MF delfinal ett Jönköping

MF delfinal ett Jönköping

Nu ska jag göra en sak som säkert en miljon andra redan har gjort och det är att ge betyg på gårdagens melodifestival. Jag ger betyg på låten, sången, framträdandet och så klart de omtalade kläderna!

Nr 1: Elin Lanto med Money.
Låten: Hade kunnat vara bra om hon hade haft lite krut i rösten! 2,5/5
Sången: Väldans enformig och lite halvfalskt ibland! 1,5/5
Framträdande: Ganska bra. Alltid kul med bra dansare! 4/5
Kläderna: Helt OK men inte breathtaking dirket! 3/5
Tot: 11/20

Nr 2: Andersson och Gibson med Anything but you
Låten: Fin men lite dryg på slutet. Kanske ingen melodifestivalen låt direkt. 3/5
Sången: Fina stämmor men lite enformig efter ett tag! 3/5
Framträdande: Tråkigt men till den låten kan man nog inte göra så mkt mer. 2/5
Kläderna: SÅG NI HENNES KORSETT!? 1/5
Tot: 9/20

Nr 3: Anna Book med Samba Sambero
Låten: Typiskt melodifetivalen. Trallvänlig! 4/5
Sången: Bra! Hon sjunger ju fint ;P 4/5
Framträdande: Bra här med måste jag säga. 4/5
Kläderna: Fy bubblan vad ful hennes klänning va. Skärpning till finalen tack! 1,5/5
Tot: 13,5/20

Nr 4: Addis Black Widow med Clubbin
Låten: Öhh?? Va där en låt? 0/5
Sången: Va där en ton som va rätt så hörde jag inte den! 0/5
Framträdande: Förvirrat eller vad? 0/5
Kläderna: Katastrof!!!!!!!!!! 0/5 
Tot: 0/20

Nr 5: Andreas Lundstedt med Move
Låten: Okej i början men sen va det fruktansvärt enformig i slutet 2/5
Sången: Han sjunger väl okej. Det är inte falskt i alla fall. 3/5
Framträdandet: Faktiskt bra dans men hans höfter hade vi kunnat ta bort! 4/5
Kläderna: Ehh!? Grått är ingen scenfärg! 1,5/5
Tot: 10,5/20

Nr 6 : Tommy Nilsson med Jag tror på människan
Låten: Fin! 3,5/5
Sången: Han har fin röst! 4/5
Framträdande: Ja vad ska man säga, lite tråktigt men passade väl till låten. 3/5
Kläderna: Svart svart svart.. Lite fantasi tack! 2/5
Tot: 12,5/20

Nr 7: Sofia med Hypnotized
Låten: Har nog förträngt den. Kommer inte ihåg denna värdelösa låt. 1/5
Sången: FALSKT!!!! 1/5
Framträdande: Ser ni så sexig jag är var meddelandet! 1/5
Kläderna: Porrigt och limegrönt! Ingen bra kombination! 1/5
Tot: 4/20

Nr 8: Uno och Irma med God morgon
Låten: Lite mysig. Versen och refrängen kanske inte hörde så bra ihop men.. 3/5
Sången: Ja den va väl fin. Inget märkvärdigt men inte dåligt heller. 3/5
Framträdandet: Såg ni hennes rörelsemönster? Ja jag garvade åt det i alla fall! 2/5
Kläderna: Hennes klänning var asful! hans var tråkiga! 1/5
Tot: 9/20

Sammanfattning: Ja det blev faktiskt rätt! tro det eller ej svenska folket gjorde ett bra val! Men sen tyckte kanske inte jag att där va någon som va riktigt bra! Vi hoppas på förbättring nästa vecka!

-Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback