Gofreda

Alla vet att tiden ar konstant. En sekund ar alltid en sekund och en timme ar alltid en timme. Men manniskors hjarnor ar inte konstanta. Tiden kan flyga forbi utan att peronen i fraga har hunnit uppfatta och forsta vad som egentligen hande. Man vaknar upp en morgon och inser att en vecka till har gatt och man forsoker se tillbaka pa vad som hant. Oftast om man tanker tillbaka pa en handelse som intraffade for en manad sen kan det kannas som om det var igar. Men om man forsoker att komma ihag allt som har hant sedan dess kan man oftast satta det i ratt perspektiv.

Men ibland gar tiden langsamt. Sekunderna masar sig fram och det man vill ska vara over gar aldrig over. Jag tror att det ar nar man utfor saker som gar pa runtin och inte kraver speciellt mycket tankeverksamhet som tankarna hinner ikapp en och man blir medveten om vad man egentligen gor. Det galler alltsa att halla tankarna upptagana for att fa tiden att ga under till exempel ett traningspass.

Men ta det forsiktigt med att langta. Langtan kan fa en att glomma bort att ta in nuet. Nuet som du kunde gjort nagot vardefullt av. Nar stunden du langtar till plotsligt ar over kommer du angra att du inte tog vara pa tiden som gick till spillo innan du nadde det du langtade till. Om du hade tagit vara pa den tiden hade du haft fler vackra minnen att se tillbaka pa.

Jag har gjort det till min grej att spara pa minnen. Jag forsoker gora alla stunder varda att spara pa. Idag fick jag en fruktansvard langtan hem. Men jag ska forsoka att inte langta for mycket utan gora var och en utan mina 34 dagar jag har kvar har till ett minne vart att spara pa.

/En lite djupare Hanna

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag håller egentligen med dig till 100 procent men jag LÄNGTAR tills du kommer hem!!

2009-04-24 @ 20:20:40
Postat av: johanna

möööcke välformulerat inlägg. tänkvärt.

Postat av: pappa

kloka tankar gumman, som vanligt. puss

2009-04-25 @ 10:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback