Typiskt mig

För några dagar sedan tittade jag på filmen Blood Diamond. Ni som har sett den vet att den är en hemsk film som handlar om folkmord i Afrika. Folk blir bokstavligt talat slaktade inför familjemedlemmar och branen görs till soldater mm. Under denna filmen var jag nära att gråta flera gånger men jag grät bara på riktigt en gång. Basered på en sann hitoria och lätt sevärd om man inte är jättekänslig.

En annan film som jag såg ikväll är Eight Below. En Disneyfilm men kanske inte en barnfilm direkt. Mer en familjefilm. Denna är inpirerad av sanna hitorier. Den hanldlar om slädhundar på Antarktis. En storm kommer in över den amerikanska forskningsbasen är alla måste evakueras. Hundarna får inte plats i planet så de blir kvarlämnade. Killen som har huvudrollen blir helt förstörd över detta. Sen handlar filmen om hur dessa stackars hundar tar sig loss och överlever över ett halvår själva på Antarkis. Tillskillnad från den förra filmen så bölade jag non stop till denna. Jag klarar det inte när det hanlar om djur. Det var inga tysta stilla tårar som rann ner för kinderna heller utan en hel del storbölande och snörvlande. Jag hade kunnat ha en hel utläggning för er om varför djur betyder så mkt för mig men jag ska inte. Nu vet ni i alla fall var mitt hjärta hör hemma. 

 
  

Kommentarer
Postat av: nina

Jag gråter nästan bara du berättar så den ska jag inte se!! Puss min sköna!

2008-12-20 @ 11:49:28
Postat av: nina

jag håller med du. vi kommer snart

2008-12-20 @ 13:37:29
Postat av: pappa

det var jag, men det förstod du skrt.

2008-12-20 @ 13:38:57
Postat av: Rebecka

Djur är de underbaraste! Usch, pallar inte heller såna filmer..

Postat av: sara

Blood diamond är den bästa filmen ever !

god jul <3

2008-12-24 @ 13:56:04
URL: http://saracarolines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback