Tankar om tankar..

Igårkväll kunde jag som vanigt inte somna. Jag låg bara och tänkte på allt som måste göras : / Sen slog det mig:
Vi spenderar två tredejedelar av vårt liv med att vara vakna fullt medvetna av våra tankar. Undrar hur stor det av det som vi tänker glada tankar? Oftast oroar vi ju oss bara. Sen är det ju ofta så att en glad tanke följs av en orolig tanke:
Om du ser en söt kille på TV tänker du " Guud vilken sötnos". Men det följ ofta av "varför finns inga sånna i det vanliga livet?" Eller så kommer din kompis och säger "Vad fin du är i håret idag" Först kanske du tänker "Vad gulligt av henne" men det följs genast av " Vad menade hon med "idag"? Brukar jag se ut som ett troll i vanliga fall, eller?" 
Det är ju sällan tvärt om: "Fan en röd strumpa med den vita tvätten" följs ju sällan av "Tur att jag är snygg i rosa". Eller "Helvete jag missade bussen" följs ju knappast av "Yes, nu kan jag sitta och vänta på nästa och frysa, jag älskar ju att frysa"

Ja, ni fattar principen va? Tänk fler glada tankar!
 
image132 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback