People.. DET BRINNER

Storyn:
Vinden skakar fönstret. Hanna Andersson sitter här tjatar om vindruvor. Hon går ut för att köpa dem. Träffar Suzy och Jean i dörren. There's a fire. Jag tänker, jasså det brinner i ett hus. Kolla ditåt säger Suzy, man kan se all rök. Ojdå det är ganska nära tänker jag. Börjar promenera ner för gatan och poff! Black Out. Jag vände och tänkte vänta. Suzy erbjuder sig att köra mig till en bra utsiktsplats för att se "The TEA-Fire". Först då börjar jag inse att detta är ingen vanlig brand a la Sweden. Detta är en SKOGSBRAND!

Det mäktigaste jag sett. Man såg i stort sett bara eld för hela stan var kolsvart. Man såg själva lågorna på flera mils avstånd. Stömmen har kommit tillbaka nu hos mig i alla fall.

Just nu brinner det i alla fall i begen bakom Santa Barbara och i Montecito. De snackar om ca 300 acres som brinner. Det är helt galet på TV:n. De visar mansions som brinner och det är mandatory evacuation. Det blåser ordentligt och hela luften är full av aska. Man bör ju inte gå ut i alla fall.

De räknar med att släcka en inom två DAGAR!


Kommentarer
Postat av: Nina

Var rädd om dig min tös... Love!

2008-11-14 @ 11:20:25
Postat av: pappa

jag har svarat på dina mail, har du inte fått det?

var rädd om dig

2008-11-14 @ 14:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback