HerreGuuud

Ligger här i sängen, dricker te och tittar på andra semifinalen i ESC. Två frågor har poppat upp i mitt huvud. 1: Finns det inga européer som kan skriva musik? 2: Finns det inga européer som kan sjunga? Om vi säger att det deltar ca 50 bidrag så är det kanske tio som kan sjunga. Och så är det kanske fem låtar som är helt okej. Bättre än så är det inte. Just nu är Lettländarna utklädda till pirater och sjunger att de är "the wolfs of the sea". Sången är inte helt klockren här heller.

Ändå är det något som gör att jag ligger här och glor på det. Förmodligen gillar jag att ha någonting att reta mig på. Jag är inte den som är den som skulle säga att sverige var bäst om de inte var det men faktum är : Charlotte Perelli med "Hero" är bäst. Den låt som är favorittippad från Ukraina är ju helt okej men sångerskans engelska är ingenting att hänga i julgranen.

Like a star, like a hero..

Kommentarer
Postat av: Anton

det finns bara en utväg, gör om eurovision till eu vision så blir vi raskt av med såna blåbärsnationer, men det bästa är ändå att norge inte får vara med :D

2008-05-23 @ 14:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback