Djupa funderingar..

Sitter och skriver ett arbete om golfströmmen. Fick mig att baröja fundera lite! Det säga att golfstömmen inte kommer stängas av i alla fall på 100 år. Det kan ju låta rätt länge med det är ju en ganska stor risk att mina barnbarn om jag får några kommer att leva då. Kommer ihåg en gång när jag var yngre och vi var ngnstans med skolan och då sa dem att om vi fortsätter att hugga ner träd som vi gör idag så kommer det inte finnas tillräckligt med syre för alla människor att överleva. Jorden är överbefolkad för det finns inte plats, vatten och mat till alla. För låt säga 200 år sedan fanns inte alla dessa problem. Vi had einga kärnavapen och hade inte kommit på fördelarna med olja och framför allt vi var inte alldeles för många.

Man kan ju tro att jag skulle ju kunna tro att jag vill använda uttrycket "det var bättre förr" men nej det tänker jag inte göra. Det var ju INGEN för 200 år sedan som har det så bra som jag har det nu. Så för min del klagar jag inte.. Jag kommer nog inte bli så jätte påvekad av allt skit som pågår.. Men mina barn och barnbarn? Alltså jag vet inte men det känns ju som om vi gräver ner oss djupare och djupare i ett hål oh snart kan vi inte ta oss upp igen. Är detta början på slutet på mänskligheten? Hanna the pessimist men va fan.. Man blir ju fundersam ibland.

Blir mina råd då: Skänk pengar, skaffa inga barn, kör inte bil, flyg för allt i världen inte och förbered dig på det värsta. Nej så illa ska det väl inte behöva va.. Vi blir i alla fall av med en jubelidiot i januari (Bush) oh då hoppas vi ju på en förbättring. Måste bara säga en sak om den nämda jubelidioten. Hur kan man tycka att det finns ngn som är viktigare än miljöfrågor? Enligt min mening så är den viktigare än allt annat. Japp jag menar det. Viktigare än utbildning, sjukvård, ålderdomshem och hela köret. Nu låter jag som ice woman men va fan ska du med allt det till när planeten är obeolig? Precis.. Där han han ju sitta på sin jävla ranch mitt ute i ingenting och se hur det känns när det slutar komma vatten i kranen, träden runt omkring honom huggs ner och hela världen blir mörk och miljoner olika konstiheter händer.. Får se om han är så tuff då..


Det är svårt att hitta ett ställe där vi inte har satt vår fot..



Mår förresten lite dåligt över en sak.. Fick reda på att elen jag förbrukar här i detta landet kommer från kolkraftverk.. USCH!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller verkligen med! Blir så irriterad när folk inte bryr sig överhuvudtaget. Miljöfrågan är absolut det viktigaste för annars har vi som du sa ingenstans att leva. Men ändå snackat man mer om ekonomi och tillväxt.

Postat av: pappa

you´ve found your line of work

2008-12-08 @ 07:08:20
Postat av: Nina

Jag håller med pappa... Det är det här du ska jobba med! Go for it!! Du med Sofia!! Ni naturvetare... Kram!

2008-12-08 @ 09:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback