: O.

Haahahahaha!

2009-02-15 @ 23:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback