Livsnjutare

Folk bara klagar. Inget illa ment för det gör jag också! Men Herre Guud vad jag har tänkt på detta idag! Det är inte klokt! Vi borde faktiskt njuta av livet lite mer, inte bara längta oss igenom det. klart att man får längta ibland men inte alltid för då glömmer man ju att leva i nuet! Jg vet att detta låter som jag har samlat ihop alla goda råd man fårr i livet men hallå det är ju sant! Jag ska i alla fall börja med att tänka på vilket bra liv jag har! Jag menar jag är ju friskt. Min familj är frisk. Vi har pengar så vi klarar oss (vi hade nog klarat oss på mindra också!) Vi bor i ett fint hus. Jag har möljighet att plugga och bli vad jag vill och göra vad jag i framtiden. Jag har vänner och... ja kan man begära mer egentligen? Ja man borde inte begära mer i alla fall.

Sluta klaga på vädret för du kan inte göra något åt det ändå.
Bli inte sur för att du inte kan köpa den svindyra märkesjackan, tänkt på den som inte har någon jacka!
Bråka inte med din familj om onödiga saker för tänk på dom som lever i en familj med föräldrar som super och slår sina barn! Eller dem som inte har någon familj alls. 
Det kommer alltid att finnas folk som har mer pengar än du men det betyder inte att dom är lyckligare och de behöver inte leva längre för det. Tänk istället på att det alltid också kommer finnas folk som har det BETYDLIGT sämre än du.

BLI EN LIVSNJUTARE (som denna katt till exempel) 

Livsnjutare

-Ciao

Kommentarer
Postat av: frida

ja, lev i nuet låter bra!:)

Postat av: Gizella

Vilken söt katt! Jag önskar att jag hade tid över att slappa sådär..

2007-01-12 @ 23:45:01
URL: http://gizella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback