Nu ska ni få höra

 Har varit tillbaka i SB i lite över ett dygn nu. har samlat ihop alla tankar och intryck och är nu redo att framföra en kort (läs lång) sammanfattning av vårt härliga springbreak!

Måndag:
Hyr bil och så där det av söderut mot San Diego. Raz är vår duktiga förare och vi andra ännu diktigare passagerare. Kommer fram och checkar in på vårt Hostel Banana Bunglow och inser att vi bor PÅ stranden. En liten promenad med tjejerna mendans killarna lämnar tillbaka bilen. Sen blir det en bit man på Burger King (av alla ställen) sen blir det en väldigt härlig chillkväll men småprat in på småtimmarna.

   
Tisdag:
Förmiddagspromenad längs Mission Beach. Sen hyrde Johanna och Leo surfbrädor medans jag, Rasmus och Sara softade på stranden. Middag på Mamma Mia som var en Italiensk resturang blev nästa punkt. God mat och vi fick sällskap av Lyss och två av hennes kompisar. På kvällen var där lite föör många svenskar på terassen på vårt Hostel. Kvällen blev ganska lam. MEN då hände det. Killen som Ralle hade suttit och sågat hela kvällen kommer fram till oss med en fotboll. Han säger inte hej eller någon ting utan bara "ska vi ha en kast tävling?". (särskrivning med flit) Sara svarar snällt att hon klarar sig. Då frågar han inte som normala människor vad vi heter utan hur gammla vi är. Vi svarar men frågar inte tillbaka, då står han i två min och glor in i väggen och sedan lämnar han oss utan ett ord. Snacka om att jag var full i skratt.

  

Onsdag:
Lite halvdassigt väder så vi drog downtown. Lite shopping blev det. Kvällen var riktigt riktigt rolig, även om det började med att en fiskmås bajsade på oss allihop. Han tog alla i en smäll liksom. Självklart fick jag mest på mig. Det blev en massa beerpongspelade (Raz&Joppi ägde ALLA och förlorde inte ett enda game) och glada miner.

   

Torsdag:
Alla var ganska så slut. Rasmus, Joppi och Leo surfade en stund medans jag och Sara gick en promenad. Vi förberedde oss för kvällen med att köpa varsin San Diego tjocktröja. Kvällen bestod i en massa snack, både med varande och med våra nyfunna vänner Sam and Mike, två härliga engelskmän.

   

Fredag:
Checkade ut klockan tio. Tog bussen till downtown SD (40 min). Buss till ett slumområde i LA (3 timmar oc 15 min). Buss till downtown (efter att a väntat på detta läskiga ställe ett tag). Metro (tunnelbana) till Hollywood/Highland. Taxi (tre blocks) till Oscars lägenet. Taxichaffisen började skrika och svära för vi inte gav honom tillräckligt med dricks. Hälsade på Oscar och hans room mate och sedan sprang vi utsvultna till Subway. Vi tog en promenad på Hollywood Blvd sen begav vi oss tillbaka till Oscars lägenhet som ligger en gata från Sunset Blvd. Ja people där kan man också bo. Kvällen var roligt med en massa Beerpong spelande. Jag och o. avslutade kvällen med en promenad längt sunset blvd. Sen sov vi alla på golvet.

   

Lördag:
Frulle på IHOP. När vi kommer tillbaka så har o. också vaknat och berättar för oss något som Raz försökte gömma för oss. Han hade gått i sömnen och hamnat utanför lägenheten i tjocktröja och kallingar. Eftersom ingen hade öppnat hade han också varit och ringt på hos grannen men tillslut hade o. hört honom och släppte in stackaren. Sen gick vi till tunnelbanestationen med all packning. Tog metron. Tog en buss. Tog en buss till och hamnade tillslut på tåget hem. Sen shuttle upp för state och sen bussen till hem. Mmm.. Kommunaltrafik is the shit för oss. På kvällen tittade vi på Marley and Me och the Dark Night hemma hos Johanna. En zoombie Hanna gick sedan hem och trillade ihop på sängen.

Söndag:
4 timmar på stranden = röd Hanna. Då menar jag RIKTIGT röd.



Veckans mest citerade.

Kommentarer
Postat av: pappa

detlåtersomentrevligresa

2009-04-06 @ 08:17:00
Postat av: Olu

Hej!

Jag blev lite nostalgisk när jag såg bilderna från downtown S.D och Mission Beach....Bodde på Mission ett tag och jobbade ju downtown precis intill Horton Plaza om ni nu shoppade där....

kul att du träffat Oscar!

Ha det bäst och kram på dej!

2009-04-06 @ 12:56:39
Postat av: Sandra

Låter kul snygging!

2009-04-08 @ 20:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback